معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

AMD با چیپست رایزن B450 اورکلاک را برای عموم کاربران فراهم می کند

در ماه‌های اخیر اطلاعات زیادی پیرامون چیپست جدید AMD منتشر گردیده بود و لو رفتن بسیاری از خصوصیات آن، موجب گردیده هست تا یوزرها شوق چندانی برای معرفی قانونی جنس نداشته باشند . هدف اساسی این چیپست کاربرانی هست که از پردازنده‌های رایزن استفاده می برند و می‌تواند برخی قابلیت‌های حیاتی و رده‌بالا را برای ماردبرد‌های ارزان بها به ارمغان بیاورد . 

B450 به صورت مستقیم، جایگزینی برای نسل گذشته چیپست رایزن AMD یعنی B350 به شمار می رود که برای او‌لین نسل پردازنده‌های رایزن عرضه شد . اما شاهد تغییرات چندانی دربین نسل جدید و دیرین نیستیم و برخی از قابلیت‌ها به رخ تکراری هم‌چنان در B450 نیز قضیه به کارگیری قرار گرفته است . شاهد پشتیبانی فارغ از تبلیعات از فناوری SenseMI یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی باشد که به چیپست تازه افزوده شده میباشد . 

چیپست 
B450 ای‌ام‌دی / AMD B450 Chipset 
مقاله‌های 
مرتبط: چطور 
پردازنده‌ سیستم خویش را اورکلاک کنیم؟ پیشتازی‌های 
AMD در گسترش نوآوری‌های دنیای پردازنده نسبت به اینتل B450 همانند نسل گذشته، از فناوری‌های SLI یا کراس‌فایر پشتیبانی نمی کند . ولی نباید توقع وجود امکان CPU PCIe Bifurcation را در چنین محصولی داشته باشیم زیرا در درحال حاضر حاضر موارد معدود و گران‌قیمتی مانند چیپست X470 از آن پشتیبانی می‌نمایند . این چیپست هم‌چنین از مسیر 16 PCIe برای اضافه کردن کارت گرافیک استفاده می گیرد . تغییر و تحول دیگر پشتیبانی بدون تبلیغات از قابلیت و امکان StoreMI میباشد که به کاربران اجازه می دهد تا با به کارگیری از SSD، سرعت خاطر دستگاه خویش را ارتقاء دهند . 

AMD تاکید داراست که چیپست B450 از همه پردازنده‌های رایزن پشتیبانی می‌کند و چه بسا امکان اورکلاک کردن نیز در آن ها وجود دارااست . در سوی دیگر اینتل امکان اورکلاک را صرفا محدود به چیپست‌های Z370 و Z470 کرده است که قیمت دوچندان بالایی دارد . AMD اعتقاد داراست که محصول جدیدش موجب میگردد تا مادردبردهای ارزان قیمت و کمتر از ۱۰۰ دلار نیز از قابلیت اورکلاک پشتیبانی کنند . چه بسا چیپست ذیل جایگاه A320 این شرکت از اورکلاک یاد رم پشتیبانی می کند . 
اما باید اشاره کرد که ایسوس چندی گذشته مادربرد گیمینگ rog strix B450-F را معرفی کرد که از چیپست جدید AMD منفعت میبرد و این کالا در حالا حاضر قابل خرید هست . به همین دلیل رونمایی AMD از B450 چندان غافلگیرکننده فقدان و ممکن است بایستی بسیار زودتر فیس می‌گرفت . به هر حال ممکن هست در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه مادربردهای بیشتری از سوی تولیدکنندگان دیگر مبتنی بر این چیپست باشیم . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.