در طراحی وب سایت و طراحی پرتال و بهینه سازی آن ها تصاویر بخش زیادی از صفحه های پباده سازی سایت شما را دربرگیرنده می شوند .به این ترتیب سئو وب سایت تصاویر برای موتورهای کاوش از اهمیت بسیار زیادی داراست .
توانایی alt در یک تگ تصویری این بضاعت را برای شما به ارمغان می آورد تا توضیحی جایگزین را برای یک تصویر بنویسید . در پباده سازی اینترنت وبسایت و طراحی پرتال و طی پروسه بهینه سازی آن ها اگراین تصاویر در صفحه ها طراحی تارنما شما بالا نیاید ، این توضیحات خودکار جایگزین تصاویر می شوند و این تصاویر به توسط موتورهای جستجو خوانده وتجزیه و نظارت خواهند شد .
در پباده سازی سایت و پباده سازی پرتال وقتی از یک تصویر به عنوان یک لینک و پیوند به کار گیری می شود متن های متن شده در alt از اهمیت خاصی برخوردار خواهند شد و نشانگر محتوای برگه پیوند شده هست .
موتورهای جستجوی تصاویر مانند گوگل یا این که یاهو از این توضیحات برای خوب تر شدن جستجو به کار گیری می نمایند .
در
طراحی وبسایت و پباده سازی پرتال، تصاویر را در زیر شاخه های اختصاصی ذخیره کرده و از فرمت های استاندارد استعمال نمایید برای ساخت یک ساختار مطلوب ،سعی نمایید تصاویر را در یک زیرشاخه ی مستقل ذخیره کرده وحتما\" از فرمت های استاندارد در پباده سازی سایت و طراحی پرتال خویش به کارگیری شود .از اسم و توضیحات در خور برای تصاویر خود به کارگیری کنید .به کار گیری ی مطلوب از گونه بندی، اسم گذاری و توضیحات تصاویر در طراحی وب سایت و طراحی پرتال به توسط موتورهای جستجو،مورد تجزیه و چک قرار خواهند گرفت . از اسامی و توضیحات کوتاه،اما کاربردی به کارگیری فرمائید .
برای نام گذاری تصاویر از این قاعده پیروی نمائید .صحبت
اولیه کلمه و واژه ی اول کوچک و در لغت ها بعدی از حرف اولیه والا استفاده نمائید : EX) noNegarPardazesh .jpg , productName .gif
در
راستای با صرفه سازی سایت، پباده سازی وب سایت و طراحی پرتال جدا\" از انجام مورد ها زیر اجتناب فرمائید : • به کار گیری از نامهای معمولی و عمومی برای تصاویر ( image .jpg , pic .gif ,1 .jpg ) چون در طراحی وب تارنما و طراحی پرتال حجم مضاعف زیادی از تصاویروجود دارد می بایست توجه بیشتری نامگذاری تصاویر داشته باشید .
•
استفاده از نامهای بلند و مفصل •
لبریز کردن بیش از حد توضیحات تصاویر در طراحی اینترنت سایت و طراحی پرتال به وسیله عبارات با اهمیت و غیر مرتبط •
استعمال از توضیح طولانی به عنوان یک حقه •
استفاده از تصاویر به تیتر لینک و پیوند های دسترسی با اهمیت و منو در وب سایت •
استفاده از توضیح تصویر هنگام به کار گیری از تصاویر به عنوان لینک
تحقیق درباره کلمه کلیدی
۱. تا وقتیکه یک تحقیق کامل دربارهی کلمهی کلیدی انجام ندادهاید، مطلب دیگهای در بلاگ ننویسید
تحقیق درباره کلمهی کلیدی باید نقطه شروع هر کمپین سئو یا بازاریابی محتوایی باشه.
اگه دربارهی اینکه مردم واقعاً از چه کلمات کلیدیای برای جستجو در نیش شما استفاده میکنند تحقیق نکنید، بهجای اینکه برای تصمیمگیریهاتون از دادهها کمک بگیرید، دارید به شانستون تکیه میکنید.
و این اصلاً روش درستی برای مدیریت کسبوکارتون نیست.
بعد از اینکه ما استراتژی محتواییمون رو به روش «تمرکز بر کلمهی کلیدی» تغییر دادیم، ترافیک جستجوی ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.
استراتژی سئو
با انجام یک تحقیق مفصل دربارهی کلمه کلیدی شما هم میتونید نتیجه مشابهی رو بگیرید.
۲. وبسایت جدید یا اتوریتی (Authority) پایین؟ کلمات کلیدی که رقابت کمتری برای اونها وجود داره رو پیدا کنید تا خیلی سریع بتونید رتبه بگیرید
وقتیکه وبسایت شما جدید باشه یا اتوریتی (Authority) پایینی داشته باشه، رتبهبندی شما برای کلمات کلیدیِ رقابتی، سختتر میشه.
مسلماً میشه این کار رو انجام داد اما باید تلاش ویژهای رو انجام بدید و یک محتوای فوقالعاده رو ایجاد کنید و بعد تا میتونید اون رو به اشتراک بذارید (Promote).
بنابراین وقتی دنبال این هستید که ترافیک سایتتون رو بالا ببرید، منطقیه که اول استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کم رو هدف بگیرید.
خوشبختانه، فهمیدن میزان دشواری برای رتبه گرفتن در هر کلمه کلیدی با استفاده از Ahrefs Keywords Explorer و معیار «دشواری کلمهی کلیدی – Keyword Difficulty» خیلی آسون شده. [همچنین از Keyword Planner گوگل میتونید استفاده کنید.]
در نمونهی زیر میبینیم که اکثر پیشنهادها برای عبارت search engine optimization امتیاز دشواری (KD) خیلی بالایی دارن. اما یکی از اونها امتیاز دشواری پایینتری داره و رتبه گرفتن برای اون باید آسونتر باشه.
دشواری کلمه کلیدی Keyword Difficulty
نحوهی محاسبهی دشواری یه کلمه کلیدی رو میتونید در اینجا بیابید.
۳. اون دسته از کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک جستجوی رقبای شما شدهاند رو پیدا کنید. بعد اونها رو سرقت کنید و در سایت خودتون به کار ببرید!
خیلی باحال نبود اگه میدونستید رقباتون از چه کلمات کلیدیای برای افزایش رتبهبندی استفاده میکنن و این کلمات کلیدی چقدر ترافیک براشون به همراه داره؟
آره واقعاً باحال بود… و هست!
درواقع، میتونید این کار رو با استفاده از Ahrefs Site Explorer طی چند ثانیه انجام بدید. [همچنین میتونید از ۵ ابزار رایگان دیگه که در اینجا معرفی شده هم استفاده کنید.]
در Ahrefs Site Explorer فقط کافیه آدرس دامین رقیبتون رو وارد کنید و بعد به بخش « Organic keywords report» برید. در این بخش، فهرستی از تمام کلمات کلیدی اصلی رقیب شما که در حال حاضر برای اونها رتبه گرفته، ارائه میشه.
به صفحهی Site Explorer مراجعه کنید.
دامنهی رقیبتون رو وارد کنید و روی Explore کلیک کنید.
از ستون سمت چپ به بخش Organic search برید.
بعد روی Organic keywords کلیک کنید.
کلمات کلیدی ارگانیک organic keyword
۴. کلمات کلیدی سودآوری که حجم استفاده بالایی دارند رو در کشور هدفتون پیدا کنید
برای ایجاد ترافیک جستجو به سمت سایتتون، باید از دستهای از کلمات کلیدی برای رتبهبندی استفاده کنید که بهطور ماهانه حجم قابل قبولی از جستجو رو در کشور هدف شما داشته باشن.
اولین قدم در این فرایند اینه که موضوعتون رو در Ahrefs Keywords Explorer وارد کنید تا ایدههایی رو به شما بده. [اینجا لیستی از ابزارها و روشهای دیگری برای یافتن «کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو» رو میتونید مشاهده کنید.]
برای دسترسی به این بخش در Ahrefs Keywords Explorer بهاینترتیب عمل کنید:
به صفحهی Keyword Explorer مراجعه کنید.
موضوع رو تایپ کنید.
کشور رو انتخاب کنید.
روی Explore کلیک کنید.
این گزارش بر اساس میزان جستجو دستهبندیشده، پس شما میتونید خیلی سریع کلمات کلیدی جذاب رو پیدا کرده و در برنامهی محتواتون اونها رو بکار ببرید.
اگرچه…
۵. کلمات کلیدی مشابه رو در یک موضوع دستهبندی کنید (و بعد رتبهبندی رو برای همهی اونها انجام بدید)
گوگل داره در فهمیدن روابط بین کلمات کلیدی خیلی هوشمندانهتر از قبل عمل میکنه.
مثلاً کلمات کلیدی « guest blogging» و « guest posting» خیلی شبیه همدیگهاند درسته؟
چند سال پیش، برای اینکه در هر دو کلمهی کلیدی رتبه بگیرید باید دو مقاله مجزا مینوشتید.
اما امروز اگه شما یه مقاله عالی با کلمهی کلیدی «guest blogging» بنویسید، گوگل میدونه که مطلب شما رو باید برای کلیدواژهی «guest posting» هم رتبهبندی کنه. حتی اگه در هیچ جای صفحه به این عبارت اشاره نکرده باشین.
کلمات کلیدی مشابه Similar Keywords
بنابراین، با اینکه انتخاب کلمات کلیدی «اصلی» و صحیح اهمیت داره اما نیازی نیست که حتماً برای کلمات کلیدیای که قصد رتبه گرفتن در اونها رو دارید محتوای جداگانهای تولید کنید.
ضرری نداره اگه از چند مورد از این کلمات کلیدی مرتبط در محتواتون استفاده کنید اما زیادهروی نکنید.
مهمترین چیز اینه که برای موضوع کلمهی کلیدیای که مدنظرتون هست، بهترین محتوای در دسترس رو تولید کنید و چندین لینک باکیفیت رو برای اون بسازید.
۶. حواستون به کلمات کلیدی جدید باشه و سعی کنید جزو اولین افرادی باشید که از این مهمونی ترافیکی نهایت سود رو میبرن
دادههای مربوطه به کلمات کلیدی بسیار عالیاند اما یه مشکل خیلی اساسی دارن – این دادهها همیشه یه کم قدیمیاند. خُب بالاخره داریم به دادههای گذشته نگاه میکنیم.
پس حواستون به کلمات کلیدی «جدید و در حال پیشرفت» و اونایی که دارن مُد میشن باشه؛ کلماتی که حجم جستجوی اونها در حال بالا رفتنه.
Google Trends یه ابزار خیلی خوب برای اینه که بفهمیم منحنی یه کلمهی کلیدی خاص چه روندی رو در پیشگرفته.
شاید یکی از این آخرین «چالشهایی» که در فیسبوک مطرح شده بود رو دیده باشید. چالش اینه که هرروز 22 حرکت شنا سوئدی انجام بشه و این کار برای 22 روز ادامه داشته باشه تا آگاهی عمومی نسبت به پیشگیری از خودکشی کهنه سربازها بالا بره.
اگه الآن دادههای مربوط به کلمهی کلیدی «22 pushup challenge» رو بررسی کنیم، چیز خاصی نمیبینیم.
حجم جستجوی 22 pushup challenge
اما اگه همین کلمهی کلیدی رو در Google Trends وارد کنیم، میبینیم که در حال حاضر، جستجوی خیلی زیادی با استفاده از اون داره انجام میشه.