معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

چگونگی معرفی سایت به گوگل

چگونگی 
معرفی وبسایت به گوگل 
مسلما تا کنون به اهمیت پیدا شدن سایتتان در موتورهای جستجو پی برده اید . آمار موتورهای کاوش نشان می دهد که اکثر سایت های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو پیدا شده و به یوزرها معرفی می شوند . در این میان آمار و ارقام سایت ها و فعالان بهینه سازی در موتورهای کاوش بیانگر این می باشد که موتور جستجوی گوگل به عنوان محبوبترین و کارآمد ترین موتور جستجو از لحاظ امکانات و از نظر فنی ، در میان یوزرها اینترنت شناخته شده است .

بدیهی هست که این فرمان صاحبان سایت ها و وبلاگ ها را بر آن می داراست تا سایت خود را به شیوه های متفاوت به موتور جستجوی گوگل معرفی نمایند .

 

برای معرفی سایت به گوگل راههای بسیاری پیشنهاد می شود و هر سال کنفراسنهای بسیاری با محوریت " بهینه سازی در موتور جستجوی گوگل " در کشورهای مختلف دنیا و محافل فناوری داده ها برگزار می شود .از 
این رو دانستن نکاتی چندین از این روند برای هر وب مستری اجتناب ناپذیر است :


1- 
افزودن نشانی سایت (URL) به چهره مستقیم به موتور جستجوی گوگل : 
در این منش با به کارگیری از امکاناتی که سایت گوگل در اختیار کاربران قرار داده ، می بضاعت فقط نشانی سایت را به موتور جستجوی گوگل پیشنهاد کرد ، و اینکه چه وقتی این آدرس توسط گوگل فهرست می شود بستگی به تعداد آدرسهایی که از قبلی ثبت گردیده و سیاستهای فنی گوگل دارد که این راه در مدت مقطع کوتاه موثر نیست و نیاز به دوران نسبتا زیادی داراست .

برای 
اضافه کردن سایت خویش با به کار گیری از این روش به آدرس زیر مراجعه کرد و اطلاعات سایت خود را وارد کنید : 
http://www .google .com/addurl

 

2-روش دوم و مفید تر از راه و روش اولیه ، به کارگیری از تجهیزات وب مسترهای گوگل می‌باشد که مستقیما بوسیله سایت گوگل در اختیار وبمستر ها قرار گرفته می‌باشد .

 

1-ابتدا وارد آکانت گوگل خویش شوید .

2- به نشانی http://www .google .com/webmasters مراجعه کنید .

3-روی گزینه Sign in to Webmaster Tool کلیک کنید .

4-درون محل وارد کردن متن ، نشانی سایت خود را وارد کنید . سپس روی گزینه Add Site کلیک کنید .

5-سپس روی گزینه Verify your site کلیک کنید .

6-در صفحه حاضر از نصیب Choose Verification method یکی از گزینه ها را گزینش کنید .

7- 
گزینه Add a meta tag : 
برای کسانی که امکان آپلود فایل روی سایت یا وب لاگ خود را ندارند ، این راه و روش پیشنهاد می شود .

بعد از تعیین این گزینه ابر برچسب مخصوصی در اختیار شما قرار داده می شود که در تصویر با مستطیل قرمز مشخص و معلوم شده میباشد . بایستی این برچسب را کپی کرده و در فایل اصلی سایت خود مابین کدهای و قرار دهید .و فایل html را ذخیره کنید و سپس روی کلید verify کلیک کنید و در رخ صحیح بودن تمامی فرآیند سایت شما و وب مستر بودن شما تایید می شود .

 

8- 
گزینه Upload an HTML file : 
این گزینه و گزینه قبلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و فعالیت یکسانی را انجام می دهند ، ولی همانگونه که در گزینه قبلی گفته شد گزینه Add a Meta tag جهت کسانی که قابلیت آپلود روی سایت خود را ندارند مطلوب می باشد ، ولی کسانی که امکان آپلود کردن نیز داشته باشند می توانند از گزینه اول استعمال کنند .

 

در این گزینه بعد از گزینش یک نوشته مختص که اسم فایلی با پسوند html خواهد بود در اختیار شما قرار می گیرد،که بایستی فایلی با این اسم و با پسوند html ایجاد شده و در شاخه اصلی سایت آپلود شود، که محل متن زمینه حیث در تصویر معلوم گردیده می‌باشد .آن گاه از ایجاد فایل و آپلود آن در شاخه اصلی روی کلید Verify کلیک کنید تا سایت شما زمینه تایید قرار گیرد .

تا اینجا سایت شما و اینترنت مستر بودن شما موضوع تایید گوگل قرار گرفته هست که پس از تایید سایت شما به صورت زیر نشان داده می شود .

 

3-حال نوبت آن رسیده که نقشه سایت خود را ایجاد کرده و آن را به گوگل معرفی کنیم تا روبات کاوشگر گوگل به راحتی بتواند لیستی از فایلهایی را که بوسیله این نقشه معرفی کردیم دانلود کرده و در فهرست جستجوی خویش قرار دهد .

 

1-برای این کار ابتدا به سایت http://www .xml-sitemaps .com مراجعه کنید .

 

2-در نصیب Starting url نشانی سایت خویش را وارد کنید .

 

3-در نصیب Change Frequency گونه به روز شدن سایت خویش را گزینش کنید ، که برای به روز شدن روزانه Daily ، ساعتی Hourly و . . . را انتخاب کنید .

 

4- در نصیب Last Modification تاریخ آخرین به روز رسانی سایت را وارد کنید و در‌صورتی‌که مطمئن نبودید گزینه Use Server Response را انتخاب کنید . بعد از آن روی گزینه Start کلیک کنید . آن گاه از کلیک کردن روی Start ، برنامه شروع به لیست نمودن سایت شما خواهد نمود که بنا به تعداد و حجم صفحه ها سایت شما مقطع دوران متغیری ارتفاع خواهد کشید .

 

5-پس از این عملیات تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید و دو فایل Sitemap .xml و Sitemap .xml .gz برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد که sitemap .xml .gz ورژن فشرده شده sitemap .xml می باشد .

 سئو در مشهد

6- فایل sitemap .xml را دانلود کرده و در شاخه اصلی سایت خود آپلود نمایید .

 

7- به آدرس https://www .google .com/webmasters/tools/sitemaps رفته و از منوی سمت چپ سایت روی گزینه Add Sitemap کلیک کنید .

 

8- از نصیب Choose Type ، روی گزینه Add general web sitemap کلیک کنید . و در نصیب My Sitemap URL نام نقشه سایت را که به عبارتی sitemap .xml می‌باشد در قسمت مشخص گردیده در تصویر وارد کنید .

 

9- روی کلید Add general web sitemap کلیک کنید .

10-در فیس انجام صحیح تمامی پروسه تصویری شبیه به تصویری زیر را مراعات خواهید کرد .

11-حال باید در انتظار باشید که فایل نقشه سایت شما به وسیله گوگل دانلود گردیده و آدرس های درون آن به مرور مقطع در فهرست گوگل و در نتایج جستجوها نمایش داده شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.