پاک کردن کش از اون چیزی که فکرشو می کنید مهمتره و می بایست خیلی بیشتر از پیشین این کارو انجام بدید . نمیدونم چرا , البته انگار تمامی ما در قبال پاک کردن کش یه دسته مقاومت داریم . احتمالا خیلی رمانتیک هستیم و به سایتهایی که تا قبل از این دیدیم یه نوع وابستگی خاطر پیدا میکنیم , ممکن است بعضا ها نمیدونن چجوری بایستی کش رو تمیز نمایند , ممکن است نیز علت خاصی نداره و صرفا یادمون میره . به نظرتون چرا انقدر پاک کردن کش مهمه؟ با خوندن این پست به پاسخ این سوال میرسید و اگه نمیدونید , متوجه میشید چطوری می بایست پاکش نمایید . انقدر بی آلایش است که مطمئنم بعدش می پرسید چیزهای دیگه رو چجوری منزه کنم , دسکتاپ تونو , کارت امتحان هاتونو , یه وقت دیدید چه بسا خواستید ذهنتون نیز تمیز کنید! مزاح کردم , اذن بدید بریم راز اصل مقاله .
چرا بایستی خاطر کش رو منزه کنیم؟
اینجانب کچلم , اولش خط رشد موهام رفت عقب و به تدریج کمتر شد و الآن چه بسا یه خط گیسو نیز دیگه روی سرم نیست . موهای اینجانب بخاطر بی رحمی بدین روز به زمین خورد . . . بی رحمیِ طبیعت , احتمالا میخواسته اینجانب مجرد بمونم . میدونید اصلی ترین علت ریزش گیسو , به غیر از بی رحمی طبیعت! چیه؟ منزه نکردن کش . بعله . فکرمیکنید مزاح میکنم؟ تو مقاله های علمی متن ; باخت های متواتر منجر حرص میل کردن و ریزش گیسو میشه . موقع پباده سازی یه وبسایت نو یا این که اپلیکیشن یا این که اَپ , زمانی می خواهید شاهکارتونو آزمایش نمائید و همش میبینید تغییراتتون اعمال نشده! بخاطر منزه نکردنِ کشِ و نمیدونید با این فعالیت چه مشکلاتی برای تِستِرها به وجود میارید .
کش مانند انبار کامپیوتر میمونه . زمانی از مرورگرتون یه ورقه اینترنت گشوده میکنید , کامپیوترتون یه اسکن از ورقه یا این که قسمتهایی از ورقه در یاد کش , ذخیره میکنه که بهش میگیم کش میکنه . اینطوری دیگه حتمی نیست هر توشه که همون ورقه رو گشوده می کنید , مجدد عکسها و عنصرها ورقه از سرور اینترنت لود بشن , بلکه از خاطر کش کامپیوتر خودتون , خیلی سریعتر گشوده میشن . درسته که سریع میره ولی اگه خاطر کش رو تمیز نکنید , تلاش کامپیوترتون میاد ذیل . به غیر از این , زمانی خاطر کش رو تمیز می کنید , مشکلاتی که بهوجود اومدند حل میشن و سایتهایی که پیش از این گشوده کرده بودید , این توشه اگه گشوده بشن به طور ورژن جدیدشون گشوده میشن .
درحال حاضر احتمالا بپرسید منزه نکردن کش کامپیوتر اینجانب چه ربطی به اختلال تسترها داره؟ خب فرض نمائید یک کدام از مشتریهای دارکوب , فولدر یا این که طرحی رو پیدایش میکنه و فایلها رو تغییرو تحول میده . فایلهای دیرین تو یاد کش کامپیوترش ذخیره شدند و برای همین کامپیوتر اون برنامه یا این که اینترنت رو از یاد کش بارگذاری میکنه و در فیض پایانی تغییرات اعمال شده چشم نمیشن و شخص اندیشه میکنه تغییراتی که انجام داده اعمال نشدند یا این که باگ و مشکلی می باشد . این میشه که موبایل رو برمیداره و زنگ میزنه به دارکوب . اگه کش تونو منزه فرمایید , میتونید نهایی ورژن و فایلهای تازه رو مشاهده کنید و مشکلی پیش نمیاد و کسی نیز ریزش گیسو نمیگیره!
اوایل توسعه و گسترش هر چیزی بایستی عملکردشو بیشتر بسنجید , یعنی بیشتر از اینکه کد ساخت میکنید , بایستی کدهایی که پیش از این ساختید رو آزمایش فرمایید و گذشته از هر آزمایش نیز بایستی کش رو خالی فرمایید تا زمانی می خواهید سود کارتونو مشاهده کنید , بروزرسانی ها مستقیما از سرور بار گذاری بشن خیر از یاد کامپیوتر . هنگامی کش خالی باشه CSS و js کهن جاشونو به CSS و js تازه میدن .
چطوری بایستی خاطر کش رو خالی کنیم؟
این از چرایی خالی کردن کش . درحال حاضر بریم سراغ طرز خالی کردن کش . خالی کردن کش روی هر مرورگری فرق داره , پس به راهبرد مرورگر خودتون مراجعهکنید و طبق راهنما کار فرمائید :
مرورگر اندروید
1 - برید به نصیب پیکربندی موبایل و آنگاه رئیس برنامه .
2 - تب ( تمامی ( رو تعیین فرمایید .
3 - در فهرست برنامه های نصب شده , مرورگرتونو پیدا فرمایید و روش ضربه بزنید . روی آیتم CLEAR DATA یا این که ( پاک کردن خاطر مخفی ( و بعد از آن CLEAR CACHE ضربه بزنید .
4 - همگی مرورگرهایی که گشوده کردید رو ببندید و مجدد مرورگر رو گشوده فرمائید .
یا این که
1 - کاغذ پیکربندی گوشیتونو گشوده فرمائید .
2 - برید به بخش امنیت یا این که PRIVACY AND SECURITY
3 - روی خالی کردن خاطر نهفته یا این که CLEAR CACHE ضربه بزنید .
4 - OK نمائید .
گوگل کروم
کروم ( مک و کامپیوتر ) :
1 - سمت راست بالای مرورگر , روی سه خط افقی کنار نیز کلیک نمائید .
2 - روی SETTINGS MENU کلیک نمائید .
3 - روی فهرست سمت چپ , روی HISTORY کلیک نمایید .
4 - روی CLEAR BROWSING DATA کلیک نمایید .
5 - از فهرستی که است مورد EMPTY CACHE رو گزینش نمایید .
6 - در نصیب ذیل , روی CLEAR BROWSING DATA کلیک نمایید .
کروم اندروید :
1 - از بخش پیکربندی , روی مورد فهرست ضربه بزنید .
2 - آیتم امنیت یا این که advanced یا این که PRIVACY رو لمس نمایید .
3 - روی CLEAR BROWSING DATA یا این که پاک کردن داده های مرورگر ضربه بزنید .
4 - همگی مرورگرها را ببندید و مجدد گشوده نمایید .
یا این که
1 - روی سه نقطه ای که کناره بالا سمت راست مرورگر چشم میشه ضربه بزنید .
2 - در فهرست , روی پیکربندی کلیک نمائید .
3 - در فهرستی که ظواهر شده امنیت یا این که PRIVACY رو کلیک نمائید .
4 - روی CLEAR BROWSING DATA یا این که پاک کردن داده های مرورگر ضربه بزنید .
5 - از فهرست ظواهر شده , EMPTY THE CACHE رو کلیک نمائید .
6 - در ذیل , روی CLEAR BROWSING DATA کلیک نمایید .
کروم IOS :
1 - روی سه خط افقی ( فهرست ) در ابتدا سمت راست مرورگر کلیک نمائید .
2 - پیکربندی رو کلیک فرمایید .
3 - روی CLEAR BROWSING DATA کلیک فرمائید .
4 - از فهرست ظواهر شده روی CLEAR CACHE کلیک فرمایید .
5 - با کلیک روی CLEAR CACHE تصمیمتونو تأیید نمایید .
فایرفاکس +20 ( مک و کامپیوتر )
1 - از کناره بالا سمت چپ , روی دکمه فایرفاکس کلیک نمایید .
2 - موشواره رو ببرید روی آیتم OPTIONS و از فهرست فرعی , آیتم OPTIONS رو کلیک فرمایید .
3 - روی ADVANCED کلیک فرمایید .
4 - روی تب NETWORK کلیک فرمائید .
5 - از بخش CACHED WEB CONTENT آیتم CLEAR NOW را کلیک فرمایید .
سفری
سفری +5 ( کامپیوتر ) :
1 - اگه فهرست بالایی نمایشگر چشم نمیشه , دکمه ALT رو از کیبورد فشار بدید .
2 - از فهرستی که ظواهر میشه روی ادیت یا این که دستکاری کلیک نمایید .
3 - روی EMPTY CACHE کلیک نمائید .
گه گاه برای اینکار , یک رفرش بی آلایش نیز کافیه . برای رفرش کردن , روی کامپیوتر دکمه های ctrl+F5 و روی مک CMD+R رو فشار بدید .
سفری مک :
1 - اولیه روی سفری و سپس روی EMPTY CACHE کلیک فرمایید .
2 - دکمه EMPTY رو از فهرست ظواهر شده فشار بدید .
3 - روی آیکون REFRESH کلیک فرمائید .
سفری تلفن همراه :
1 - برید به بخش پیکربندی گوشیتون .
2 - سفری رو تعیین نمایید .
3 - روی CLEAR CACHE ضربه بزنید .
اپرا ( اپرا 12 کامپیوتر ) :
1 - از بالا سمت چپ , روی اپرا کلیک فرمائید .
2 - برید به بخش پیکربندی .
3 - روی PRIVATE DATA کلیک فرمائید .
4 - آیتم DELETE ENTIRE CACHE رو کلیک نمائید .
5 - مورد DELETE رو کلیک فرمائید .
اپرا 12 مک :
1 - از فهرست , مورد TOOLS رو کلیک فرمائید .
2 - DELETE PRIVATE DATA رو کلیک فرمائید .
3 - DELETE ENTIRE CACHE رو تعیین فرمایید .
4 - روی DELETE کلیک فرمایید .
IOS
سفری تلفن همراه :
1 - به بخش پیکربندی گوشیتون برید .
2 - سفری رو تعیین نمائید .
3 - روی CLEAR CACHE ضربه بزنید .
کروم IOS :
1 - روی سه خط افقی ( فهرست ) در صدر سمت راست مرورگر کلیک نمائید .
2 - پیکربندی رو کلیک نمایید .
3 - روی CLEAR BROWSING DATA کلیک فرمائید .
4 - از فهرست ظواهر شده روی CLEAR CACHE کلیک فرمائید .
5 - با کلیک روی CLEAR CACHE تصمیمتونو تأیید نمائید .
وب اکسپلورر
وب اکسپلورر 11 از کامپیوتر :
1 - روی آرم چرخ دنده ای که کناره بالا سمت راست چشم میشه کلیک نمایید .
2 - از فهرستی که ظواهر میشه روی SAFETY کلیک نمائید .
3 - از فهرست فرعی روی DELETE BROWSING HISTORY کلیک فرمایید .
4 - TEMPORARY INTERNET FILES AND WEBSITE FILERS رو تعیین نمایید .
5 - روی DELETE کلیک نمایید .
6 - هر وقت کش منزه بشه در ذیل کاغذ مرورگر بهتون اطلاع داده میشه .
در وب اکسپلورر می بایست پس از این فعالیت , کاغذ رو رفرش نمائید , برای این عمل از دکمه های ctrl+F5 برگه کلیدتون استفاده نمایید .
Microsoft Edge
1 - روی آیکونی که به صورت سه عدد خط افقیه کلیک فرمایید .
2 - روی آیکون تاریخچه که به صورت ساعته کلیک نمائید .
3 - روی لینکی که متن Clear all history کلیک نمائید .
4 - هر موردی رو که می خواهید تمیز نمایید , تیک بزنید .
5 - روی دکمه Clear button کلیک نمائید . زمانی کش منزه بشه , بالای برگه پیام All Clear! رو میبینید .
ویندوز فون
وب اکسپلورر گوشی 9 :
1 - روی سه نقطه ای که کنار نوار نشانی میبینید کلیک نمایید .
2 - روی پیکربندی کلیک نمائید .
3 - آیتم DELETE HISTORY رو تعیین فرمایید .
وب اکسپلورر تلفن همراه 10 :
1 - روی سه نقطه ای که کنار نوار نشانی میبینید کلیک نمائید .
2 - روی پیکربندی کلیک نمایید .
3 - روی DELETE HISTORY کلیک نمائید .
4 - با کلیک روی دکمه DELETE پاک کردن رو
در طی 5 سال قبلی شاهد این بوده ایم که بخش اعظمی از سختی ها جان دار بر رمز شیوه تجارت الکترونیک رفته رفته با ظهور صدها کسب و فعالیت الکترونیک متعدد در مرحله وب رفع گردیده اند . سئو در مشهد
با وجود زیرساخت های متنوع و در عین حالا بی آلایش و قابل انجام به وسیله خویش فرد که در فضای آنلاین دردست قراردارد , ساخت و استارت به فعالیت یک کسب و عمل نو بر مبنای اصول تجارت الکترونیک هیچ وقت آسوده خیس از شرایط کنونی نبوده است . این موسسه ها روشی معمولی و مقرون به صرفه برای تاجران و فعالین میدان فروش جهت فعال سازی یک دکان آنلاین و آغاز به فروش تولید ها و سرویس ها خودشان ارائه می دهند .
از اولِ ده سال 90 که استارت رویش و بسط تجارت الکترونیک در عالم شناخته می گردد , تجارت جهانی بطور هر ساله دارنده ارزشی نزدیک به 1 . 5 تریلیون دلار بوده است . شرکتهای فعال در میدان تجارت الکترونیک با پرورش تقریبی 20 درصد در سال پرورش فراوان عالی و قابل قبولی را تجربه نموده است .
با این حال , همگی فعالین درین میدان موفقیت برابری را تجربه نکرده اند . بر پایه ی مطالعات متفاوت چیزی نزدیک به 90 درصد از کلیه کسب و شغل های این حوزه در ناچیز وقتی از آغاز به عمل خویش با باخت مضاعف بزرگی مواجه شده و ناچار به ترک این صحنه گردیده اند .
در اینجا سه مورد از تکان های غیر متعارفی را به شما معرفی میکنیم که بوسیله بعضی از شایسته ترین خرده فروشان میدان تجارت الکترونیک به فعالیت گرفته شده تا همواره مشتریان خودشان را شادمان نگاه داراهستند و موجب رجوع دوباره آن
ب سایت این کسب و امور شود .
1 - افزودن به سبد خرید در بستر شبکههایاجتماعی
کمپانی آمازون , رهبر تجارت الکترونیک در عالم , همواره بخش دوچندان متعددی از مخارج صرف شده بوسیله یوزرها متعهد را برای خویش عده می نماید . ابتکار های آن , از خرید فقط با یک کلیک گرفته تا افزودن به سبد خرید از روش شبکههایعمومی منجر میگردد تا این اتومبیل اختراع از هر خودرو و قطار دیگری جلو بزند .
سبد خرید آمازون دقیقا در قالب یک تجارت اجتماعی طرح ریزی شدهاست . آمازون فعلا به یوزرها خویش اذن میدهد تا اقلامی را فقط از روش جواب دادن به توئیت آن محصول با استفاده از هشتگ #AmazonCart به لیست خرید خویش بیشتر نمایند . بعد از آن این مداد کالایی بطور خودکار به سبد خرید آن استفاده کننده طولانی تر می گردد . براین اساس در نوبت بعدی که آنان وارد حساب کاربری خویش در کانال آمازون می گردند , دیگری نیازی به صرف زمان برای یافت کردن محصولی که قبلا در کانال توئیتر چشم اند , ندارند .
این خصوصیت از روش دارای ربط ساختن حساب کاربری آمازون استفاده کننده به حساب توئیتر آنان و بعد تائید کردن آن ممکن می گردد . این خصوصیت که در اوایل ماه مِی سال 2014 فعالسازی و معرفی شدهاست , با تصاحب کردن بیش تر از 157000 توئیت دربرگیرنده هشتگ #AmazonCArt صرفا در طی دو هفته اعتنا فراوان متعددی را به خویش جلب نموده است .
2 - حمل به دکان
مخارج حمل و نقل یکی زننده ترین جنبه های خرید آنلاین است . مبنی بر پژوهش ها مختلفی که در این باره صورت گرفته شدهاست , مشخص و معلوم گشته که نسبتاً 61 درصد از خریداران آنلاین دستکم تا حدودی راغب به کنسل کردن پیشنهاد آنلاین خویش در صورت عدم وجود سفارش حمل بدونپول هستند .
یک جایگزین عالی و مطلوب برای این مسئله حذف بدون نقص پروسه حمل است . با اعتنا به این که دقیقا 50 درصد از خرده فروشان برتر در ایالات متحده دارنده دستکم یک راءس فروش و عرضه فیزیکی محصول ها می باشند , حمل به مغازه مورد ای است که بطور روزافزون در درحال حاضر مطرح شدن هست که به استفاده کننده اذن میدهد تا از محیط آهسته و امن منزل به جستجوی محصول خویش پرداخته و هزینه آن را نیز پرداخت کند و در به عبارتی روز ( سوای نیاز به وقتی چهت نیل محصول ) کالای خویش را از شعبه فیزیکی آن مغازه در حوالی محل متبوع خودش تحویل بگیرد . اعم از مارک هایی که چنین آیتم ای را سفارش می دهند می شود به تیم والمارت Walmart . com و بِست بای Bestbuy . com اشاره نمود .
نورد استورم هم برندی است که در سال 2008 برای نخستین بار این توصیه را به مشتریان خویش ارائه اعطا کرد که از آن به آنگاه شاهد ارتقا 8 درصدی در میزان فروش فروشگاهی و ارتقا 42 درصدی در میزان درآمد های خودش بوده است .
3 - وب سایت های تجارت الکترونیک محتوا محور
اکثر زمان ها خرده فروشان فعال در میدان تجارت الکترونیک منش نمایش و ارائه تولیدات خویش در تارنما خودشان را دقیقا همانند ارائه و نمایش آنها در مغازه فیزیکی خویش گزینش کرده اند . نقص حیاتی در این مورد این است که اکثر اوقات خوی مشتریان در محیط آنلاین دوچندان گوناگون از آنچه که در محیط دکان فیزیکی انجام می دهند , میباشد .
برای خرید یک کالا , یوزرها در هنگام خرید از مغازه های فیزیکی قابلیت و امکان داشتن یک انتقاد یا این که سوابق مصرف به وسیله دیگر استفاده کنندگان را ندارند . همینطور این یوزرها در هنگام خرید قابلیت جابجا شدن از یک مغازه به مغازه دیگر و مقایسه کالاها را نیز ندارند , کاری که در فضای آنلاین صرفا با جابجا شدن از یک زبانه به زبانه دیگر در مرورگر وب قابلیت و امکان پذیر است .
تارنما های تجارت الکترونیک مثل Net - a - porter و Joyus بخوبی بهاین قضیه پرداخته و تجربه زیاد خیر از خرید را برای یوزرها فضای آنلاین آماده آورده اند . هر دو این وبسایت ها رویکردی محتوا محور را نسبت به تجارت الکترونیک برای خویش اتخاذ کرده اند . بجای تنظیم محتوای مربوط به بازاریابی و تبلیغ و ترفیع آن بر روی وب سایت های دیگر , مبادرت به تولید و ایجاد محتوای دیدنی , قشنگ و ولی کاربردی کرده اند که یوزرها را بصورت خودکار درسمت خویش جذب می نمایند .
وب سایت Net - a - porter شیوه ای خاص و مخصوص بر مبنای روزنامه برای نمایش و معرفی تولیدات خودش در حیث گرفته است . همینطور برای خوشایند ذوق و سلیقه هایی که بیشتر جذب تولیدها و محتوای اینتراکتیو و تعاملی میشوند مبادرت به تنظیم ویدیو های ویدئویی و بخش هایی چهره ای جهت ارشاد یوزرها برای انجام دادن شغل های متفاوت نموده است . این تارنما بجای این که مثل هر وبسایت دیگری به معرفی و مقایسه تولیدات متعدد مبنی بر ارزش و خصوصیات وشرایط حمل آن بکند , تولیدها را بر طبق این که آیا دلخواه ظواهر و سبک و ذوق مصرف کننده و استفاده کننده است یا این که خیر توصیه میدهد .
امروزه این وب سایت با بیش تر از 3000 کارمند یکیاز اصلی ترین فروشندگان آنلاین تولید ها گرانقیمت در حوزه مد در سراسر عالم به شمار میآید .
حوزه تجارت الکترونیک پرثمر و برومند برای هر جور از ابتکار به حساب میاید . انعطاف پذیری و توان در ارائه سرعت بالا محصول به بازار به شما اذن میدهد تا در بازه زمانی زمان اندکی نظرها و راهکار های مختلفی را آزمون فرمایید . نکته مثبت آن داشتن یک جریان در آمدی تازه و شناخته شدهاست , در حالیکه نکته منفی آن نیز در بدترین وضعیت زمان و همت از دست رفته است .
به خواسته کسب نتایجی که از نتایج هر که دیگری مختلف باشد , شما می بایست کارهایی را انجام دهید که از شغل های صورت گرفته در قبلی مختلف باشد . در حالتی که جثارت متعدد بودن را دارید , پس جرئت موفیت با تجارت الکترونیک را نیز دارید .
در سال 96 پباده سازی تجربه کاربری وب سایت بهتری داشته باشید
رقابت برای جذب مشتری تو دنیا دیجیتالی با این رویش سریعش رقابت خشنیه . یکی شغل های خیر که میشه برای بیشتر کردن نرخ تبدیل استفاده کننده به مشتری انجام اعطا کرد اجرای پباده سازی تجربه کاربری عالیه . یه تجربه کاربری خوش ساخت و سفت سبب ساز میشه کاربرها بیشتر روی وب سایت برندتون بگردند و لذت ببرند .
در سالی که گذشت , پباده سازی تجربه کاربری پرورش قابل توجهی داشت و توقع میره در سال 96 بیشتر نیز بشه . در همین بین یه خصوصی گرایشات جالبی نیز به وجود اومدند که میتونن نگاه ما رو به تجربه کاربری تغییرو تحول تن . تو این پست برخی از این گرایشات رو پوشش خواهیم بخشید و در زمینه ی اینکه از چه لحاظ مهمند و چه بهره ای میتونن برای برندها داشته باشند حرف میکنیم .
مینیمالیزم
معمولا ( کم گوی و بخشی گوی ( علاوه بر کلام کردن تو چیزهای دیگه نیز پاسخ میده , مخصوصا زمانی پای پباده سازی تجربه کاربری در میون باشه . مینیمالیزم یکیاز مفاهیم اخلاق پباده سازی های چشمگیر و بی آلایش است . در پباده سازی تجربه کاربری , کاربرها میدونن چی میخوان و اگه ندونن , میخوان زود بفهمن چی میخوان . مینیمالیزم بیشتر یعنی آسانی در پباده سازی بصری , البته مردمان به نادرست فکرمی کنند یک کدام از مفاهیم پباده سازی بصریه . تو کسب و شغل های امروزی , این که استفاده کننده چطور روی وبسایت مسافرت میکنه اهمیت متعددی داره ; خوش دست بودن وبسایت , زیباییش و پباده سازی تجربه کاربری مینیمالی منجر میشه هجرت استفاده کننده لذتبخش خیس و کم استرس خیس و به یاد ماندنی خیس باشه .
اگه میخواهید پباده سازی تجربه کاربری وبسایتتون به طور مینیمالی باشه می بایست از زمانی زمانی که استفاده کننده وارد سایتتون میشه تاهنگامیکه اون حرکتی که مورد علاقه شماست رو انجام میده ( به عنوان مثال خرید کنه یا این که باهاتون تماس بگیره یا این که عضو مجله بشه یا این که . . . ) فرایند یه خرده داشته باشه . اندیشه نکنید پباده سازی مینیمالیستی صبر استفاده کننده رو رمز میبره , برعکس بایستی مشتری رو مشغول کنه البته متعددی دورشو به هم ریخته نکنه که گیج بشه . مسیریابی سایتتون بایستی بی آلایش باشه اما در عین حالا خسته کننده نباشه .
اگه می خواهید مشتریها روی سایتتون پروسه خاصی رو طی نمایند , می بایست مسیر انجام اون روند را تا جایی که میشه واضح نمایید . بیشتر کاربرها اگه فورا معین نباشه سطح بعدی چیه , از سایتتون میرن خارج و دیگه به خودشون زحمت نمیدن روی سایتتون بگردن . پس هنگامی دارید از پباده سازی مینیمالیستی استفاده میکنید , مراحلی که می بایست بوسیله استفاده کننده طی بشن می بایست تماما روشن باشن . شرکتهایی که مینیمالی ترین پباده سازی رو دارن و تجربه به یادماندنی و مفیدی برای کاربرهاشون خلق و خوی کردند , شرکتهایی اند که پاشونو از حدود سال 96 نیز بالاتر گذاشتند .
انشعاب دادن به مسافرت مشتری
تو پباده سازی های امروزی , هجرت مشتری معنی مهمیه و اهمیتش از این نظره که مشتری مدام از اون مسیری که موردعلاقه شماست نمیره . یکی گرایشاتی با اعتنا بهاین موقعیت ظهور کرده , انشعاب دادن به مسافرت مشتری روی وبسایته .
مسافرت معمول مشتری به شدت به جور سازی قابل پیش گویی شما بستگی دارد . اگه یه کاربری از مسیر الف بره , معلومه که به فیض ب میرسه . پس شما می خواهید استفاده کننده رو ساماندهی نمایید که هم اکنون که مسیر الف رو گزینش کرد بتونه براحتی راهشو به جهت ب پیدا کنه . تعداد کاربرهایی که نمیتونن بدین انگیزه برسن نشون دهنده تعداد شکستهای شما می باشند . طراح های تجربه کاربری بدین مسیرهایی که مشتریها تعیین میکنن و میرن میگن انشعاب های مهاجرت مشتری .
پس بهتره جای اینکه روی یک سود و انگیزه متمرکز بشید , راههای جدیدی رو که مشتری ممکنه روی وبسایت شما در پیش بگیره پیدا نمائید و تو این راهها دنبال حالت هایی بگردید که بتونید استفاده کننده رو به مسیر متبوع خودتون سوقدهی فرمایید .
طی سال های اخیر , معنا آسانی خیلی عالی به مرزوبوم پباده سازی حکمرانی می کرد – تصور بر این بود که آسانی مساویه با عملکرد خوب تر و در فیض یه مسافرت راحتتر برای استفاده کننده . ولی این نظریه خیلی سود محوره . همین سال عمده طراحان تجربه کاربری در سمت انشعاب دادن به مسیرها روی آوردند و از پباده سازی مهاجرت مشتری که پیش از این انجام میشد دوری مینمایند .
خطی نبودن مسافرت مشتری
در حیث به دست آوردن تمامی مسیرهایی که ممکنه استفاده کننده وبسایت طی کنه از خیلی جهات پباده سازی تجربه کاربری رو پیچیده میکنه ولی در عین هم اکنون افقهای جدیدی رو به رومون گشوده میکنه . در رابطه با مسافرت مشتری , اصلاحات بیشتری توصیه شده . طراحان تجربه کاربری همت کردند کاری نمایند تا تجربه کاربری وبسایت برای تعداد بیشتری از کاربرها دیدنی باشه و برای همین مسیرهای بیشتری در مهاجرت استفاده کننده قرار دادند . ممکنه دو تا استفاده کننده روی تارنما شبیه نیز فعالیت نکنند و تو سفرشون از مسیرهای به طور کامل متفاوتی برن , ولی هر دو تجربه خیر و خوبی از مارک تو ذهنشون نقش ببنده .
نقشه برداری باخت نیز یکیاز ایده های جدیده ; یعنی می بایست از محدوده هایی از مسافرت مشتری که مطابق خواست ما نبوده نقشه برداریم . طراحان تجربه کاربری اخیرا دارن مثالهایی از این دست رو دورازشوخی میگیرن . نقشه برداری باخت میتونه سبب تقویت نقشه برداری مسیر مشتری نیز بشه . با این روش طراحان تجربه کاربری مدلی رو که تا قبل از این ارائه داده بودند بازتر کردند و علاوه بر در لحاظ دریافت کردن مسیرهایی که استفاده کننده ممکنه بره , مسیرهایی که ممکن نیست بره رو نیز در لحاظ گرفتند .
روایت پردازی استفاده کننده را جذب مینماید
مشتریهای نسل نو از نسل گذشته محتاط ترند و اکثرا قبلی از خرید , خودشون یه تحقیق جامع و بی نقص از برندها میکنند . دیگه اون روز ها که می شد با چرب زبونی جنسی رو فروخت پیشین , الآن برندها کارایی می نمایند در سطح های فردی تری برای مشتری هدفشون جذابیت داشته باشند . از این دل این نحوه تفکر , قصه پردازی مارک متولد شده . یعنی الآن دیگه برندها خودشونو به مشتریهاشون معرفی مینمایند , چرا این کارو می نمایند , ارزشهاشون چیا میباشند و برای خوبتر کردن دنیا چه طرحی داراهستند . به عبارت دیگه روایت خودشونو برای مشتری میگن .
هنگامی روایت مارک به عمق جان مشتری میشینه , رابطه به یادماندنی تری بهوجود میاره و احتمال این که مشتریها از شرکتی که مانند یه انسان باهاشون رابطه انسانی برقرار کرده خرید نمایند بیشتره .
پباده سازی بافتی
طی سال های اخیر کل تجربه کاربری در پباده سازی مادی– پباده سازی با آسانی و زیبایی های ابتدایی صفحه - خلاصه میشد . ولی بهتدریج طراحان برای برآورده کرده انتظارات کاربرها آغاز کردند مسائلی مانند تا , سایه , صفحه های برگردان و رنگهای پر رنگ رو که به احساسات انسانی مربوط می شد در تجربه کاربری بکار گرفتند .
برخلاف حرفهایی که در امر پباده سازی دنیوی زده می شد , به حیث میومد این نوع تجربه کاربری تنها جزو یه طرح بزرگتره – پباده سازی بافتی . پباده سازی بافتی در واقع زیبایی های گوناگون پباده سازی رو در تجربه کاربری تنیده بود , نظیر نخ های مختلفی که بهم تنیده میشن و بافت پارچه رو به وجود میارن . هر نخ یا این که بافت یه خصوصی خصوصیت های خاصی داره که اونو از دیگر اجزا متمایز میکنه و هنگامی اینها کنار نیز قرار میگیرن یه جور نو از تجربه ظهور میکنه .
نکته مهمی که پباده سازی بافتی برای تجربه کاربری داره جستن توازنیه که میتونه مورد های متفاوت و تنوعی از موادتشکیل دهنده بصریه که در کنار نیز در پیش روی استفاده کننده قرار میگیرند و در عین هم اکنون استفاده کننده رو سردرگم نمیکنند . یادتون میباشد که مینیمالیزم هنوز مقام خودشو نگهداری کرده و این اواسط پباده سازی بافتی یه مفهومه که میخواد تجربه کاربری مینیمالیستی رو با جذابیت زیبایی و مسیریابی حسی استفاده کننده لینک بده .
تجربه کاربری بر بازگشت سرمایه اثر می گذارد
شرکتهایی که روی این گرایشات نوظهور تمرکز می نمایند , بیشتر در افکار باقی میمونند و تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت . تجربه کاربری روی بازگشت سرمایه شرکتها میتونه اثر بذاره . یه خطا معمولی تو تجربه کاربری میتونه به نرخ تبدیل مشتریتون لطمه بزنه و سود متعددی رو از دست بدید .
اگه این سال قصد دارید از مدهای تازه پباده سازی تجربه کاربری استفاده نمائید , یکیاز اثرگذارترینشون خطی نبودن مسیر مشتریه . زمانی می خواهید تجربه کاربری سایتتونو بررسی فرمائید , حتما حواستون باشه که دیگه روی وبسایتتون دنبال مسیر مشتری از الف به ب نگردید و بجاش نگاه فرمائید ملاحظه کنید چی دقت مشتری رو از مسیر متبوع شما پرت میکنه . خوانایی , موعظه , محل قرار دریافت کردن تبلیغات , ثبات وبسایت و ترافیک وب سایت کلیه میتونن روی تجربه کاربری سایتتون اثر منفی یا این که مثبت داشته باشند .
با اینکه رعایت برخی از این مساله نیازمند تعدادی تغییراته البته زمانی احتمال ها بیشتری رو در مسافرت مشتری در حیث بگیرید , فرصتهایی جدیدی رو که از چشمتون نهفته مونده بودند کشف خواهید کرد .
هر سال تجربه کاربری بیشتر پرورش میکنه . یه تجربه کاربری عالی نباید به یک سود منتهی بشه . پس تنها به نقطه نهایی اهدافتون تاءمل نکنید . اکنون که اولِ سال هستیم زمان خوبیه که یه نگاهی به معیارهای شرکتتون در سال 95 بندازید و مجدد نقشه مهاجرت مشتری رو روی برندتون بکشید .