معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

سئو سایت با استفاده از ابزار‌های جدید بک لینک

بک 
لینک ابزارهای 
بک لینک و پیوند و پیوند سازی Link-building در 
این مطلب ما قصد داریم چهار ابزار منحصربه‌فرد به فرد که در لینک و پیوند سازی بهتر و برد در مورد بک لینک به شما امداد می کند را نظارت کنیم و ببینیم که چه‌گونه هر کدام می توانند به تجزیه و محاسبه صفحات وب و به تلاش های پیوند سازی شما یاری کنند، با ویرلن یاور باشید: 
در صورتی‌که می‌دانید که بک لینک چه چیزی است و به طور فعال در اکنون تولید بک لینک هستید، شاید خودتان نیز در موضوع بخش اعظمی از ابزارهای تولید لینک و پیوند چیزهای شنیده اید . در‌صورتی‌که وقت و بودجه تان اجازه می دهد، برخی از این ابزارهای با صرفه سازی موتور کاوش (SEO) یک سری منظوره را برای پیشبرد سعی های پیوند سازی تان بررسی نمائید . 

اینجانب ابزارها را به طور کلی پوشش می دهم و آن‌گاه به خصوصیت های مخصوص به شخص هر ابزار خواهم پرداخت تا شما بیشترین نتیجه را هنگام پیوند سازی (Link-building) و کمپین های بازاریابی محتوا خود کسب نمائید . 



ابزارهای 
پولی و حرفه ای بک لینک پیشین از معرفی این دو ابزار و خرید بک لینک و پیوند باید بدانید همانگونه که در مطلب تاثیر بک پیوند در سئو تارنما نیز گفتیم، همواره دریافت بک پیوند فالو مستمر از طریق تکثیر رپورتاژ اطلاع رسانی در خبرگزاری های پربیننده که اتوریتی بالایی دارند شایسته ترین و موثرترین راهکار سئو در کشور‌ایران میباشد . 



در 
این بخش به استراتژی هایی می پردازیم که آیتم های نیکی میباشند که کاربردهای مختلفی را ارائه می دهند البته باید برای آن ها هزینه کنید: 


Nightwatch .io 

این ابزارِ نسبتاً جدید دارای توانایی چک بر ۲۰ دامنه و ۱۰۰ کلمه و واژه دارای اهمیت می باشد . همانند بسیاری از ابزارها، Nightwatch به شما اذن می دهد تا جایگاه بندی (رنکینگ) خویش را دنبال کنید، بر بک پیوند های خویش بررسی فرمائید و از بقیه قابلیت های ابزار بهره مند شوید، اما در صورتیکه توان پرداخت دارید یا به دنبال ابزاری جدید هستید، این ابزار می تواند بها امتحان کردن را داشته باشد . 

تحلیل 
بک لینک 
این ابزار فراوان زیبا و دارنده قابلیت و امکان بصری عالی ای هست . شما می توانید آن را به Google Analytics و Search Console نیز متصل فرمایید . 



از نظر ایجاد لینک، در حالی که اینجانب هیچگاه به کسی پیشنهاد نمی کنم که صرفا بر روی رتبه بندی و یا هر ترازو دیگری به چهره واحد توکل کند، اما درک کردن این‌که آیا پیشرفتی در رنکینگ یا جایگاه بندی داشته اید یا این که نه، یا این‌که در ورقه اولیه گوگل (SERPs) باقی باقیمانده اید یا سقوط کرده اید، می تواند بسیار موءثر باشد . 



یک بخش عالی در ابزار Nightwatch وجود داراست که در آن شما می توانید نمودار موقعیت متوسط و کلی سئو و نتایج گوگل SERP خویش را در کنار رقبای خویش مشاهده نمائید . شما می توانید به سرعت گزارش های سکو بندی را بر پایه لغات با اهمیت ای که در لحاظ دارید، اخذ کنید و بفهمید که کدام کلمات حساس نیاز به عمل و بهبود سئو دارا هستند . در شرای برای صفحه ها خاصی پیوند می سازید و از (anchors) خاصی استعمال می کنید، می توانید این اطلاعات را بکار ببرید تا ملاحظه کنید که در کدام قسمت می بایست تمرکز بیشتری قرار دهید . فقط مشغول نوسانات روزمره رنکینگ نشوید، چون می تواند شما را عصبانی نماید . 

یکی دیگر از ویژگی های خوب که اینجانب اکثر زمان ها از آن استفاده می کنم این می باشد که سریعاً چگونگی رتبه بندی یک مشتری نسبت به مرتبه بندی رقبا را مقایسه نمایید و آن را به تصویر بکشید . این اطلاعات می تواند هنگام شروع یک کمپین لینک و پیوند سازی فراوان اثر گذار واقع شود . در شرای متوجه شدید که یکی از صفحه ها تان در حال نزول است، در حالی که رقبا در حالا ترقی هستند، این آرم نیکی خواهد بود که صفحه قضیه حیث نیاز به تغییر تحول یا ویرایش دارد . 



در صورتی که بخواهید چندین وبسایت را به طور به طور همزمان محاسبه فرمایید یا اطلاعات متعدد یک وب سایت را محاسبه کنید، می توانید آیتم ها را در داشبورد پین نمائید . در این چهره به راحتی می توانید داشبوردی بسازید که بلافاصله پس از ورود ، آنچه را که نیاز دارید در اختیارتان بگذارد . 

و اگر شما از جمله اشخاصی میباشید که مشتاق دیدن گزارش های مرتبه بندی به چهره روزانه هستند، می توانید از این ابزار به کار گیری فرمائید . 

ابزار 
بک لینک 
چیز دیگری که من در این ابزار دوست دارم، بخش اطلاعیه (Notifications) میباشد که لغت ها با اهمیت را ردیابی کرده و به شما پیشنهاداتی در زمینه کلید کلمه و واژه های جدید می دهد . اینجانب دلداده اخذ پیشنهادات لغت ها مهم هستم، مخصوصاً هنگامی که ایده و نظر جدیدی در ذهنم نمی گذرد یا این که وقتی که عملکرد می کنم شرکای بک‌لینک یا این که لینک و پیوند سازی تازه یا این که ایده هایی جدید برای ساخت محتوا پیدا کنم . 







LittleWarden .com 

این ابزار پرونده های تبادل پست الکرونیکی (MX) و تغییر و تحول مسیرها (ریدایرکت ها) را نظارت می کند . همچنین تغییرات عنوان صفحات را آنالیز می کند، که فراوان اثرگذار می‌باشد . سپس از تغییر و تحول عنوان صفحات من شاهد پیشرفت های نیکی در سئوی وبسایت و رتبه بندی و نرخ تبدیل (conversions) بوده ام . 

ابزار 
تجزیه تحلیل بک لینک 
این ابزار هرآنچه که اقتدار تاثیرگذاری سئو منفی بر مرتبه بندی شما را داشته باشد، محاسبه و آنالیز می نماید .یک عدد از این موارد برای اینجانب زمانی است که یک زمینه فنی در یک وبسایت فیس داده که از در اختیار گرفتن اینجانب خارج است، و هیچ فردی در گروه سئو را نمی بینم که بر آن بررسی داشته باشد . مطمئناً نمی خواهید بازه و همت زیادی صرف جذب کردن لینک‌های مختلف برای صفحه ای فرمائید که گوگل به آن دسترسی نداشته باشد . ویژگی نظارت این ابزار بی تردید در اینجا امداد خواهد کرد . 

بدون شک نمی خواهید که یک دامنه یا SSL (Secure Sockets Layer) منقضی داشته باشید . Little Warden مورخ های انقضا را تحت حیث خواهد داشت و وقتی که به مورخ نقطه پایان نزدیک می شوید، یک پست الکرونیکی یادآوری ماهانه ارسال می نماید . تمام خصوصیت های این ابزار را می توانایی به راحتی شما یاری کند، که دوچندان عالی هست . 

آنالیز 
بک لینک سازی 


ابزارهای 
مجانی تولید بک لینک دو ابزار بعدی ابزارهای اثرگذار بک لینک بدون پول هستند که بخش اعظم به وظیفه‌های خاصی اختصاص دارا هستند . 



Siteliner .com 

این ابزار به پیدا کردن پیوند های حاد و یا محتوای تکراری کمک می کند . 

لینک و پیوند های وخیم (Broken links) باعث به تجربه کاربری ضعیف می شوند . محتوای تکراری نیز به اندازه کافی نقص‌ ساز می باشد چراکه گوگل یک ورقه بی نقص در زمینه چگونگی رفع این ایراد در اختیار نهاده است، براین اساس در‌صورتی‌که چندین ورقه با محتوای فراوان مشابه یا این که تکراری داشته باشید، خوب تر می باشد از canonicalization ( یعنی تبدیل داده های تکراری به داده های استاندارد) استعمال فرمایید . 

تحلیل 
بک لینک و پیوند برای سئو 
ابزار 
های بک لینک و لینک و پیوند سازی 
بخش Skipped Pages دلایلی را لیست می نماید که چرا یک صفحه حذف شده است، که به طور بالقوه شما را با برخی از خلل ها ناگوار مانند ورقه ای که از Bing و ربات های گوگل مسدود گردیده باشد یا این که یک خطای ۴۰۴ مواجه می نماید . این اطلاعات می توانند برای سایت شما فراوان خوب باشد، ولی در حالتی که بدنبال یک سایت هدف برای ساخت پیوند (لینکدهی) هستید، مطمئنا نمی خواهید لینک تان را در یک برگه ای که مسدود شده است، یا این که ایندکس نمی شود قرار دهید . 

پیدا کردن لینک های وخیم در میان صفحه های وب با به کار گیری از این ابزار فراوان راحت هست . 

یک کلمه و واژه اساسی را کاوش نمایید و به دنبال وب سایت هایی بگردید که بتوانند سهم دار خیر و خوبی باشند . در ضمن محتوایی خوب با پیوند های کاربردی بسازید و در قالب رپورتاژ اطلاع رسانی در وب سایت های پربیننده منتشر نمایید . 



FirstIndexed .com 

این ابزاری رایگان می‌باشد که به شما این قابلیت را می دهد تا وقتی که یک URL برای اولی بار ایندکس شده می باشد را کشف نمائید . این یک جور جستجویی است که تعدادی متغیر را به کاوش بیشتر می نماید تا عمل شما راحت تر شود . 

ابزار 
بک پیوند و پیوند سازی 
درصورتی که شما در تلاشید تا بک لینک و پیوند را در یک کاغذ قرار دهید، و اصلاً نمی دانید که آن کاغذ چقدر سابق است، این ابزار به شما اطلاعاتی در موضوع جریانات آن صفحه می دهد . در صورتیکه با یک برگه کار کشته مواجه شوید که او‌لین توشه ۱۰ سال پیش ایندکس شده، می بایست ارزیابی کنید تا مطمئن گردید که تمام محتوای درون آن هنوز مناسب و دقیق و دارای ربط می‌باشد . 

وقتی که مطالبی که به طور مرتب به روزرسانی می شوند،وارد بازی می شوند، دیگر صفحه ها دیرین همیشه مرجع خوب یا این که شریک لینکدهی نیکی نیستند . 

صفحه های قدیمی به احتمال دوچندان دارای لینک های حاد هستند، به این ترتیب شما همینطور می توانید از این ابزار برای نظارت لینک های حاد به کارگیری کنید . این مسئله نه صرفا برای ایجاد بک لینک مناسب است، بلکه یک منش عالی برای جلب اعتنا مدیر اینترنت است، یعنی در صورتی به او بگویید که چیزی ایراد دارااست و بایستی رفع شود . 


در 
انتها 
لینکدهی (لینک سازی) همیشه با چشم بسته انجام نمی شود و همچنان نیاز به پشتیبانی از صفحه های هوشمند و بهینه ای دارد تا تاثیر قابل توجهی بر جایگاه بندی داشته باشد . شما می توانید با محتوای گران بها و هوشمند لینک و پیوند های بسیار نیکی برای یک تارنما ایجاد کنید، البته این رویکرد رتبه بندی بهتر یا ارتقاء ترافیک را تضمین نمی کند . 

عوامل متعددی در بازی وجود دارااست که باید مورد توجه قرار گیرند و ابزارهای سئو که من ذکر کرده ام می تواند کمک بزرگی به مراحل لینک سازی (Link building) شما نماید . 

همه چیز درباره اپلیکیشن آوا پرداخت

نوا پرداخت نرم افزار کمپانی فن‌آوا کارت است . این اپلیکیشن قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندورید و iOS میباشد . برای نصب این نرم افزار می‌توانید از نحوه کافه بازار و وبسایت شرکت فن‌آوا کارت اقدام فرمایید . 


اپلیکیشن موزیک پرداخت هر تعدادی روی دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل‌نصب میباشد البته با دو ورژن کاملاً مختلف ازلحاظ گرافیکی و فضای کاربری مواجه می شوید . این مقاله بر شالوده خدماتی که این نرم افزار در ورژن اندروید خود داراست، متن شده هست . 




ثبت‌نام 

اپلیکیشن آوا پرداخت پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، بایستی شماره همراهتان را وارد فرمایید و روی گزینه «ارسال» کلیک فرمایید تا کد فعال سازی برایتان اس ام اس شود . بعدازاینکه کد فعال‌سازی برایتان ارسال شد، آن را وارد نمائید و روی آیتم «ثبت‌نام» کلیک نمایید تا وارد برنامه شوید . 




منوی 

دارای اهمیت اپلیکیشن در 

منوی این نرم افزار ۴ سرویس به چشم میخورد که این ۴ خدمت به شرح پایین است: 

پرداخت 

قبض خرید 

بسته اینترنت خرید 

شارژ نیکوکاری 

همیشگی 



پرداخت 

قبض: 

در این قسمت میتوانید هم مبلغ قبضتان را استعلام بگیرید و هم قبضتان را پرداخت کنید . برای استعلام مبلغ قبضتان فقط می بایست «شناسه پرداخت» و «شناسه قبض» را وارد فرمایید و روی مورد «استعلام» کلیک نمائید . 


و برای پرداخت قبض از روش نرم افزار ترانه پرداخت، مقدمه باید «شناسه پرداخت» و «شناسه قبض» را وارد نمائید آن‌گاه شماره کارتتان را وارد نمائید و در انتها راز دوم کارتتان را وارد فرمائید و روی گزینه «استعلام» کلیک فرمایید تا داده ها قبض به شما نمایش داده شود . آنگاه روی گزینه «تایید» کلیک نمائید تا پرداختتان انجام شود . 




خرید 

بسته اینترنت: 

برای خرید بسته اینترنت همپا مقدمه باید شماره همراه موردنظرتان را وارد کنید، آن گاه دسته طرح (روزانه، هفتگی، ماهانه و یا این که بلندمدت) را انتخاب فرمائید . سپس از گزینش مدل طرح باید بسته اینترنت موردنظرتان را هم گزینش کنید . آن گاه شماره کارت و رمز دوم کارتتان را وارد فرمائید و روی مورد «تأیید» کلیک کنید تا اینترنت خریداری شود . 


* از نحوه این نصیب فعلاً تنها می توانید برای سیم‌کارت‌های ایرانسل، اینترنت خریداری نمایید . 




خرید 

شارژ: 

برای خرید شارژ ابتدا باید شماره همپا موردنظرتان را وارد کنید، آن گاه نوع طرح (عادی و یا شگفت‌انگیز) را تعیین کنید، آن گاه مبلغ شارژتان را گزینش نمائید و آنگاه شماره کارتتان را وارد فرمائید و در پایان رمز دوم کارتتان را وارد کنید و روی آیتم «تأیید» کلیک کنید . بعد داده ها خریدتان به شما نمایش داده میشود که در صورت صحیح بودن اطلاعات روی آیتم «تأیید» کلیک کنید تا شارژ خریداری شود . 




نیکوکاری: 


در این نصیب می توانید مبلغی را به‌عنوان خیریه، به مؤسساتی که در این اپلیکیشن قرار دارا‌هستند یاری فرمایید برای این عمل ابتدا بایستی یک عدد از این مؤسسات را انتخاب فرمایید . آنگاه مبلغ موردنظرتان را وارد فرمایید . بعد از واردکردن مبلغ، شماره کارت و راز دوم کارتتان را وارد نمایید و روی آیتم «تأیید» کلیک فرمائید . 

طراحی اپلیکیشن در مشهد



همیشگی: 


در این نصیب می‌توانید با کلیک روی آیتم «تأیید»، آخرین تراکنشی را که از روش این اپلیکیشن انجام داده بودید را مجدد تکرار نمائید . 




آهنگ پرداخت همچنین دارنده یک منوی فرعی نیز میباشد که در این منو، سرویس ها «مدیریت کارت‌ها»، «گزارش تراکنش‌ها»، «اشتراک‌گذاری» و «درباره ما» وجود دارد . 


مدیرت کارت‌ها: در این قسمت کارت‌هایی که در این نرم افزار ذخیره کرده‌اید مایش داده می گردد . 


گزارش تراکنش‌ها: در این بخش داده ها تراکنش‌هایی که انجام داده‌اید، وجود دارد . 


اشتراک‌گذاری: از شیوه این بخش می‌توانید این اپلیکیشن را به اشتراک بگذارید . 


در رابطه ما: در این نصیب اطلاعات کلی از این نرم افزار وجود داراست نظیر شماره پشتیبانی، نشانی وب‌سایت شرکت حرفه آهنگ کارت و نشانی نشانی اینترنتی کمپانی . 

طراحی سایت در مشهد



پشتیبانی 

نرم افزار موزیک پرداخت درصورتی‌که در هنگام نصب و یا عمل با نرم افزار نوا پرداخت با مشکلی روبه‌رو شدید، می توانید با شماره ۴۳۶۹۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا این که میتوانید از طریق نشانی پست الکرونیکی avainfo@fanavacard .ir با پشتیبانی این نرم افزار در رابطه باشید . 


سیر تکامل سئو: از آغاز تا امروز

نتایج 

محلی در ارتفاع چند سال گذشته، گوگل نتایج محلی خود را بارها و بارها تغییر داده می‌باشد . در اوایل ظهور سئو، به کارگیری از عبارات اساسی در اسم کسب و امور و اسپم کردن نتایج فراوان معمولی و سهل وآسان بود . اشخاص می توانستند از دایرکتوری های اسپم پیوند اخذ نمایند یا موقعیت دقیقِ کسب و کار خویش را با آن تغییر و تحول دهند . 


اما امروزه نتایج محلی صرفا به انتقاد و چک های مثبت یوزرها و برخی از سیگنال های جایگاه بندی سابق نظیر دارای ارتباط بودن و محتوای صفحه اهمیت می دهد . 

همۀ این ها وام دار الگوریتم Pigeon گوگل است! 

شبکه 

های اجتماعی پیش از آنکه فیسبوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به وجود بیایند و معاش آدم ها را زیر تاثیر قرار بدهند، اشتراک گذاری محتوا از روش پست الکرونیکی و اپلیکیشن های پیام رسان انجام می شد . دو محلی که تقریباً بر روی سئوی وب سایت هیچ تاثیری نداشتند . 


امروزه رسانه های اجتماعی همه جا حضور دارا‌هستند و بازاریابان دیجیتالی که این شبکه های ارتباطی را نادیده می گیرند، تنها شانس برد خود را تحت می آورند . شبکه های اجتماعی و سئو باید به چهره هم‌زمان به کار گیری شوند . در شرای بتوانید این دو رویکرد بازاریابی را به خیر و خوبی با یکدیگر مخلوط فرمائید مطمئن باشید میزان دوراندیشی از برند شما فراتر می رود، کسب و کارتان مخاطبان بیشتری را انگیزه می گیرد و مقدار تعامل مشتریان تان افزایش پیدا می نماید . 


سئوی مدرن از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و رواج محتوا استفاده می کند تا بتواند از نحوه اشتراک گذاری و لینک بیلدینگ مخاطبان بیشتری را به دست آورد . 


لینک و پیوند 

ها همانگونه که می دانید پیوند ها مدام فاکتور اصلی رتبه بندی سایت ها در موتورهای کاوش بوده اند، اما مراحل لینک و پیوند بیلدینگ در ارتفاع این سال ها دچار تغییرات اکثری گردیده می باشد . 


در روزهای اولیه ظهور سئو، لینک و پیوند بیلدینگ تنها به معنای داشتن لینک و پیوند مضاعف بود . هر چقدر وبسایت شما لینک و پیوند بیشتری داشت، خوبتر بود . در آن زمان انکر تکست ها ارزش زیادی داشتند . این زمینه به‌این معنا بود که لینک هایی که با انکر تکست هایی مملو از عبارات حیاتی ایجاد می شدند در نتایج جستجو خوب تر فعالیت می کردند . در آن روز ها به دست آوردن لینک و پیوند از وب سایت های گوناگون به شیوه یقین نکردنی راحت بود . صرفا کافی بود که به مدیران وب سایت ها پیام می دادید تا در ازای یک پیوند یا این که مبلغی پول، لینکی با انکر تکست دلخواهتان از سایتی با پیج رنک بالا دریافت نمائید . 


الگوریتم 

گوگل پنگوئن چه چیزی است و چه‌طور به سقوط رتبه گوگل سبب می‌شود؟حتما بخوانید: الگوریتم گوگل پنگوئن چه می باشد و چه گونه به سقوط رتبه گوگل سبب می‌شود؟ امروزه این حوزه هم در گیر تغییر و تحولات متعددی شده هست . دیگر تعداد لینک و پیوند ها و مقدار آن ملاکی برای درجه بندی وبسایت نیست، بلکه کیفیت این لینک و پیوند ها توسط موتورهای کاوش سنجیده می شود . لینک و پیوند هایی که از سایت های دارای اعتبار و مرتبط به دست می آیند می توانند تاثیر زیادی بر روی سایتتان بگذارند . این در حالیست که به دست آوردن پیوند از وب سایت های اسپمی در بهترین حالت قضیه دقت موتورهای جستجو قرار نمی گیرند و در صورتی‌که تعداد این لینک و پیوند ها بسیار شود، ممکن هست موجب گوگل پنالتی شود . علاوه بر این، گوگل دوست دارااست پروفایل لینک بیلدینگ سایت ها کاملاً ارگانیک باشد و اشکال مختلفی از پیوند ها همچون Follow و Nofollow، انکر تکست های غنی از کلمه ها اساسی و انکر تکست عادی در آن مشاهده شود . 


امروزه متخصص ها سئو باید بر روی ساخت محتوای با کیفیت تمرکز نمایند و به دنبال لینک های مرتبط و با قیمت باشند . آن ها همچنین باید بک پیوند های وبسایت خود را چک کنند و پیوند های های بی کیفیت را حذف کنند تا پروفایل لینک و پیوند سازی معتبری داشته باشند . 

طراحی سئو در مشهد

سئوی 

فنی راستش را بخواهید، سئوی فنی در ارتفاع سال های اخیر تغییر و تحول زیادی نکرده است و اصول بنیادین آن هنوز نیز اعمال می شوند . با اینحال متخصصان سئو می بایست مطمئن شوند که تارنما مشتریانشان به فیس ریسپانسیو پباده سازی شده میباشد و قابلیت بار گذاری پر سرعت محتوا را دارد . می بضاعت و توان اظهار کرد دانش سئوی فنی، بخش اعظم لازمه عمل طراحان وب سایت هست تا متخصصین سئو . 


فیض 

گیری روند سئو در ارتفاع سال ها تغییرات اساسی کرده هست و ما نیز باید خود را با این تغییرات وفق دهیم . شغل متخصص سئو از وضعیت سنتی به موقعیت امروزی تبدیل شده هست و به جای این که خود را متخصص با صرفه سازی وب سایت برای موتورهای کاوش بدانیم، خوب تر هست متخصص تجزیه، تحلیل و ساخت محتوا باشیم . 


بهینه سازی تارنما برای موتورهای کاوش اهمیت خود را از دست داده هست و حالا باید بر روی تجربه کاربری که وب سایت تان (گرافیک یا این که محتوا) به مخاطبان ارائه می کند، تمرکز فرمائید . درصورتی که بتوانیم باصرفه سازی وب سایت برای جذب مشتریان را به خوبی انجام دهیم، نتایج خیر و خوبی در موتورهای جستجو به دست می آوریم . 


حیث شما چیست؟ شما آتی سئو را چگونه پیش بینی می نمایید . پیشنهادات و ایده ها خود را با ما در در بین بگذارید تا بتوانیم با کمک یکدیگر به عده بندی بزرگتری برسیم . 

تاریخچه موس کامپیوتر

۳۰ سال از وقتی که کمپانی زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد . احتمال دارد اغراق نباشد که بگوییم ماوس طلیعه دار دوره جدیدی در دنیای کامپیوترهای فردی بوده میباشد . کاربرانی با کمترین علم می توانند فقط از روی شکل ها و با کلیک کردن، عمل با کامپیوتر را تجربه نمایند . 

در ادامه این مقاله به چک تاریخچه ماوس ها از توپ های بولینگ سابق تا کنترلرهای خیالی آینده می پردازیم . 



۱ . 
او‌لین گوی غلطان (trackball): 


تاریخچه 
ماوس کامپیوتر (+عکس) 


او‌لین وسیله ورود داده ها به کامپیوتر که توسط حرکات دست در اختیار گرفتن می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ به وسیله نیروی دریایی سلطنتی کانادا نوآوری شد . این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک دشوار افزار ویژه سوار شده بود . این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی کاغذ کامپیوتر تبدیل کند . از آنجا که این نوآوری وابسته به یک پروژه کاملا محرمانه نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده هست . 




۲ . 
اولی موس: 


تاریخچه 
موشواره کامپیوتر (+عکس) 


اولی قطعه سخت افزاری که ما آن را به عنوان جد موشواره های امروزی مدرن می شناسیم، در سال ۱۹۶۳ به وسیله داگلاس اینگلبارت آمریکایی ایجاد شد . این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استعمال می کرد و می توانستید آن را مانند موشواره های مدرن در دست تان بگیرید . 




۳ . 
اولین موس با گوی غلطان: 


تاریخچه 
موس کامپیوتر (+عکس) 


این گجت مال سال ۱۹۶۸ کمپانی Telefunken Rollkugel آلمان می باشد . این ماوس در پایین خویش یک گوی غلطان کوچک داشت و صرفا یک دکمه برای کلیک بر روی آن پیش بینی شده بود . کاربرد آن هم برای ترسیم تصاویر گرافیکی وکتور بود . 




۴ . 
او‌لین ماوس نوری: 


تاریخچه 
موس کامپیوتر (+عکس) 


موس های با قطعات متحرک مکانیکی مقداری غیر قابل اعتماد و ناپایدار بودند . زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، برای بهبود کارایی، در پیش‌روی موشواره های گوی غلطان، او‌لین موشواره نوری را با نام Alto معرفی کرد . این موس از ال ای دی و سنسورهای نوری برای ثبت حرکات به کارگیری می کرد . ولی این موس برای کارکرد صحیح، به پد ویژه ای نیاز داشت که به شکل خاصی مدرج گردیده بود . 




۵ . 
او‌لین ماوس تجاری: 


تاریخچه 
موس کامپیوتر (+عکس) 


در سال ۱۹۸۱ شرکت زیراکس موس Alto را به عنوان کنترلر در سیستم های ۸۰۱۰ تولیدی اش به فعالیت برد . در واقع آلتو اولین موسی می باشد که به رخ تجاری به بازار عرضه شده است . 
دیدنی این‌که هر سیستم ۸۰۱۰ بیش از ۷۵۰۰۰ دلار قیمت داشت! 



۶ . 
اولی موشواره خانگی: 


تاریخچه 
ماوس کامپیوتر (+عکس) 


اپل در سال ۱۹۸۳ برای تولید موشواره کامپیوترهای اپل لیزا، تصمیم گرفت که به سراغ تکنولوژی گوی غلطان برود . این کامپیوتر اپل با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد . موشواره لیزا صرفا یک دکمه داشت و گوی غلطان باطن آن فولادی بود . 
دیدنی این که اپل ۲۰ سال آنگاه از لیزا، دوباره سراغ ماوس های یک اساسی آمده است! 



۷ . 
اولین موس بیسیم: 


تاریخچه 
ماوس کامپیوتر (+عکس) 


لاجیتک در سال ۱۹۸۴ اولی موس بیسیم اش را که با امواج مادون قرمز‌رنگ فعالیت می کرد، ابداع نمود . ولی این ماوس حتما می بایست در دامنه دید دریافت کننده می بود تا بتواند عمل نماید . سپس از آن همین شرکت در سال ۱۹۹۱ او‌لین موس بیسیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد که نیازی به حضور در دامنه رویت کرد گیرنده نداشت . 




۸ . 
او‌لین موس لیزری: 


تاریخچه 
موشواره کامپیوتر (+عکس) 


اولین موشواره لیزری برای کاربران معمولی را نیز لاجیتک در سال ۲۰۰۴ با اسم MX1000 به بازار عرضه کرد . تا پیشین از این موس های نوری برای روشن کردن تراز و تصویب حرکات از LEDها استعمال می کردند . ولی استفاده از لیزر به ماوس ها اجازه بخشید تا روی سطوح بسیار متفاوتی کارایی و توجه کافی را داشته باشند . 




۹ . 
موشواره ژیروسکوپ: 


تاریخچه 
ماوس کامپیوتر (+عکس) 


ماوس های Air دیگر محدودیت دامنه حرکت دو بعدی موس را به سخره گرفته اند . با کج کردن موشواره به اطراف، می توانید به راحتی مکان نما را جنبش دهید . MX Air لاجیتک چنان دیدنی میباشد که در لیست شایسته ترین موشواره های همه زمان ها، در مقام ششم ایستاده هست . 



۱۰ . 
ماوس لمسی 


تاریخچه 
موشواره کامپیوتر (+عکس) 


موس تا به حال تنها به تیتر یک ابزار ورود داده ها به فعالیت می رفت، اما درحال حاضر دیگر می تواند عکس العمل نیز نشان دهد . 
Novint Falcon در سه بازویش از موتورهایی بهره می برد که دست تان را در گوشه و کنار حرکت می دهد و باعث می شود شما شی ءها روی ورقه کامپیوتر را حس کنید! 



۱۱ . 
ماوس سه بعدی: 


تاریخچه 
موشواره کامپیوتر (+عکس) 


ماوس های عادی فقط در دو جهت حرکت می کنند، اما ما در جهانی بیش از دو سپس زندگی می کنیم . پس به موس هایی نیاز داریم که قابلیت و امکان انجام کارها به رویه متفاوتی را داشته باشند . این نمونه اولیه ویژه، که به وسیله Axsotic تولید شده، به شما قابلیت جنبش و چرخش در سه بعد را می دهد . 
تامل می نمائید گشت و گذار در گوگل ارث سه بعدی با این موس به چه شکل است؟! 



۱۲ . 
موسHands-Free : 


تاریخچه 
موس کامپیوتر (+عکس) 


اینجا همه ماجرا در رابطه تبدیل حرکات فیزیکی بدن به جابجایی روی صفحه سناریو می‌باشد . قلیل قلیل به سمتی می رویم که دیگر به وجود طاقت فرسا افزاری موس هم نیازی نداشته باشیم . البته کینکت مایکروسافت اولین تجربه عملی در این موضوع میباشد . برای مثال لپ تاپ هایی خواهد آمد که با این تکنولوژی، حرکات ما را ثبت کرده و برای در دست گرفتن سیستم دلیل و برنامه ها از آن به کارگیری می نمایند . 




۱۳ . 
ماوس ذهنی: 


تاریخچه 
موشواره کامپیوتر (+عکس) 


مشقت بار افزار؟ حرکت؟ مساله را اینقدر مشقت بار و پیچیده نکنید . آینده موشواره ها، کنترل مکان نما تنها و تنها با مغز است . اما هنوز هدست هایی که قابلیت خواندن امواج مغزی را دارند در پروسه تجربی نخستین قرار دارا‌هستند . البته تا وقوع تغییری به بزرگی ابداع اولی موشواره خط مش زیادی باقی نمانده است . 


آشنایی با پروتکل HTTPS

اچ تی تی پی اس (HTTPS) پروتکل انتقال امن فرامتن برای ورژن امن پروتکل HTTP می باشد که در تبادل امن اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتر استفاده کننده متعددی دارااست . 

زمانی که یک استفاده کننده با پروتکل HTTPS: Hyper Text Transfer Protocol Secure به یک اینترنت وب سایت متصل می‌شود، وب‌سایت مسئله حیث درخواست را با یک کد دیجیتال رمزگذاری کرده و URL سایت در نوار آدرس با HTTPS شروع می‌گردد و آیکون قفل در بالای هدایتگر مرورگر وب نمایان می‌گردد و این یعنی که عملیات انتقال داده فی مابین استفاده کننده و وب‌سایت به فیس ایمن انجام میگردد . 

طراحی سایت در مشهد

با استفاده‌ از این پروتکل، کامپیوترهای فرستنده و گیرنده بر راز استعمال از یک کد به توافق می‌رسند و آن‌گاه پیغام‌ها رابا این کد تلفیق کرده تا قابل خواندن برای هکرها نباشد . 


چه بسا درصورتی که در راز رویکرد استفاده کننده و وب‌سایت شنود فیس بگیرد، نمیتوان به محتوای داده ها دست پیدا کرد . در پروتکل HTTPS ارسال و دریافت اطلاعات روی پروتکل SSL انجام می‌گردد و آن‌ را گاهی (TLS(Transport Layer Security یا لایه‌ی انتقال امنیتی می‌نامند . 


از این پروتکل برای بردن امنیت تبادل داده‌ها در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به کار گیری متعددی می‌شود . 


پروتکل‌های HTTP و HTTPS برخلاف ساکس قابلیت تعبیر درخواست‌های محل ورود از استفاده کننده را دارا میباشند و در حالتی که درخواست‌ها با قانون ها شبکه هم خوانی داشته‌ باشند، اذن دسترسی را صادر می‌نمایند . 

طراحی اپلیکیشن در مشهد