معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

چرا پباده سازی وب سایت تا این میزان اهمیت دارد؟


طراحی سایت در مشهد

 

یه آزمایش بی آلایش بکنید – در رابطه یه چیزی که می‌خواهید داده ها بدست بیارید روی گوگل سرچ نمائید و روی یه لینکی که به نظرتون پاسخ خیر و خوبی براتون داره کلیک فرمایید . چقدر ارتفاع میکشه تا روی اون وبسایت داده ها مورد نیازتونو پیدا کنید؟ آیا سرعت بالا و راحت پیدا کردید یا این که به سختی؟ آیا واضحه که کجا می بایست برید و چطور از گزیده به بخش دیگه منتقل بشید؟ 

اگه بتونید پرسرعت و راحت چیزی رو که دنبالشید پیدا فرمایید یعنی وبسایت عالی پباده سازی شده و طراح سعی تارنما رو مورد‌علاقه داشته . عملکرد حاصل عده خصوصیاتیه که نهایتا سبب ساز به راحتی مسیریابی برای یوزرها میشه که بعدا در موردش بیشتر حرف می‌کنیم . 

پباده سازی تارنما از اون جهت اهمیت داره که میتونه روی سرعتی که استفاده کننده داده ها مورد نیازشو پیدا میکنه اثر بذاره . اگه دشوار و خسته کننده باشه , استفاده کننده نیز وبسایت رو ترک میکنه و یه وب سایت دیگه رو آزمون میکنه و این یعنی تلف کردن مجال . یه پباده سازی عالی بایستی براحتی شعور و مسیریابی بشه , به مشتریهای احتمالی یاری کنه تا چیزی رو که میخوان بیابند و شما رو یک پلکان به فروش و دردسترس بودن نزدیک خیس کنه . 

اگه احساس می کنید طراحیتون اون چیزی که بایستی باشه نیست , ملاحظه کنید این مساله رو چطور میتونید روی سایتتون بهبود ببخشید : 


زیبایی 


یه چیزی روشنه : سایت بایستی ظواهر خیر و خوبی داشته باشه . ولی در عین حالا فوق العاده مهمه که همت رو مورد‌علاقه داشته باشیم و اون رو فدای ظواهر تارنما نکنیم . پباده سازی بایستی دیده رو از مهم ترین مورد روی ورقه در جهت مورد ها ثانویه سوق دهی کنه . میتونید این عمل رو با یاری فضاهای خالی و تایپوگرافی انجام بدید . برای درخواستهایی که از استفاده کننده برای مبادرت دارید از تصاویر و رنگها استفاده فرمائید . یه ظواهر ماهر و مدرن میتونه فورا اعتماد به وجود بیاره . بینهایت عمل میشه انجام بخشید البته یه پباده سازی عالی بایستی اعتماد به‌وجود بیاره و استفاده کننده رو در سوی مبادرت متبوع ساماندهی کنه . 


سازماندهی 


مانند خونه تون می بایست روی تارنما نیز هرچیزی یه جای منطقی داشته باشه که به کاربرها یاری بشه تا چیزی رو که میخوان سریعتر پیدا نمایند . مسیریابی ( فهرست ) وبسایت می بایست منطقی باشه و روی تمامی صفحه های در یک جای واحد قرار داشته باشه . می بایست با مقدار و شرایط قرارگیری محتوای کلیدی و محتوای فرعی معین بشن . هر چیزی که روی ورقه است می بایست هدفی داشته باشه . ما تنها یک‌سری ثانیه مجال داریم تا روی مخاطب تأثیر بذاریم و اگه سازماندهی تارنما با عقل نوع درنیاد , استفاده کننده برگه رو ترک میکنه . 


جرقه نمایشی 


می بایست روی سایتتون یه جرقه ای داشته باشید که برای استفاده کننده دیدنی و خواستنی باشه , یه چیزی که دیده ها رو در جهت خودش بکشه . وب یه محیط بصری و نمایشیه به این ترتیب می بایست از تصاویر و فیلم سود ببرید البته توجه فرمایید که متعددی نشه . امکاناتی نظیر اسلایدشو ها , آلبوم تصاویر و فیلمهای یوتیوب ( که روی نتایج سرچ تحت عنوان جزو youtube . com فی مابین ) مورد ها نیکی برای این فعالیت می‌باشند . 


عده بندی 


پباده سازی تارنما انتخاب میکنه که استفاده کننده بخواد روی وب سایت بمونه و اقدامی انجام بده یا این که تارنما رو ترک کنه – به همین آسانی . پباده سازی می بایست طوری باشه که اعتمادسازی کنه , منطقی باشه تا مردمان راحت و سرعت بالا بتونن اونچه رو که میخوان پیدا نمایند و در عین حالا اونها رو به سمتی سوق بده تا کاری رو که شما می خواهید انجام تن . 

اما درسته که تارنما چیزهای خیلی بیشتری داره و تمامی اش ظواهر نیست – برای مثال استانداردهای کدنویسی و سازش های بین پلتفرمها – ولی اون چیزها رو کاربرها نمیبینند و بسط دهنده هایی مانند اینجانب بایستی مواظبش باشن . 

راجع بدین نکاتی که پهنا کردم تصور کنید و سایتتونو در حیث بیارید , ملاحظه کنید پباده سازی سایتتون داره همین امور رو انجام میده یا این که خیر .<iframe 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.