معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

عملیات باصرفه سازی تارنما ها در وردپرس با پلاگین Autoptimize


با پهنا درود سرویس دوست داران وردپرس!
بدون شک درصورتی که بار گذاری یک وب سایت برهه زمانی زمان متعددی ارتفاع بکشد برای یوزرها زیاد خسته کننده خواهد بود و احتمالا بخش اعظمی از آنها به همین منظور از دیدن تارنما شما صرف حیث نمایند .
راه و روش های متعددی برای با صرفه سازی در وردپرس موجود است که یکی‌از این شیوه ها استفاده از پلاگین Autoptimize است که در‌این مقاله شیوه عمل با این پلاگین را به شماا فراگیری می‌دهیم .
با صرفه سازی در وردپرس با Autoptimize

این پلاگین می تواند وب سایت شمارا با روش های دوچندان بی آلایش باصرفه نماید و همگی قسمت های آن از قالب گرفته تا کدهای وردپرس را مورد بررسی قرار دهد . در شرایطی که موافق باشید به نصب و فعال سازی پلاگین بپردازیم .
نصب و فعال سازی

ابتدا پلاگین را دانلود کرده و آن را نصب و فعال‌ساز‌ی نمائید . بعد از نصب و راه اندازی پلاگین مطابق صورت زیر به نصیب پیکربندی در وردپرس مورد جدیدی به اسم Autoptimize طولانی تر می‌شود که قابلیت و امکان با صرفه سازی در وردپرس را مهیا می نماید .

autoptimize - با صرفه سازی در وردپرس

با کلیک بر روی مورد ” Autoptimize “ وارد بخش پیکربندی این پلاگین می شویم . این پلاگین دارنده بخش پیکربندی معمولی و پیکربندی توسعه یافته است که به توضیحات آن میپردازیم .
پیکربندی همگانی

بخش پیکربندی همگانی این پلاگین مطابق صورت زیر است که هر بخش را تماما شرح می‌دهیم .

general settings - باصرفه سازی در وردپرس
با صرفه سازی کد HTML

این مورد کد های HTML جان دار در وردپرس را باصرفه سازی کرده و بصورت فشرده در یک خط قرار می‌دهد .
باصرفه سازی کد Javascript

این مورد کد های Javascript را به طور خلاصه تری با صرفه سازی و فشرده می نماید .
یک کدام از معایب این آیتم این است که در‌حالتی که شما در وب سایت خویش از کد آماری و یا این که کد نمایش تبلیغاتی استفاده میکنید این مورد منجر می‌شود که شی متبوع شما که بوسیله جاوا اسکریپت فراخوانی می‌شود در فوتر به نمایش در آید! پس مواظب باشید .
با صرفه سازی کد CSS

این مورد کد های شیوه طومار یا این که به عبارت دیگر کد های css وبسایت را فشرده ایجاد میکند و سبب ارتقا سرعت لود وبسایت شما می گردد .
پیکربندی CDN

چنانچه در صورتی‌که این آیتم را فعال فرمایید , تصاویر کوچک جانور در فولدر CSS جای اینکه غیر وابسته دانلود شوند به داده خطی تبدیل شده و همراه با فولدر دانلود خواهند شد . و این خویش یکی قسمت های با صرفه سازی در وردپرس به حساب می‌آید .
پیکربندی توسعه یافته پلاگین Autoptimize

پیکربندی توسعه یافته پلاگین به شرح زیر است :
نگه داشتن کامنت های HTML

html comment - با صرفه سازی در وردپرس

این آیتم , کد های کامنتی که در قالب خویش درج نموده اید را نگه می‌دارد . در شرایطی‌که می‌خواهید این کامنت ها حذف شوند تیک این آیتم را بردارید . مرورگرها نمی توانند کامنت ها را نشان دهند پس در ورقه پایانی آن‌ها به تماشاچی نشان داده نمیشوند .
پیکربندی توسعه یافته کدهای javascript

همانگونه که در صورت زیر مشاهده می‌کنید این پلاگین دارنده بخش پیکربندی توسعه یافته تری برای کدهای javascript است که به مطلوب خویش میتوانید قسمت های متفاوت آن را فعال نمایید .

java script - باصرفه سازی در وردپرس
پیکربندی توسعه یافته کدهای Css

همینطور این پلاگین برای باصرفه سازی کدهای Css دارنده بخش پیکربندی مختلفی است که می‌توانید آنان‌را فعال فرمایید .
css setting - باصرفه سازی در وردپرس
یاد کش پلاگین Autoptimize

پلاگین Autoptimize دارنده یاد کش است که با‌گاز لود و با صرفه سازی در وردپرس دوچندان امداد می نماید .
بعد از نصب و فعال سازی این پلاگین مطابق صورت زیر برفراز پنل رئیس وردپرس مورد ای به اسم Autoptimize ظواهر میشود که از روش آن میتوانید هرزگاهیی خاطر کش آن را تمیز نمایید .

clear cache - باصرفه سازی در وردپرس

مثلا وقتی که شما تغییراتی در وبسایت خویش ساخت می‌کنید و یا این که کدهای جدیدی را در فولدر های خویش بیش تر می‌کنید در‌این حالت نیاز است که خاطر کش این پلاگین را منزه نمایید تا پلاگین مجددا از اولیه کدهای وبسایت را در یاد کش خویش ذخیره نماید .

ا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.