معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

در سال 96 پباده سازی تجربه کاربری وب سایت بهتری داشته باشید

در سال 96 پباده سازی تجربه کاربری وب سایت بهتری داشته باشید

طراحی سایت در مشهد

رقابت برای جذب مشتری تو دنیا دیجیتالی با این رویش سریعش رقابت خشنیه . یکی شغل های خیر که میشه برای بیشتر کردن نرخ تبدیل استفاده کننده به مشتری انجام اعطا کرد اجرای پباده سازی تجربه کاربری عالیه . یه تجربه کاربری خوش ساخت و سفت سبب ساز میشه کاربرها بیشتر روی وب سایت برندتون بگردند و لذت ببرند . 

در سالی که گذشت , پباده سازی تجربه کاربری پرورش قابل توجهی داشت و توقع میره در سال 96 بیشتر نیز بشه . در همین بین یه خصوصی گرایشات جالبی نیز به وجود اومدند که میتونن نگاه ما رو به تجربه کاربری تغییر‌و تحول تن . تو این پست برخی از این گرایشات رو پوشش خوا‌هیم بخشید و در زمینه ی این‌که از چه لحاظ مهمند و چه بهره ای میتونن برای برندها داشته باشند حرف می‌کنیم . 


مینیمالیزم 

معمولا ( کم گوی و بخشی گوی ( علاوه بر کلام کردن تو چیزهای دیگه نیز پاسخ میده , مخصوصا زمانی پای پباده سازی تجربه کاربری در میون باشه . مینیمالیزم یکی‌از مفاهیم اخلاق پباده سازی های چشمگیر و بی آلایش است . در پباده سازی تجربه کاربری , کاربرها میدونن چی میخوان و اگه ندونن , میخوان زود بفهمن چی میخوان . مینیمالیزم بیشتر یعنی آسانی در پباده سازی بصری , البته مردمان به نادرست فکر‌می کنند یک کدام از مفاهیم پباده سازی بصریه . تو کسب و شغل های امروزی , این که استفاده کننده چطور روی وبسایت مسافرت میکنه اهمیت متعددی داره ; خوش دست بودن وبسایت , زیباییش و پباده سازی تجربه کاربری مینیمالی منجر میشه هجرت استفاده کننده لذتبخش خیس و کم استرس خیس و به یاد ماندنی خیس باشه . 

اگه می‌خواهید پباده سازی تجربه کاربری وبسایتتون به طور مینیمالی باشه می بایست از زمانی زمانی که استفاده کننده وارد سایتتون میشه تاهنگامیکه اون حرکتی که مورد علاقه شماست رو انجام میده ( به عنوان مثال خرید کنه یا این که باهاتون تماس بگیره یا این که عضو مجله بشه یا این که . . . ) فرایند یه خرده داشته باشه . اندیشه نکنید پباده سازی مینیمالیستی صبر استفاده کننده رو رمز میبره , برعکس بایستی مشتری رو مشغول کنه البته متعددی دورشو به هم ریخته نکنه که گیج بشه . مسیریابی سایتتون بایستی بی آلایش باشه اما در عین حالا خسته کننده نباشه . 

اگه می خواهید مشتریها روی سایتتون پروسه خاصی رو طی نمایند , می بایست مسیر انجام اون روند را تا جایی که میشه واضح نمایید . بیشتر کاربرها اگه فورا معین نباشه سطح بعدی چیه , از سایتتون میرن خارج و دیگه به خودشون زحمت نمیدن روی سایتتون بگردن . پس هنگامی دارید از پباده سازی مینیمالیستی استفاده می‌کنید , مراحلی که می بایست بوسیله استفاده کننده طی بشن می بایست تماما روشن باشن . شرکتهایی که مینیمالی ترین پباده سازی رو دارن و تجربه به یادماندنی و مفیدی برای کاربرهاشون خلق و خوی کردند , شرکتهایی اند که پاشونو از حدود سال 96 نیز بالاتر گذاشتند . 


انشعاب دادن به مسافرت مشتری 

تو پباده سازی های امروزی , هجرت مشتری معنی مهمیه و اهمیتش از این نظره که مشتری مدام از اون مسیری که مورد‌علاقه شماست نمیره . یکی گرایشاتی با اعتنا به‌این موقعیت ظهور کرده , انشعاب دادن به مسافرت مشتری روی وبسایته . 

مسافرت معمول مشتری به شدت به جور سازی قابل پیش گویی شما بستگی دارد . اگه یه کاربری از مسیر الف بره , معلومه که به فیض ب میرسه . پس شما می خواهید استفاده کننده رو ساماندهی نمایید که هم اکنون که مسیر الف رو گزینش کرد بتونه براحتی راهشو به جهت ب پیدا کنه . تعداد کاربرهایی که نمیتونن بدین انگیزه برسن نشون دهنده تعداد شکستهای شما می باشند . طراح های تجربه کاربری بدین مسیرهایی که مشتریها تعیین میکنن و میرن میگن انشعاب های مهاجرت مشتری . 

پس بهتره جای اینکه روی یک سود و انگیزه متمرکز بشید , راههای جدیدی رو که مشتری ممکنه روی وبسایت شما در پیش بگیره پیدا نمائید و تو این راهها دنبال حالت هایی بگردید که بتونید استفاده کننده رو به مسیر متبوع خودتون سوق‌دهی فرمایید . 

طی سال های اخیر , معنا آسانی خیلی عالی به مرزوبوم پباده سازی حکمرانی می کرد – تصور بر این بود که آسانی مساویه با عملکرد خوب تر و در فیض یه مسافرت راحتتر برای استفاده کننده . ولی این نظریه خیلی سود محوره . همین سال عمده طراحان تجربه کاربری در سمت انشعاب دادن به مسیرها روی آوردند و از پباده سازی مهاجرت مشتری که پیش از این انجام می‌شد دوری می‌نمایند . 


خطی نبودن مسافرت مشتری 

در حیث به دست آوردن تمامی مسیرهایی که ممکنه استفاده کننده وبسایت طی کنه از خیلی جهات پباده سازی تجربه کاربری رو پیچیده میکنه ولی در عین هم اکنون افقهای جدیدی رو به رومون گشوده میکنه . در رابطه با مسافرت مشتری , اصلاحات بیشتری توصیه شده . طراحان تجربه کاربری همت کردند کاری نمایند تا تجربه کاربری وبسایت برای تعداد بیشتری از کاربرها دیدنی باشه و برای همین مسیرهای بیشتری در مهاجرت استفاده کننده قرار دادند . ممکنه دو تا استفاده کننده روی تارنما شبیه نیز فعالیت نکنند و تو سفرشون از مسیرهای به طور کامل متفاوتی برن , ولی هر دو تجربه خیر و خوبی از مارک تو ذهنشون نقش ببنده . 

نقشه برداری باخت نیز یکی‌از ایده های جدیده ; یعنی می بایست از محدوده هایی از مسافرت مشتری که مطابق خواست ما نبوده نقشه برداریم . طراحان تجربه کاربری اخیرا دارن مثالهایی از این دست رو دورازشوخی میگیرن . نقشه برداری باخت میتونه سبب تقویت نقشه برداری مسیر مشتری نیز بشه . با این روش طراحان تجربه کاربری مدلی رو که تا قبل از این ارائه داده بودند بازتر کردند و علاوه بر در لحاظ دریافت کردن مسیرهایی که استفاده کننده ممکنه بره , مسیرهایی که ممکن نیست بره رو نیز در لحاظ گرفتند . 


روایت پردازی استفاده کننده را جذب مینماید 

مشتریهای نسل نو از نسل گذشته محتاط ترند و اکثرا قبلی از خرید , خودشون یه تحقیق جامع و بی نقص از برندها می‌کنند . دیگه اون روز ها که می شد با چرب زبونی جنسی رو فروخت پیشین , الآن برندها کارایی می نمایند در سطح های فردی تری برای مشتری هدفشون جذابیت داشته باشند . از این دل این نحوه تفکر , قصه پردازی مارک متولد شده . یعنی الآن دیگه برندها خودشونو به مشتریهاشون معرفی می‌نمایند , چرا این کارو می نمایند , ارزشهاشون چیا می‌باشند و برای خوبتر کردن دنیا چه طرحی دارا‌هستند . به عبارت دیگه روایت خودشونو برای مشتری میگن . 

هنگامی روایت مارک به عمق جان مشتری میشینه , رابطه به یادماندنی تری به‌وجود میاره و احتمال این که مشتریها از شرکتی که مانند یه انسان باهاشون رابطه انسانی برقرار کرده خرید نمایند بیشتره . 


پباده سازی بافتی 

طی سال های اخیر کل تجربه کاربری در پباده سازی مادی– پباده سازی با آسانی و زیبایی های ابتدایی صفحه - خلاصه می‌شد . ولی به‌تدریج طراحان برای برآورده کرده انتظارات کاربرها آغاز کردند مسائلی مانند تا , سایه , صفحه های برگردان و رنگهای پر رنگ رو که به احساسات انسانی مربوط می شد در تجربه کاربری بکار گرفتند . 

برخلاف حرفهایی که در امر پباده سازی دنیوی زده می شد , به حیث میومد این نوع تجربه کاربری تنها جزو یه طرح بزرگتره – پباده سازی بافتی . پباده سازی بافتی در واقع زیبایی های گوناگون پباده سازی رو در تجربه کاربری تنیده بود , نظیر نخ های مختلفی که بهم تنیده میشن و بافت پارچه رو به وجود میارن . هر نخ یا این که بافت یه خصوصی خصوصیت های خاصی داره که اونو از دیگر اجزا متمایز میکنه و هنگامی اینها کنار نیز قرار میگیرن یه جور نو از تجربه ظهور میکنه . 

نکته مهمی که پباده سازی بافتی برای تجربه کاربری داره جستن توازنیه که میتونه مورد های متفاوت و تنوعی از موادتشکیل دهنده بصریه که در کنار نیز در پیش روی استفاده کننده قرار می‌گیرند و در عین هم اکنون استفاده کننده رو سردرگم نمی‌کنند . یادتون میباشد که مینیمالیزم هنوز مقام خودشو نگهداری کرده و این اواسط پباده سازی بافتی یه مفهومه که میخواد تجربه کاربری مینیمالیستی رو با جذابیت زیبایی و مسیریابی حسی استفاده کننده لینک بده . 


تجربه کاربری بر بازگشت سرمایه اثر می گذارد 

شرکتهایی که روی این گرایشات نوظهور تمرکز می نمایند , بیشتر در افکار باقی میمونند و تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت . تجربه کاربری روی بازگشت سرمایه شرکتها میتونه اثر بذاره . یه خطا معمولی تو تجربه کاربری میتونه به نرخ تبدیل مشتریتون لطمه بزنه و سود متعددی رو از دست بدید . 

اگه این سال قصد دارید از مدهای تازه پباده سازی تجربه کاربری استفاده نمائید , یکی‌از اثرگذارترینشون خطی نبودن مسیر مشتریه . زمانی می خواهید تجربه کاربری سایتتونو بررسی فرمائید , حتما حواستون باشه که دیگه روی وبسایتتون دنبال مسیر مشتری از الف به ب نگردید و بجاش نگاه فرمائید ملاحظه کنید چی دقت مشتری رو از مسیر متبوع شما پرت میکنه . خوانایی , موعظه , محل قرار دریافت کردن تبلیغات , ثبات وبسایت و ترافیک وب سایت کلیه میتونن روی تجربه کاربری سایتتون اثر منفی یا این که مثبت داشته باشند . 

با این‌که رعایت برخی از این مساله نیازمند تعدادی تغییراته البته زمانی احتمال ها بیشتری رو در مسافرت مشتری در حیث بگیرید , فرصتهایی جدیدی رو که از چشمتون نهفته مونده بودند کشف خواهید کرد . 

هر سال تجربه کاربری بیشتر پرورش میکنه . یه تجربه کاربری عالی نباید به یک سود منتهی بشه . پس تنها به نقطه نهایی اهدافتون تاءمل نکنید . اکنون که اولِ سال هستیم زمان خوبیه که یه نگاهی به معیارهای شرکتتون در سال 95 بندازید و مجدد نقشه مهاجرت مشتری رو روی برندتون بکشید .


نظرات 1 + ارسال نظر
takpack چهارشنبه 23 اسفند 1396 ساعت 16:24 http://www.takpack.ir

مرسی بابت اطلاعات خوبتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.