معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

شناخت با اصطلاحات اول در پباده سازی وب سایت


در این مقاله قصد داریم تا شمارا با تنی چند از اصطلاحات نخستین در پباده سازی
آشنا کنیم چون اصطلاحات اول در پباده سازی تارنما امری نسبتا با اهمیت و اضطراری میباشند . 
1 - Web Host صاحبخانه اینترنت : 
صاحبخانه اینترنت به کامپیوتری گفته میشود که داده ها یک یا این که تعدادی وبسایت بر روی آن قرار میگیرد و زمانی که کاربری در مرورگر اینترنت خویش , نشانی وبسایت متبوع را را وارد می کند , مرورگر کامپیوتر فردی کاربر از روش خط گوشی تلفن و یا این که آنتن های ماهواره ای با اینترنت سرور ( Web Server ) که بر روی آن صاحب خانه نصب شده‌است رابطه برقرار نموده و صفحه های متبوع را به نمایش در می‌آورد . 

2 - Web Server یا این که اینترنت سرور : 
به قابل انعطاف افزاری گفته می‌شود که بر روی کامپیوتر صاحبخانه نصب شده و صفحه ها وبِ درخواستی مرورگرهای اینترنت را برای آن ها ارسال مینماید . اما اکثر زمان ها از صاحبخانه اینترنت تحت عنوان اینترنت سرور نام برده می‌شود که این از دید تکنیکی درست نمیباشد . 

3 - Static Page یا این که ورقه ی اثبات : 
کاغذ ی وبی است که مطالب درون آن برای مراجعه کننده اثبات می باشند وهمچنین برای تمام کاربران وب به یک صورت نمایش داده می گردند . 

article _ image _ one _ 59 . jpg 
4 - Web Page یا این که ورقه ی وِب : 
به تیم ای از تصاویر و متن ها که به طور یک کاغذ از روش وب قابل دسترسی می‌باشند , برگه اینترنت می‌گویند . 

5 - Web Site یا این که تارنما : 
پایگاهی بر روی فضای مجازی وب , مشتمل بر گروه ای از صفحه ها اینترنت است . که بوسیله نشانی مخصوصی ( Domain ) از روش وب قابل دسترسی میباشند . این صفحه های می‌تواند دربردارنده خبر ها , تصاویر , داده ها علمی و تجاری , تبلیغات و . . . باشد . 

6 - Domain یا این که اسم دامنه : 
اسم بین المللی مخصوصی که برای هر وبسایت ثبت میشود و تحت عنوان نشانی آن وب سایت محسوب می گردد . 

7 - Dynamic Page یا این که کاغذ ی پویا : 
به ورقه ی وبی گفته می‌شود که مطالب و محتویات آن متغیر می‌باشند و به درخواست کاربران در آنها داده ها متفاوتی نمایش داده شده و هم امکان وارد کردن اطلاعاتی به وسیله کاربران وب در آنان میسر میباشد . برای ایجاد این صفحه های نیاز به برنامه نویسی های خاصی هست . 

8 - Home Page یا این که برگه اساسی : 
برگه ی حیاتی و ابتدایی یک وبسایت که بازدید کننده وبسایت آن را در صدر مشاهده می‌نماید . این برگه مشتمل بر , خبرها کلیدی , تصاویر اول , پیوندهایی به قسمت های متفاوت آن وبسایت و هم لینک و پیوند هایی به وبسایت های دیگر و یا این که تبلیغات دارای ی وِب وبسایت هست . 

9 - Intro یا این که اینترو : 
انیمیشنی است که در اولِ وبسایت جهت جالب خیس شدن , تاثیر تبلیغاتی بیشتر و خوش آمد گویی به کاربران نمایش داده می گردد . 

10 - Flash Site یا این که تارنما فلش : 
اینترنت سایتی است که به شکل کامل و یا این که در بعضا از مناطق با استفاده از صدا , برنامه کودک و . . . به وسیله قابل انعطاف افزارهای خاصی ساخته می گردد . 

11 - HTML یا این که اچ تی ام ال : 
HTML در حقیقت گویش مهم در پباده سازی اینترنت و پل ارتباطی بین طراح و مرورگر اینترنت است . امروزه از ورژن جدیدتر HTML که XHTML اسم دارااست استفاده می‌شود . با استفاده از کدنویسی درست و استاندارد XHTML , می توان اطمینان داشت که تارنما پباده سازی شده در مرورگرهای گوناگون با کمترین مشکلات نمایش داده خواهد شد . 

12 - CSS یا این که سی اس اس : 
CSS ابزاریست جهت قالب بندی , رنگ بندی و ساخت جلوه های چهره‌ای و گرافیکی در صفحه های HTML . استفاده از CSS انجام تغییرات نو گرافیکی را برای دارای تارنما فراوان سهل و آسان می نماید . 

13 - ASP ای اس پی : 
ASP یک گویش برنامه نویسی زیر اینترنت سمت سرور است که بوسیله کمپانی مایکروسافت توسعه و گسترش یافته است . نسخه جدیدتر ASP , که مضاعف توسعه یافته خیس از نسخه قبل است ASP . NET اسم داراست . از گویش های برنامه نویسی زیر اینترنت برای ساخت تعامل با استفاده کننده و پباده سازی صفحه های داینامیک استفاده میشود 

14 - PHP یا این که پی اچ پی : 
PHP هم نظیر ASP یک گویش برنامه نویسی اینترنت سمت سرور است . تفاوت حیاتی بین PHP و ASP در ( Open Source ( یا این که ( کد گشوده ( بودن PHP است . هر کدام از این دو لهجه قابلیت و امکان های گوناگونی دارنند که بسته به نیاز مشتری و تجهیزات خدمت دهنده اینترنت قابل استفاده است . 

15 - JS یا این که جاوا اسکریپت : 
JavaScript ( جاوا اسکریپت ) یک گویش کدنویسی سمت استفاده کننده است . خلاف گویش های کدنویسی سمت سرور که به وسیله سرور اجرا می‌شوند جاوااسکریپت بوسیله مرورگر استفاده کننده اجرا می گردد . 

16 - AJAX یا این که آژاکس : 
AJAX تیم ای از طریق ها و تکنولوژی های کدنویسی سمت استفاده کننده است . با استفاده از ایجکس برای بار گذاری داده ها جزء کاغذ سایت نیازی به بار گذاری دوباره کل برگه نیست . 

17 - W3C یا این که دبلیو تیری سی : 
مرجع جهانی گزینش استانداردها و راهبردهای اینترنت W3C اسم دارااست . W3C از سال 1994 کار خویش را آغاز نموده و توسعه و گسترش ضوابط در جهت ترقی اینترنت را در فرمان عمل خویش قرار داده است . از اعضای W3C می توان مایکروسافت , اپل , سان مایکروسیستمز و آی بی ام را اسم پیروزی . 

18 - SEO یا این که سئو : 
به روند بالا بردن درجه تارنما ها در موتورهای جستجوی اینترنت تکنیک های SEO گفته می‌شود . SEO رابطه مستقیمی با تکنیک های پباده سازی تارنما و کدنویسی درست دارااست . 

19 - Robot یا این که ربات : 
ربات های خودکار موتور های کاوش که گهگاه با اسم spider یا این که crawlers شناخته میگردند در واقع کاوشگران دنیای اینترنت میباشند . حتما شما نیز تا به‌این روز در‌این تامل بوده اید که ربات ها نظیر کاوشگران حقیقی وواقعی میتوانند از هر مانعی عبور نمایند یا این که بروی هر گذر گهگاه پل بزنند البته در واقع این یک روش تفکر نادرست بوده است , مغایر آنچه تصور میگردد آن‌ها آن توان کافی را بای انجام این فعالیت ندارند . آنان در پباده سازی تارنما فرقی دربین یک قاب , یک عکس و یا این که فلش نمی گذارند , آنها نمی توانند نظیر بشر برای دسترسی به یک برگه اینترنت که با واژه عبور نگهداری شده , کلمه و واژه عبور وارد نمایند . در واقع ربات ها در معقوله صرفا و فقط محتوا و پیوند را می‌شناسند خیر چیز دیگر . 

روش کارایی ربات ها اکثراً به‌این صورت است : 
- موتوری که صفحه های اینترنت را مییابد . 
- شناسایی صفحه ها تازه بعداز پباده سازی وب سایت . 
- شناسایی برگه هایی که قبلاً پیدا شده و اکنون عوض شده اند . 
- به دو روش عمقی و عرضی بررسی می‌شوند . 
- در روش عمقی خیر فقط تارنما با اهمیت بلکه صفحه ها فرعی آن صفحه ها را هم می‌یابد . 
- در روش عرضی بیشتر وب سایت های کلیدی خیس را می‌یابد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.