معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

نکات کلیدی درباره ی گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در کشور‌ایران می‌باشد . این گوشت فواید بخش اعظمی داراست و مرجع بی نیاز از پروتئین می باشد . نخوردن این گوشت منجر بروز خلل ها و اختلالاتی در فرد می شود ، اما خوردن بیش از میزان ی این گوشت نیز منجر پیدایش بیماری های خطرناک خواهد شد . 


طبق نتایج پژوهشی که بتازگی منتشر شده است، ارتقاء مصرف گوشت قرمز رنگ در بالارفتن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ اثر گذار است، البته به این معنی نمیباشد که از همه گونه های گوشت های قرمز‌رنگ در ذهن خود هیولا بسازیم و از همین فردا آن را از برنامه غذایی خویش حذف کنیم .




چنانچه چنین می‌باشد پس تکلیف چه چیزی است و برای مصرف گوشت قرمز رنگ چه نکاتی را می بایست مد حیث قرار دهیم تا دست ناچیز این عامل دست از راز ما بردارد و ما را به دام دیابت نکشاند . 




پژوهش یادشده دربرگیرنده حدود ۱۵۰ هزار نفر می باشد که هیچ کدامشان در ابتدای این بررسی ۱۲ تا ۱۶ ساله به دیابت در گیر نبوده اند . شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار با توجه به عادات غذایی شان و تغییراتی که در الگوی مصرف گوشت قرمز‌رنگ خویش داده بودند، زمینه بررسی قرار می گرفتند . 




در نقطه پایان حاصل فعالیت چنین بود: در یک زمان مشخص چهار ساله، اشخاصی که مصرف گوشت قرمزشان بیش از نصف مصرف روزانه ارتقاء یافته بود، ۴۸ درصد بیشتر از کسانی که تغییری در مصرف گوشت قرمزشان نداده بودند در معرض خطر ابتلا به دیابت گونه ۲ قرار گرفته بودند . 




قطع مصرف گوشت قرمز رنگ هم در کاهش احتمال ابتلا به دیابت دسته ۲ اثر گذار است، هر تعدادی رسیدن به این یافته بازه بیشتری به خود اختصاص می دهد . 




کسانی که مصرف گوشت قرمز را به نصف رسانده بودند، در یک عصر چهار ساله هیچ کاهشی در احتمال ابتلا به دیابت گونه ۲ تجربه نکردند، البته زمانی که پژوهشگران داده های گردآوری شده در ارتفاع ۱۲ سال یا بیشتر را قضیه تحلیل قرار دادند، به این نتیجه رسیدند کسانی که مصرف گوشت قرمز خود را انقطاع کرده بودند ۱۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت دسته ۲ قرار گرفته بودند . 




اما آیا همگی گونه های گوشت قرمز‌رنگ در معرض اتهام قرار دارد؟ دکتر ویلیام اوانز، از کالج دوک و از اعضای تیم تحقیقاتی می گوید: «در واقع نباید تقصیرها را متوجه قرمز بودن گوشت بدانیم، بلکه در اصل میزان چربی اشباعی که می خوریم نقش مخرب را بازی می نماید . 


خرید اینترنتی گوشت


عبارت گوشت قرمز نمی تواند یاری چندانی به درک نتایج این پژوهش کند، چون برخی برش های گوشت قرمز، نظیر راسته، چربی اشباع یه خرده دارند، در حالی که بعضا از اشکال پنیر چربی اشباع بسیار بالاتری دارا هستند .» 


خرید اینترنتی گوشت


پزشک معالج اوانز توضیح می دهد زمانی که سلول های چربی از چربی های اشباع مالامال شوند، پروتئین های التهابی ترشح می کنند . «ما می دانیم این پروتئین ها خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند .» 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.