معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

خرید اینترنتی گوشت

خاصیت 
های گوشت بوقلمون 
یکی از انواع پرندگان بوقلمون می‌باشد که گونهٔ بزرگی به حساب می آید .بوقلمون از راسته Galliformes(ماکیان سانان)،از متاع Meleagris(ملیگریس) و بومی آمریکای شمالی می باشد .گوشت بوقلمون از ویتامین A فایده می موفقیت و در تقویت سیستم ایمنی تن نقش موثری را ایفا میکند .پیشنهاد میگردد که سالمندان و کودکان در فصل فصل‌زمستان گوشت بوقلمون مصرف نمایند . 

بوقلمون پرنده‌ای از نژاد قرقاولان و بزرگ‌ترین و سنگین‌وزن‌ترین پرنده خانگی می باشد . گوشت این پرنده حاوی هر دو جور گوشت سپید و قرمز رنگ می‌باشد . 65 درصد گوشت بوقلمون سپید و در حوزه‌ سینه و 35 درصد آن تیره و در منطقه ران‌ها قرار دارااست . هرمورد از این گوشت‌ها از لحاظ مزه و طعم باهم متفاوتند . گوشت سینه و بال‌ها سپید و لذیذ و از نظر مزه شبیه گوشت گوساله می‌باشد و گوشت قرمز رنگ آن که اکثر زمان ها در ران‌ها یافت می‌شود، بسیار نرم و طعمی شبیه گوشت طیوران وحشی یا این که شکاری را دارد . افزایش حجم توده گوشت قسمت‌های سینه و ران نسبت به حجم استخوان و در فیض ضایعات کمتر نسبت به گوشت‌های مشابه ویژگی پررنگ بوقلمون میباشد . 

گوشت بوقلمون به برهان بافت ویژه‌ای که داراست هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی‌دهد و به استدلال داشتن پروتئین بالا، دستکم چربی اشباع، کمترین سطح کلسترول و فقدان چربی در بین بافتی در مقایسه با گوشت قرمز‌رنگ از اهمیت بخش اعظمی برخوردار است و مبداء خوبی از ویتامین‌های A، B1، B3، B6، B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار میرود . 
یک عدد از ویژگی‌های منحصر به فرد بفرد گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌های سفید، ویتامین A و نقش اصلی تقویت سیستم ایمنی آن هست که بویژه در فصل سرما، مصرف آن به خردسالان و سالمندان سفارش می‌شود . 
خواص 
گوشت بوقلمون!! در صورتی که نمی خواهید مبتلا بیماریهای سرطان سینه، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و روان گردید و در ضمن اسید اوریک، اوره و چربی خونتان بالا نرود، گوشت بوقلمون مصرف فرمائید . 
1 . طبق آزمایشات انجام شده فسفر جان دار در بوقلمون چهار برابر میگو می باشد که یک غذای دریایی هست همچنین خوب تر می باشد که بدانید 80% دلیل تشکیل کلسیم در استخوان های بدن فسفر می باشد و اندازه فسفر در بوقلمون 238mg/100g می باشد . 
2 . 
پروتئین موجود در بوقلمون 81/28 بیشتر از هر گوشتی است؟ 3 .
آیا می دانستید بوقلمون فاقد اوره و اسید اوریک نسبت به گوشت های دیگر می‌باشد که طبق تحقیقات انجام گردیده اسید اوریک یک عدد از دست اندرکاران سکته مغزی می باشد؟ 4 . 
آیا می دانستید گوشت بوقلمون به علت عدم وجود چربی دربین بافتی حجم گوشت در هنگام پخت بعکس گوشت مرغ گوساله/ گوسفند و … کم نمی شودو در غایت مرغ آن گاه از پختن 55%، گوشت 60% و بوقلمون 85% گوشت پخته به دست می آید؟ 5 . آیا می دانستید بوقلمون دارای انواع ویتامین B از پاراگراف B1/B3/B6/B12 به میزان 7 .7mg/100gr می باشد و برای خودداری از افسردگی و بیماری MS و از دربین بردن ناچیز خونی مؤثر است . 
6 . آیا می دانستید در بوقلمون میزان زیادی امگا 3 وجود دارد که منجر گشوده شدن مجاری عروق تن و پائین آورنده کلسترول می شود و از مزمن شدن بیماری ها خودداری می نماید . 
7 . آیا می دانستید اسیدهای آمینه ای به نام تریپتوفان 35mg/100g می باشد که در بدن تبدیل به پروتئین می شود که عامل شادابی میباشد . اسیدهای آمینه در بازسازی سلول های ماهیچه ای و اندام بدن، ناخن، پوست، موی و غدد ترشحی نقش فراوان بسزایی داراست و برای ورزشکاران مضاعف اثرگذار می باشد . 
8 . 
در بوقلمون کلسیم 98mg/100g و برای همگی اشخاص بخصوص خانم ها فراوان موثر می باشد و همینطور کلسیم منجر کاهش کلسترول و فشار خون می شود؟ 9 . آیا می دانستید که چربی و کلسترول موجود در بوقلمون کمترین چربی و کلسترول نسبت به گوشت گوساله/ گوسفند مرغ و بقیه گوشت هاست یعنی تا دیگر گوشت هاست . 
10 . 
آیا می دانستید پتاسیم موجود در بوقلمون 935mg/100g بیشترین پتاسیم در تمام گوشتها است؟ پتاسیم ضد سرطان می‌باشد و برای خودداری از سرطان سینه در خانم ها دوچندان مؤثر بوده همچنین در ساختمان قلب و ماهیچه ها و خون نقش مهمی دارد، وجود آن عامل مهمی برای بسته نشدن سرخرگها و خلل ها وریدی هست همینطور پتاسیم در کاهش کلسترول نقش مهمی دارااست . 
پادرد عمدتاً فیض فقدان پتاسیم و منیزم بدن، اسپاسم ماهیچه انسداد و تنگ شدن سرخرگ، مشکلات وریدی تأثیر سوء دیابت روی عضلات، اعصاب پا، رگ گرفتگی و … تورم مفاصل میباشد . 
به کارگیری از گوشت بوقلمون در خانواده به معنی بالا رفتن فرهنگ مصرف خانواده می باشد . 
11 . 
آیا می دانستید 45mg/100g سلنیوم در بوقلمون چه اهمیتی دارد؟ سلنیوم هم پا با کلسیم، پتاسیم و ویتامین B6-C-D و روی که همه در گوشت بوقلمون می‌باشد ضد کلیه سرطان ها بخصوص سرطان پروستات و سینه می باشد . سلنیوم تهیه و تنظیم متابولیسم را به عهده داراست و برای از در میان بردن سلول های غیر نرمال مؤثر بوده و در‌صورتی‌که گوشت بوقلمون با قارچ و گوجه فرنگی میل شود خاصیت ضد سرطانی آن افزایش پیدا می نماید . 
12 . 
آیا می دانستید مقدار سدیم 33mg/100g در گوشت بوقلمون می باشد از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید و باعث تهیه و تنظیم فشار خون می شود و همینطور سدیم عامل جذب کلسیم و فسفر در تن می باشد؟ 13 . آیا می دانستید روی در بوقلمون 63mg/100g بوده و روی سبب ساز پرورش کودک ها می شود ضد آنفو لانزا است و به ساختن DNA و هورمون مردانه در بدن یاری می کند و همینطور روی باعث تنظیم سن بلوغ در افراد می شود . 
14 . و بالاخره آیا می دانستید بوقلمون دارای ماده ای به اسم COQ 10 (اکسیر جوانی) می باشد که برای پرهیز از پیری زودرس اثر گذار می باشد . پس بی جهت نمی باشد طبق تحقیقات کالج کالیفرنیا در خبر نامه خبر مورخه 28/2/87 گوشت بوقلمون گوشت اعجاز گر چه بسا خوب تر از ماهی معرفی شده می باشد . 
توصیه‌ها 
گوشت بوقلمون فارغ از پوست به طور طبیعی چربی کمی داراست و در هر 100 گرم آن صرفا یک گرم چربی مو جود می باشد . تقریبا همگی چربی بوقلمون در پوست آن جان دار است و گوشت تیره رنگ آن چربی بیشتری نسبت به گوشت سپید آن دارد . به این ترتیب افراد دچار به چربی خون بالا بهتر هست از گوشت سفید سینه این پرنده استعمال نمایند . 
بد نمی‌باشد بدانید گوشت سفید سوای پوست بوقلمون چربی اشباع و کلسترول کمتری از گوشت مرغ و گاو دارااست . این گوشت به عامل دارا بودن اسید آمینه تریپتوفان به ترشح بخش اعظم سروتونین کمک کرده و سبب سرحالی و ادب در افراد دچار علائم افسردگی موقت میشود . مصرف 150 گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسیدفولیک مورد نیاز روزمره را تامین کرده و مصرف میزان متعادل آن برای خانم‌های آبستن اثر گذار است . اسید آمینه تریپتوفان جانور در گوشت بوقلمون به استدلال تقویت سیستم ایمنی تن می‌تواند نشانه ها بیماری ام‌اس را کاهش دهد، نقش مهمی در خوابیدن داراست و سبب ساز بهبود خواب در مبتلایان به بی‌خوابی مزمن می گردد . این گوشت در‌حالتی که فاقد مواد هورمونی باشد، قادر است اندازه هورمون تستوسترون را در بدن آقایان در حد مطلوب نگه داشته و سبب ساز به ارتقا سعی جنسی و ارتقاء گلبول‌های قرمز خون شده و از پوکی استخوان جلوگیری کند . بوقلمون‌ها به دلیل پاهای فعال در حیطه ران‌ها دارنده رگ‌های خونی اکثری می‌باشند . این رگ‌ها دربردارنده هموگلوبین‌های دربردارنده آهن میباشند که اکسیژن را به عضلات می‌رسانند . براین اساس هرچه رنگ ماهیچه ران‌ تیره‌تر باشد مصرف آن برای کسانی که نبود آهن دارا‌هستند مفیدتر می‌باشد . اسید آمینه موجود در گوشت بوقلمون می‌تواند از تجمع سرب و جیوه در بدن جلوگیری کرده و با امداد به تلاش کبد، سموم تن را دفع کند . 
خواص درمانی گوشت بوقلمون برای ام .اس 
و دیگر بیماریها اسید آمینه تریپتوفان جان دار در بوقلمون نقش مهمی در خوابیدن دارااست و سبب ساز بهبود خواب در مبتلایان به بی‏خوابی مزمن می‏شود . 
گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی کمی داراست که معادل 1 گرم چربی در هر 30 گرم گوشت است، لذا کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چربی هستند، می‏توانند از آن استعمال کنن . 
150 گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسید فولیک مسئله نیاز روزمره را تامین می کند . همینطور منشا نیکی از پروتئین، سلنیوم، روی و پتاسیم و ویتامین‏های B1 ، B3 ، B6 و B12 و اسید آمینه تریپتوفان هست . 
بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می‏‏دهد، آرامش و سرحالی ساخت می‏کند، از سرطان پرهیز می‏کند، ترشح هورمون تستوسترون را ارتقاء می‏دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‏کند . 
گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم می باشد . افرادی که بایستی غذاهای قلیل چرب بخورند، می‏توانند از نصیب سفید گوشت بوقلمون استعمال نمایند . 
حال هر یک از اثرات موءثر گوشت بوقلمون بر تن درستی بدن را به طور غیروابسته برایتان توضیح می دهیم . 
– 
کاهش کلسترول بد خون: نصیب روشن‏تر گوشت بوقلمون که فارغ از پوست باشد، دارای چربی، چربی اشباع و کلسترول کمتری از گوشت مرغ و گاو هست . 
– 
خودداری از سرطان: اسید آمینه تریپتوفان برای کار سلول‏های T لازم می باشد . سلول‏های T یک نوع از سلول‏های سیستم ایمنی بدن می‌باشند که سلول‏های سرطانی را از در بین می‏برند . در فقدان تریپتوفان، سلول T فعال می‏میرند . 
– 
تولید وقار و سرحالی: ناقلین عصبی از اسیدهای آمینه تشکیل می‏شوند و ناقل عصبی به نام “سروتونین” از اسید آمینه تریپتوفان تشکیل شده می باشد . سروتونین سبب سرحالی و متانت در تن می‏شود . لذا مصرف غذاهایی مانند بوقلمون سبب ساز سرحالی می‏شود . 
در یک بررسی، به 15 خانمی که سابقه ی ابتلا به افسردگی داشتند، دو جور ادغام اسید آمینه‏‏ای دادند . یک مدل مخلوط دارنده اسید آمینه تریپتوفان بود و دیگری آن را نداشت . بعد از مصرف ادغام فارغ از تریپتوفان، 10تا از این خانم‏ها مبتلا نشانه ها افسردگی موقتی، البته قابل اعتنا شدند . اما بعد از مصرف مخلوط حاوی اسید آمینه تریپتوفان هیچ گونه تغییری در روحیه و حالت کم عقل این خانم‏ها مشاهده نشد . 
– 
تقویت سیستم ایمنی بدن مدارک متعددی وجود دارد که نشان می‏دهد اسیدآمینه تریپتوفان، نقش با اهمیت در سیستم ایمنی تن به عهده دارااست . یک مطالعه روی موش‏ها نشان اعطا کرد که متابولیت‏های تریپتوفان (مولکول‏های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر داروهایی را دارا هستند که برای کاهش علامتها بیماری ام اس به کار گیری می‏شوند . بیماری ام اس یک گونه بیماری‏ مربوط به سیستم ایمنی بدن می‌باشد . 
– 
ارتقاء هورمون تستوسترون پروتئین مو جود در گوشت بوقلمونی که به طور ارگانیک (بدون به کارگیری از مواد شیمیایی و هورمونی) رشد داده گردیده است، اندازه هورمون تستوسترون را در تن آقایان، در حد مناسب نگه می‏دارد . البته هورمون‏هایی که در رویش بوقلمون‏های صنعتی استعمال می‏شوند، ایجاد هورمون استروژن (هورمون زنانه) را ارتقاء و هورمون تستوترون را کاهش می دهند . 
کمبود پروتئین در برنامه غذایی مردان مسّن، باعث به ارتقا گلوبولین باند گردیده با هورمون جنسی و کاهش عمل هورمون تستوسترون می‏شود . کاهش اثر تستوسترون منجر کاهش سعی جنسی و توده عضلانی و گلبول‏های قرمز خون می‏شود و منجر به پوکی استخوان می‏گردد . 
– 
بهبود ناچیز ‏خوابی اسید آمینه تریپتوفان نقش مهمی در خوابیدن دارد و منجر بهبود خواب در مبتلایان به بی‏خوابی مزمن می‏شود . 
غیر مناسب 
برای بیماران مبتلایان به فشار خون نمک جانور در بوقلمون پاره ای بالاست، از این رو مصرف مداوم آن برای بیماران در گیر به فشار خون یا این که خانم‌های حامله سفارش نمی شود . علاوه بر این بوقلمون به برهان داشتن اسیدآمینه پورین برای بیماران دچار به نقرس اثرگذار نیست و این بیماران در شرایطی که بوقلمون دوست دارند باید این گوشت را به اندازه مضاعف اندک مصرف کنند . 
هشدارها 1- گوشت بوقلمون دارای اسید آمینه پورین است، لذا مبتلایان به نقرس باید آن را به مقدار خیلی کم مصرف نمایند .
2- گوشت بوقلمون دارنده مقدار مقداری اگزالات هست . لذا بیماران مبتلا به سنگ همگی اگزالاتی، خیلی اندک باید آن را بخورند . 
3- بوقلمون‏هایی که به طور ارگانیک و ارگانیک رشد داده می‏شوند، هیچ جور هورمون و آنتی بیوتیکی در بدن خود ندارند . 
4- نسبتاً همگی چربی بوقلمون در پوست آن جانور است . همچنین گوشت تیره رنگ آن چربی بیشتری از گوشت روشن‏تر (سفید) آن دارااست . لذا قبل از پختن گوشت بوقلمون، کلیه پوست آن را انقطاع نمایید . همینطور اشخاص دچار به چربی خون بالا بهتر هست از گوشت روشن‏تر آن استعمال نمایند . 
بهترین 
منش پخت بوقلمون چیست؟ در صورتی‌که میخواهید غذای تن درستی را با بوقلمون بپزید، پیشنهاد می شود بوقلمون را به چهره بخارپز یا این که کبابی مصرف کنید . این راه طبخ بهتر از سرخ کردن هست . 
چندین 
بار در هفته بوقلمون بخوریم؟ توصیه می شود تمامی افراد تندرست در برنامه غذایی روزانه‌شان انواعی از منابع پروتئینی و گوشت‌های گوناگون را داشته باشند . صرف‌نظر از ذوق و سلیقه و ذائقه غذایی تفاوت چندانی میان گوشت مرغ و بوقلمون وجود ندارد . در مجموع به خانم‌ها توصیه می‌کنیم در برنامه روزانه‌شان گوشت‌ها را داشته باشند و آقایان هم سه یا چهار بار در هفته گوشت بخورند . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.