معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

کد QR چیست؟


سئو در مشهد  شما ممکن میباشد تاکنون مطالبی را درمورد کد QR (کد کیو آر) شنیده باشید اما دقیقا معنی کد QR چیست؟ کد Quick Response (کد جواب سریع)، یک جور بارکد دو بعدی می‌باشد که می تواند با به کار گیری از گوشی های هوشمند و دستگاه های منحصربه‌فرد تلاوت کد QR خوانده شود، که به طور بدون واسطه به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و… لینک و پیوند می گردد . شما حتی ممکن است با اسکن یک کد QR به وبسایت مربوطه متصل شوید . 

QR چیست؟ شما ممکن میباشد تاکنون مطالبی را درمورد کد QR (کد کیو آر) شنیده باشید اما دقیقا معنا کد QR چیست؟ کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک دسته بارکد دو بعدی می‌باشد که می تواند با استعمال از گوشی های هوشمند و دستگاه های اختصاصی قرائت کد QR خوانده شود، که به طور مستقیم به متن، ایمیل، اینترنت سایت، شماره گوشی تلفن و… پیوند می گردد . شما حتی ممکن می باشد با کپی یک کد QR به وب سایت ذی‌ربط متصل گردید . 
کد QR در ژاپن و سراسر شرق با وسعت زیاد و در غرب به آرامی شروع به تبدیل شدن به امری عادی کرده است . به زودی شما بیش از پیش با کد QR بر روی بسته بندی محصول، نمایش فروشگاه، تبلیغات چاپی و هر تبلیغاتی که روی دیوار نصب شود و همینطور در ایمیل و اینترنت سایت روبرو خواهید شد . دامنه استفاده از کد QR بسیار وسیع است، به خصوص برای بازاریابی و تبلیغات محصولات، نشانه های تجاری، خدمات و هر چیز دیگری که به تفکر شما می‌رسد . 

چرا 
بایستی به کد QR اهمیت دهیم؟ بیش از نیمی از ما در حالا حاضر گوشی های هوشمند داریم که این تعداد به چهره روزانه در درحال حاضر رویش است، کد QR این پتانسیل را دارااست که صرفا با یک کپی از خط مش دور، تأثیر بخش اعظم ای بر تبلیغات، بازاریابی و سرویس ها به مشتریان داشته باشد و حجم اطلاعات مشخصی از جنس را به سادگی بدست مشتریان برساند . 

کد 
QR چه تفاوتی با بارکد UPC1D (یک بعدی) دارد؟ معمولا توصیف ما از یک بارکد مجموعه ای از خطوط عمودی می‌باشد ؛ بارکد دوبعدی (2D) یا این که کد QR این قابلیت و امکان را دارااست که داده ها در هر دو جهت ذخیره شوند و می تواند به صورت عمودی یا این که افقی نسخه برداری گردد . 
همچنین بارکد (UPC / EAN) فروشگاه تا 30 عدد را نشان میدهد، در حالیکه یک بارکد QR می تواند اطلاعاتی به وسعت 7089 عدد را ذخیره کند! این مقدار عظیمی از اطلاعات است که پیوند دهی به چیزهایی از قبیل فیلم ها، صورت بوک یا توییتر و یا گروه ای از صفحات وب وبسایت های دیگر بوسیله کد QR را ممکن می سازد . 

چه گونه 
یک کد QR را اسکن کنم؟ چنانچه شما یک گوشی هوشمند مثل آی فون، آندروید و یا بلک بری داشته باشید، چندین از برنامه های مختلف اسکنر بارکد را در اختیار خواهید داشت، نظیر Red Laser و Barcode Scanner . اسکنر QR قدرتمند به تلاوت و رمزگشایی داده ها از یک کد QR است . اکثریت این امکانات کاملا بدون پول بوده و شما برای استفاده از آن کافیست یکبار آن را نصب نمایید و با به کارگیری از دوربین موبایل خود کد QR را کپی فرمایید تا تلفن همراه شما به طور قلم داده های کد گذاری شده را برای شما رمزگشایی نماید . 

چه 
چیزی را میتوان به صورت یک QR کد درآورد؟ در ساده ترین معنا ، کد QR یک تصویر مبتنی بر لینک و پیوند ابرمتن (hypertext) میباشد که می تواند به چهره آنلاین به کارگیری شود ، هر نشانی اینترنتی یا URL می تواند به یک کد QR تبدیل شود و اساسا هر برگه وب را می بضاعت و توان به طور مداد به عنوان یک سود از نسخه برداری بارکد معرفی کرد . درصورتی که شما می خواهید کسی را تشویق فرمایید که از ورقه صورت بوک شما دیدن کند میتوانید برگه پروفایل چهره بوک خویش را به تیتر URL به صورت کد QR درآورید . 

علاوه براین شما می‌توانید کد QR را طوری برنامه ریزی نمایید که پس از اسکن، گوشی استفاده کننده با شماره خاصی تماس بگیرد و یا این که یک اس ام اس متنی محتوی داده ها از پیش تعیین گردیده به شما ارسال کند . تلفن همراه هوشمند شما براحتی اوامر کد QR را تشخیص داده و قابل انعطاف افزارهای موضوع نیاز را فراخوان می نماید . تجهیزات بی نظیر این کدها به کارگیری از آنان در تبلیغات را هرروز عمده از پیش می کند . 

کد 
QR را چه جاهایی میتوان قرار داد؟ جواب این میباشد که تقریبا در هر نقطه، کد QR چاپ گردیده را می بضاعت در مجله ها، مجلات، جزوه و بر روی کارت های ویزیت قرار داد . علاوه بر این می بضاعت و توان آنها را بر روی بسته بندی فرآورده و یا این که برچسب، یا در تابلوهای تبلیغاتی و یا این که حتی دیوار به سناریو گذاشت . 
شما حتی می توانید یک کد QR را بر روی تن خویش خال کوبی کنید! 
شما می توانید کدهای QR را بر روی یک اینترنت تارنما به کارگیری کنید، ولی آن‌ها را نباید به طور کلی به تیتر یک جایگزین برای لینک های دیرین استفاده کرد، چون واضح می باشد که استفاده کننده آنلاین هنوز ترجیح میدهد که بجای کپی یک کد QR با تلفن همراه، بر روی لینک و پیوند وبسایت کلیک نماید . 

استفاده 
از کد QR در بازاریابی: در صورتیکه شما می خواهید از کدهای QR برای کسب و عمل و یا اهداف بازاریابی خود به کارگیری کنید، بایستی در حیث بگیرید که مردمان از نسخه برداری یک کد QR انتظارات بیشتری از ورود به یک تارنما را دارند چرا که این عمل را به آسانی کلیک کردن بر روی یک لینک و پیوند در یک وب سایت هم میتوان انجام اعطا کرد . شما باید برای افرادی که دوران صرف مینمایند و برای اسکن بارکد عملکرد کرده اند چیزی مختص و اختصاصی به فرد ارائه دهید . 
همچنین به خاطره داشته باشید که بسیاری از مردم نمیدانند که کد QR چه چیزی است و یا به چه شکل میتوان از آن به کار گیری کرد . تا هنگامی که به کارگیری از کد QR بسط یابد، شما می بایست امر العمل به کار گیری از آن را در اختیار مخاطب قرار دهید . 

چه‌گونه 
می توانم کد QR بسازم؟ شما می توانید کدهای QR را با استعمال از برنامه های طراحی بارکد 2 بعدی بسازید . با این درحال حاضر در آغاز شما باید در لحاظ بگیرید که چه استفاده ای میخواهید از آن داشته باشید . اطلاعات عمده در زمینه کدهای QR برای بخش بازاریابی را می‌توانید در این وبسایت ها ببینید . 
وبسایت 
های بدون‌پول ایجاد کد QR که در حال حاضر در دسترس هستند عبارتند از: 


http://www .qrstuff .com/ 
http://qrcode .kaywa .com/ 
http://quikqr .com/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.