معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

انکرتکست چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

انکرتکست متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک است. در مرورگرهای مدرن، اغلب آبی و زیر خط دار است.

نمونه کد

Example Anchor Text

 فرمت بهینه

انکرتکست سئو پسند مختصر و مرتبط با صفحه مورد هدف است (به عنوان مثال صفحه ای که به آن لینک دارد).


 سئو در مشهد

انکرتکست چیست؟

انکرتکست کاراکترها و کلمات قابل مشاهده است که لینک ها ترکیبی هنگام اتصال به یک سند و یا مکان دیگر در وب آنها را نمایش می دهند. که معمولا به عنوان متن زیرخطی با رنگ آبی  قابل رویت است، اما شما می توانید رنگ ها و سبک های لینک در وب سایت خود را از طریق HTML یا CSS تغییر دهید.

انکرتکست می تواند هم موتور جستجو و هم کاربران مربوط به اطلاعات متنی که در مورد محتوای مقصد آن لینک است را فراهم کند.

در مثال فوق کد پیوند « Tiny dancing horse» انکرتکست مربوط به لینک است.

موتورهای جستجو از انکرتکست خارجی (متن دیگر صفحات را برای پیوند به سایت شما استفاده می کنند) به عنوان بازتابی از چگونگی مشاهده افراد دیگر از صفحه شما و به صورت پسوند استفاده می کنند، و اینکه صفحه شما ممکن است در مورد چه چیزی باشد. در حالی که صاحبان وب سایت معمولا نمی توانند این موضوع را که سایت های دیگر چگونه به آنها پیوند می دهند را کنترل کنند.

اگر سایت های بسیاری فکر می کنند که یک صفحه خاص برای مجموعه ای از اصطلاحات خاص مناسب است، این صفحه می تواند به خوبی رتبه بندی شود حتی اگر این شرایط در متن  آن ظاهر نشود.

انواع انکرتکست

  • تطبیق کامل

انکرتکست "تطبیق کامل" است اگر شامل یک کلمه کلیدی باشد که نشان دهنده صفحه ای باشد که به آن مرتبط است. به عنوان مثال: "ساخت لینک" پیوند شما را به یک صفحه در مورد ساخت لینک برقرار می کند.

  • تطبیق جزئی

انکرتکست که شامل تنوع کلید واژه هایی در صفحه مرتبط شده است. به عنوان مثال: "استراتژی ساخت لینک" شما را به یک صفحه در مورد ساخت لینک پیوند می دهد.

 سئو در مشهد

  • علامت دار(Branded)

از یک نام تجاری به عنوان انکرتکست استفاده می شود. به عنوان مثال: 'Moz' به یک مقاله در وبلاگ Moz پیوند می دهد.

  • پیوند عادی (Naked )

یک URL که به عنوان یک انکر «www.moz.com» استفاده می شود یک انکر لینک عادی است.

  • عمومی

یک کلمه یا عبارت عمومی که به عنوان انکر استفاده می شود. " Click here " یک انکر عمومی رایج است.

  • تصویری

هر زمان که یک تصویر پیوند داده می شود، گوگل از متن موجود در ویژگی alt تصویر به عنوان انکرتکست استفاده می کند.

 

بهترین شیوه های تمرین سئو

انکرتکست سئو دوستانه:

  • مختصر باشد
  • مربوط به صفحه پیوند داده شده باشد
  • تراکم کلمه کلیدی پایین (بیش از اندازه کلمات کلیدی سنگین نداشته باشد)
  • عمومی نباشد

به خاطر داشته باشید که شما اغلب کنترل بر روی انکر تکستی که سایت های دیگر از آن برای پیوند به محتوای شما استفاده می کنند ندارید. بنابراین، بسیاری از این نکات، نحوه استفاده بهتر از انکرتکست را در وب سایت شما تنظیم می کنند نه وب سایت دیگران را.

انکرتکست مختصر

در حالی که محدودیت طولی مشخصی برای انکرتکست وجود ندارد، ایده خوبی است که متن لینک خود را تا جایی که ممکن است مختصر کنید. با این حال، در پایان روز، عباراتی که شما انتخاب می کنید در انکرتکست خود قرار دهید، باید دو عامل اصلی را در خود داشته باشد:

  • راهنمای مختصر و دقیق برای توصیف پیوند به صفحه مورد نظر چیست؟
  • چه کلمه یا عبارت باعث تشویق کاربران می شود تا بر روی لینک شما کلیک کنند؟

تناسب با صفحه هدف

همانطور که موتورهای جستجوگر کامل شده اند، آنها برای تعیین رتبه بندی، معیارهای بیشتری را شناسایی کرده اند. یکی از معیارهایی که در این میان وجود دارد، متناسب بودن پیوند است و یا اینکه موضوع صفحه A با صفحه B چقدر مرتبط است، که یکی را به دیگری پیوند دهند. یک لینک بسیار مرتبط می تواند احتمال رتبه بندی هر دو صفحه A و صفحه B را برای جستجو های مربوط به موضوع مرتبط با پیج خود بهبود بخشد.

تناسب لینک یک پدیده طبیعی است و زمانی اتفاق می افتد که افراد به محتوای دیگر در وب پیوند پیدا می کنند. و توسط معیار های زیر تعیین می شود:

  • موضوع صفحه منبع
  • محتوای انکرتکست در صفحه منبع

لینک هایی که به محتوای مربوط به موضوع صفحه منبع اشاره دارند، احتمالا سیگنال های ارتباط قوی تری را نسبت به لینک های اشاره کننده به محتوای غیر مرتبط با موضوع صفحه، ارسال می کنند. به عنوان مثال، یک صفحه در مورد بهترین شیر در سیاتل احتمالا یک سیگنال مرتبط بهتری را برای گوگل هنگامی که به یک وب سایت قهوه پیوند می خورد ارسال می کند تا زمانی که آن را به یک سایت با تصاویری از کودک حیوانات پیوند می دهید.

موتورهای جستجو به تغییرات مختلف انکرتکست در مورد استفاده برای پیوند به مقاله اصلی و یا استفاده از آنها به عنوان شاخص های اضافی در مورد اینکه مقاله در مورد چه چیزهایی است توجه می کنند و هم چنین به این توجه می کنند که جستجوی شما به چه مواردی ممکن است مرتبط باشد. این کار، در ترکیب با پردازش طبیعی زبان و سایر عوامل مانند منبع لینک و سلسله مراتب اطلاعات، بزرگترین سهم از شاخص های مرتبط پیوند آنلاین را تشکیل می دهند. برای اطمینان از اینکه پیوندهای شما سیگنال های مربوط قدرتمندی را ارسال می کنند، انکرتکست خود را تا آنجا که امکان دارد به عنوان توصیفی از صفحه هدف قرار هید.

میزان تراکم کلمه کلیدی انکرتکست

با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل شروع به نگاه دقیق تری به کلمات کلیدی در انکرتکست کرده است. اگر بسیاری از لینک های ورودی سایت شامل دقیقا یک انکرتکست باشند، ممکن است این اتفاق مشکوک به نظر رسیده شود و نشانه ای باشد از این که لینک ها به طور طبیعی به دست نیامده اند. به طور کلی، هنوز هم بهترین روش برای به دست آوردن و استفاده از کلمات کلیدی و موضوعی به جای انکرتکست خاص در صورت امکان است. با این حال، سئو کننده ها ممکن است نتایج بهتری را با تلاش برای بدست آوردن انکر تکست های متنوع تر از عبارات متنی طبیعی به جای کلمه کلیدی در هر زمان بدست آورند.

در کنار این خطوط، یک نکته مهم که باید یادآور شویم این است که: انکرتکست را بیش از حد با کلمات کلیدی سنگین لینک های داخلی پر نکنید. پیوند داخلی قطعا توصیه خوبی است، اما مراقب انکرتکستی که از آن برای ارتباط دهی صفحات خود استفاده می کنید، باشید. اگر لینک های بسیاری به یک صفحه همه از یک انکرتکست استفاده می کنند، حتی اگر آنها در سایت خود شما باشند، ممکن است گوگل احساس رفتار هرزنامه ای را برای سایت شما داشته باشد.

 سئو در مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.