معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

پیوند های داخلی یا لینک های داخلی در سئو چه نوع پیوندهایی هستند

پیوندهای داخلی لینک هایی هستند که به همان دامنه (هدف) که لینک در آن دامنه موجود است (منبع) اشاره می کند. به معنی عمومی، یک پیوند داخلی یک اشاره گر به صفحه دیگر در همان وبسایت است.

نمونه کد

Keyword Text

 فرمت بهینه

از کلمات کلیدی توصیفی در متن مرجع که موضوع و یا کلمات کلیدی صفحه مورد نظر که در حال تلاش برای هدف قرار گرفتن است، استفاده کنید.


پیوند داخلی چیست؟

پیوندهای داخلی لینکهایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه منتقل می شوند. آنها معمولا در مسیر یابی اصلی استفاده می شوند.

این نوع لینک ها به سه دلیل برای ما مفید هستند:

  1. آنها به کاربران اجازه می دهند که درون یک وب سایت حرکت کنند.
  2. آنها به ایجاد یک سلسله مراتبی از اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند.
  3. آنها به گسترش امتیازات پیوند ها (قدرت رتبه بندی) در اطراف وب سایت ها کمک می کنند.

بهترین روش سئو

لینک های داخلی برای ایجاد معماری سایت و گسترش صلاحیت لینک بسیار مفید هستند (URL ها نیز بسیار ضروری هستند). به همین دلیل، این بخش در مورد ساختار یک معماری سئو پسند با پیوند های داخلی است.

در صفحه شخصی، موتورهای جستجو نیاز دارند تا محتوا را مشاهده کنند تا فهرست  این صفحات را در شاخص های مبتنی بر کلید واژه های پیچیده خود قرار دهند. آنها همچنین نیاز به دسترسی به یک ساختار پیوند قابل قبول دارند - ساختارهایی که اجازه می دهد تا عنکبوت ها مسیرهای یک وبسایت را ، به منظور یافتن همه صفحات در یک وبسایت بررسی کنند. (برای اینکه زیرچشمی نگاه کنید که ساختار پیوند سایت شما چگونه است، سعی کنید سایت خود را از طریق مرورگر لینک اجرا کنید.) صدها هزار سایت اشتباه خطرناکی را انجام میدهند و آن این است که آنها مسیر یابی لینک های خود را به گونه ای انجام می دهند که این لینک ها پنهان شده و یا در سایتشان دفن می شود و موتورهای جستجو دیگر نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. این کار توانایی قرار گرفتن صفحات آنها را در شاخص های موتورهای جستجو از بین می برد. در زیر یک تصویر از چگونگی رخ دادن این مشکل را مشاهده می کنید:

در مثال بالا، عنکبوت رنگارنگ گوگل به صفحه "A" رسیده است و پیوندهای داخلی را به صفحات "B" و "E" می بیند. هرچند ممکن است صفحات C و D نیز برای سایت مهم باشد، اما عنکبوت هیچ راهی برای رسیدن به آنها ندارد – و یا حتی از وجود آنها اطلاع ندارد- چرا که هیچ پیوند مستقیم و یا برچسب داری به این صفحات ها اشاره نمی کند. تا جایی که گوگل نگران است، که این صفحات اساسا وجود ندارد - محتوای عالی، هدفمند سازی کلمات کلیدی خوب و بازاریابی هوشمند، در صورتی که عنکبوت ها نتوانند در وهله اول به این صفحات برسند، تغییری برای سایت ما ایجاد نخواهد کرد.

ساختار بهینه برای یک وب سایت باید شبیه به یک هرم باشد (جایی که نقطه بزرگ در بالای صفحه اصلی است):

این ساختار دارای حداقل تعداد لینک های ممکن است که بین صفحه اصلی و هر صفحه موجود امکان پذیر است. این کار مفید است زیرا اجازه می دهد تا حق مالیکیت پیوند (قدرت رتبه بندی) در کل سایت جریان یابد، بنابراین پتانسیل رتبه بندی هر صفحه نیز افزایش می یابد. این ساختار در بسیاری از وب سایت های دارای عملکرد بالا (مانند Amazon.com) در قالب سیستم های شاخه و زیر شاخه بسیار رایج است.

اما این کار چگونه انجام می شود؟ بهترین راه برای انجام این کار استفاده از لینک های داخلی و ساختارهای URL مکمل است. به عنوان مثال، در یک وب سایت به طور داخلی به یک صفحه در http: //www.example.com/mammals… با کلمه مرجع " cats " پیوند داده اند. در زیر فرمت یک لینک داخلی به درستی نشان داده شده است. تصور کنید این لینک در دامنه jonwye.com قرار گرفته است.

 

در تصویر بالا، برچسب "a" نشانگر شروع پیوند است. تگ های پیوند می تواند شامل تصاویر، متن و یا اشیاء دیگر باشد که همه آنها یک منطقه قابل کلیک روی صفحه را فراهم می کند که کاربران می توانند به صفحه دیگری حرکت کنند. این مفهوم اصلی اینترنت است: "hyperlinks". که محل ارجاع پیوند به مرورگر و موتورهای جستجو، جایی که لینک به آن اشاره می کند، را فراهم می کند. در این مثال، http://www.jonwye.com، URL ارجاع شده است. گام بعد، بخش قابل رویت از لینک برای بازدید کنندگان، به نام "متن مرجع(لنگر، مهار anchor text)" در دنیای سئو، صفحه را که لینک به آن اشاره دارد را توصیف می کند. در این مثال، صفحه نشان داده شده در مورد کمربندهای سفارشی ساخته شده توسط یک مرد به نام جان وای است، به طوری که لینک با استفاده از متن مرجع "کمربند سفارشی طراحی جان وای" استفاده می کند. برچسب  لینک را می بندد، بنابراین عناصر بعد از آن در صفحه ویژگی لینک مربوط نشان داده نخواهند شد.

این اساسی ترین فرم ایجاد یک لینک است و برای موتورهای جستجو بسیار قابل فهم است. عنکبوت موتور جستجو می داند که باید این پیوند را به نمودار پیوند موتور وب اضافه کند، از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل پرس و جو (مانند MozRank) استفاده کند و آن را برای فهرست بندی محتویات صفحات مرجع دنبال کند.

در زیر به برخی از دلایل معمول که صفحات ممکن است قابل دسترسی نباشند و به همین دلیل شاخص گذاری نمی سوند اشاره می کنیم:

  • پیوندهایی به شکل Submission-Required

فرم ها می توانند شامل عناصر ساده ای مانند یک منو کشویی و یا عناصر پیچیده  مانند یک بررسی جامع باشند. در هر صورت، عنکبوت جستجوگر تلاش نمی کنند فرم ها را "ارائه" دهند و بنابراین هر گونه محتوا و یا لینک هایی که از طریق یک فرم قابل دسترسی هستند، برای موتورها نامرئی هستند.

  • پیوندهایی که فقط از طریق جعبه جستجو داخلی قابل دسترس است

عنکبوتها برای عمل جستجوی محتوا تلاشی نخواهند کرد و بر این اساس تخمین زده می شود که میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای جعبه جستجوی داخلی کاملا غیرقابل دسترس و پنهان شده اند.

  • پیوندها در جاوا اسکریپت Un-Parseable

پیوندهای ساخته شده با استفاده از جاوا اسکریپت ممکن است بسته به نوع پیاده سازی آنها غیرقابل تغییر و یا بدون وزن باشند. به همین دلیل توصیه می شود که پیوندهای استاندارد HTML به جای پیوند های مبتنی بر جاوا اسکریپت در هر صفحه ای که موتور جستجو ترافیک را مورد توجه قرار می دهد استفاده شود.

  • پیوند در فلش، جاوا و یا سایر پلاگین ها

هر پیوند در داخل فلش، اپلتهای جاوا و سایر پلاگینها معمولا برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی است.

  • پیوند ها اشاره به صفحاتی که توسط Tag Robot Meta و یا txt مسدود شده اند

تگ Meta Robots و فایل robots.txt هر دو به صاحب سایت اجازه می دهد تا دسترسی عنکبوتی به یک صفحه را محدود کند.

  • پیوندها در صفحاتی با صدها یا هزاران لینک

موتورهای جستجو دارای محدودیت خزیدن به 150 لینک در هر صفحه هستند تا قبل از اینکه آنها صفحات اضافی مرتبط با صفحه اصلی را متوقف کنند. این محدودیت تا حدودی انعطاف پذیر است و برای صفحات به ویژه مهم ممکن است از 200 یا حتی 250 پیوند پیروی کند، اما در عمل معمولا، تعداد پیوندها در هر صفحه مشخص به 150 عدد محدود می شود و ممکن است باعث از دست رفتن صفحات اضافی شود.

  • پیوند دارای فریم و یا I-Frames

از لحاظ فنی، لینک ها در هر دو شکل فریم و I-Frames قابل خزیدن هستند، اما هر دو مسائل ساختاری را برای موتورها از لحاظ سازماندهی و پیروی ارائه می کنند. فقط کاربران پیشرفته با درک فنی خوب از اینکه موتورهای جستجو به دنبال لینک دادن در فریم ها هستند، باید از این عناصر در ترکیب با لینک های داخلی استفاده کنند.

با اجتناب از این مشکلات، یک وب مستر میتواند پیوندهای HTML تمیز و پویایی داشته باشد که به عنکبوت دسترسی آسان به صفحات محتوایی خود را بدهد. لینک ها می توانند دارای ویژگی های اضافی برای آنها باشند، اما موتورها تقریبا همه اینها را نادیده می گیرند، به غیر از تگ rel = "nofollow".

آیا میخواهید یک نگاه سریع به نمایه سازی سایت خود داشته باشید؟ از یک ابزار مانند Moz Pro، Link Explorer و یا Screaming Frog برای اجرای خزنده سایت استفاده کنید. سپس، تعداد صفحاتی که خزیده می شوند را به تعداد صفحات لیست شده در هنگام اجرای یک سایت هنگامی که آن را اجرا می کنید، مقایسه کنید: جستجو در Google.

سئو در مشهد

 

Rel = "nofollow" را می توان با ساختار زیر استفاده کرد:

 

nofollow this link

 در این مثال، با اضافه کردن مشخصه  rel = "nofollow" به تگ لینک، وب مستر به موتورهای جستجو می گوید که نمی خواهند این پیوند به صورت معمول تفسیر، آب بندی شود. Nofollow به عنوان یک روش برای کمک به متوقف کردن نظر خودکار وبلاگ، guestbook و اسپم درج شده در پیوند استفاده می شود ، اما با گذشت زمان گفته شده که موتورها ارزش هر لینک که معمولا از ان عبور می کند را کاهش دهند. لینک های برچسب شده با nofollow توسط هر یک از موتورها به صورت مختصر و متفاوتی تفسیر می شوند.


پیوند های داخلی یا لینک های داخلی در سئو چه نوع پیوندهایی هستند

10مرداد

پیوند های داخلی یا لینک های داخلی در سئو چه نوع پیوندهایی هستند



تاریخچه جواهرات فیروزه ناواجو

انگشتر فیروزه مردانه

فیروزه اهمیت ویژه ای در فرهنگ بومیان آمریکایی دارد، مخصوصا در میان مردم ناواجو. این سنگ یک سنگ جواهر نیمه قیمتی است که اغلب به دلیل محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو به عنوان "سنگ زندگی" شناخته می شود. امروزه فیروزه  اصل به دلیل نادر بودن و زیبایی خاص آن، و در برخی موارد نیز اهمیت تاریخی آن، بسیار ارزشمند است. در بخش قبلی در مورد تاریخچه فیروزه و استفاده ا زآن در فرهنگ ناواجو صحبت کرده ایم در ادامه با ما همراه باشید.

3. نقره سازی همه چیز را تغییر داد

جواهرات فیروزه ای ناواجو به عنوان یک نماد بریا مردم ناواجو مورد استفاده قرار نمی گرفت اگر نقره سازان از آن استفاده نمی کردند. اعتقاد بر این است که یک مرد به نام Atsidi Sani و یا Old Smith اولین آهنگری بود که از فیروزه در ساخت جواهراتش استفاده کرد و اعتقاد بر این است که او از نقره سازی را از نقره سازان مکزیکی در سال های 1850 تا 1853 آموزش دیده است. مهاجران اسپانیایی در دهه 1500 اولین ایده های کار با نقره را د ران زمان ایجاد نمودند و همچنین Atsidi Sani ایده های کسب و کار با نقره را به دیگر قبایل و همچنین چهار فرزند خود آموخت.

پس از یادگیری نقره سازی، نقره سازان ناواجو اشیاء بسیاری را از قمقمه و باند برای استفاده روزانه تا آویزهای هلالی شکل به نام " najas" و دیسک های که آن را "conchas" و یا "conchos" می نامیدند برای تزئین کمربندها ایجاد کردند. اغلب این محصولات با استفاده از سکه های ذوب شده ساخته می شدند و آنها می بایست به ابزارهای اولیه ساخته شده از ضایعات فلزی متکی می بودند تا بتوانند برای کالاهای مصرفی خود با دیگران تجارت کنند.

در اوایل دهه 1900، مردی به نام Atsidi Chon و یا "Ugly Smith" شروع به ترکیب سنگ فیروزه با تولیدات نقره خود کرد. این سبک از جواهرات فیروزه ای ناواجو منحصر به فرد بود و دروازه ها را برای رسیدن به یک دنیای جدید از طرح های مدرن باز کرد. Atsidi Chon همچنین هنر نقره سازی را به قبیله Zuni آموزش داد. این کار او منجر به طراحی جواهرات نقره ای و فیروزه ای بیشتری در جنوب غربی ایالات متحده شد. در این زمان، قبایل جنوب غربی تجارت جواهرات را شروع کردند و از آن به عنوان ارز مصرفی خود استفاده می کردند.

4. جواهرات فیروزه ناواجو در عصر مدرن

انگشتر فیروزه مردانه

جواهرات ناواجو و دیگر جواهرات آمریکایی به هیچ وجه جایی در تاریخ نداشتند. به عنوان یک انتخاب بی انتها برای تکمیل لباس های معمول و یا رسمی استفاده می شدند، و با هیچ چیزی قابل مقایسه نبودند. اما امروز طرفداران مد و مدافعان سنت های قدیمی با استفاده از فیروزه و مشتقات بدست آمده از ان به موفقیت بسیاری رسیده اند. امروزه جواهرات فیروزه ای ناواجو معتبر سرمایه گذاری فوق العاده ای است؛ زیرا همیشه به روز است و در طول زمان ارزش خود را حفظ کرده است.

تعریف سبک جواهرات ناواهو

جواهرات ناواجو برای استفاده از سنگهای فیروزه ای بزرگ و نقره های سنگین بکار رفته در آن شناخته شده است. هنرمندان ناواجو از ترکیب سنگهای سبک و سنگی برای ساخته های خود استفاده می کنند، گرچه تمایل آنها به استفاده از نقره سنگین تر بسیار بیشتر از سایر قبایل جنوب غربی مانند هوپی یا زونی است. نقره استفاده شده در جواهرات ناواجو نیز اغلب دارای ظاهری اطلسی است، به جای اینکه بدرخشد و یا براق باشد. هنرمندان ناواجو ممکن است شکل اصلی سنگ را حفظ کنند، به جای آنکه آنرا برش بدهند. مشخص ترین ویژگی جواهرات ناواجو، وزن سنگین آن ها است. اگر یک قطعه از جواهرات ناواجو ارا داشتید که طریف و یا دارای وزنی سبک ب.ود، بهتر است منبع خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا معتبر است و یا  خیر.

هنرمندان ناواجو امروزه یک سنت مجذوب را زنده نگه می دارند

اگر هرگز هنری واقعی از هنری که توسط یک هنرمند ناواجو ساخته شده است را در دست نداشته اید شما چیزهای زیادی را از دست داده اید. با توجه به جزئیات، مهارت های ظریف، مهارت های خام و زمان خالص برای ساخت هر قطعه از این جواهرات، این جواهرات به اشیاء خارق العاده ای تبدیل شده اند. همچنین باید یک موضوع جالب را در مورد جواهرات فیروزه ای ناواجو بدانید و ان این است که جواهری که متعلق به شماست، دارای تاریخ بسیار منحصر به فردی است، که این موضوع برای هر یک از این جواهرات خاص و منمحصر به فرد است.

در حالی که بسیاری از طرح های اولیه جواهرات ناواجو از مردمان اسپانیایی که در آن منطقه در آن زمان زندگی می کردند الهام گرفته شده است، جواهرات معاصر ناواجو دارای عمر منحصر به فردی هستند . بسیاری از هنرمندان به نوآوری ادامه می دهند در حالیکه هنوز طراحی آنها در سنت ها ریشه دارند.

انگشتر فیروزه مردانه

برچسب عنوان یا تگ عنوان چیست و نحوه ی استفاده بهینه از تگ عنوان

برچسب عنوان یا تگ عنوان یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. تگ های عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) به عنوان یک سرخط قابل کلیک برای یک نتیجه معین نمایش داده می شوند و برای قابلیت استفاده ، سئو و به اشتراک گذاری اجتماعی بسیار مهم هستند. برچسب عنوان یک صفحه وب باید یک توضیح دقیق و مختصری از محتوای آن صفحه وب باشد.

برای مثال به کد زیر توجه کنید:

 

 

 

 

فرمت بهینه

کلید واژه اولیه - کلید واژه ثانویه | نام تجاری

8-foot Green Widgets - Widgets & Tools | Widget World

طول بهینه عنوان

گوگل معمولا 50 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان را نمایش می دهد. اگر عناوین خود را تا کمتر از 60 کاراکتر حفظ کنید، تحقیقات ما نشان می دهد که شما می توانید 90٪ از عناوین خود را به درستی نمایش دهید. هیچ محدودیتی در استفاده از کاراکتر ها وجود ندارد، زیرا کارکتر ها می توانند در عرض با یکدیگر متفاوت باشند و نمایشگر عنوان گوگل حداکثر (در حال حاضر) تا 600 پیکسل را می تواند نمایش دهد.

چرا برچسب های عنوان مهم هستند؟

تگ های عنوان یکی از عوامل مهم در کمک به موتورهای جستجو در درک آنچه در مورد صفحه شما است، هستند و اولین تصوری هستند که بسیاری از افراد از صفحه شما دارند. تگ های عنوان در سه مکان کلیدی استفاده می شود: (1) صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)، (2) مرورگرهای وب و (3) شبکه های اجتماعی.

  1. صفحات نتایج موتور جستجو

برچسب عنوان شما (با چند استثناء) عنوان نمایش داده شده شما را در SERPs تعیین می کند و اولین تجربه جستجوی بازدید کننده از سایت شماست. حتی اگر سایت شما خوب رتبه بندی شود، عنوان خوب می تواند عامل تعیین کننده و یا شکست در تعیین اینکه آیا کسی روی لینک شما کلیک می کند یا خیر باشد.

  1. مرورگرهای وب

برچسب عنوان شما نیز در بالای مرورگر وب شما نمایش داده می شود و به عنوان نگهدارنده عمل می کند، به ویژه برای افرادی که تگ های باز بسیاری را در مرورگر خود دارند. عناوین منحصر به فرد و عناوینی که به راحتی قابل تشخیص باشند به همراه کلمات کلیدی مهم در نزدیک ترین مکان، این اطمینان را حاصل می کند که مردم محتوی شما را به راحتی دنبال کنند و انها را از دست ندهند.

  1. شبکه های اجتماعی

برخی از وب سایت های خارجی - به خصوص شبکه های اجتماعی - از برچسب عنوان شما برای زمانی که می خواهند صفحه شما را به اشتراک بگذارید استفاده می کنند. در اینجا یک تصویر از فیس بوک را برای مثال برای شما قرار داده ایم:

به یاد داشته باشید که برخی از شبکه های اجتماعی (از جمله فیس بوک و توییتر) دارای متا تگ های مربوط به خود هستند، که به شما این امکان را می دهد که عناوینی را مشخص کنید که از برچسب عنوان اصلی شما کمی متفاوت است. این کار می تواند به شما اجازه دهد سایت خود را برای هر شبکه ای بهینه سازی کنید و از عناوین طولانی تری در زمان و یا جایی دیگر استفاده کنید که این کار می تواند برای شما سودمند باشد.

چگونه یک برچسب عنوان خوب بنویسم؟

از آنجایی که برچسب های عنوان بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه جستجو کاربر هستند، نوشتن آنها به طور موثر فوق العاده به تلاش کمی نیاز دارد، اما تاثیر زیادی در سئو دارد. در اینجا توصیه های حیاتی برای بهینه سازی برچسب های عنوان برای موتورهای جستجو و اهداف کاربردی را برایتان ارائه داده ایم:

  1. مشاهده طول عنوان خود

اگر عنوان شما بیش از حد طولانی است، موتورهای جستجو ممکن است با اضافه کردن یک علامت ("...") آن را کاهش دهند و این کار می تواند کلمات مهم را از آن حذف کند. در حالی که ما به طور کلی توصیه میکنیم عناوین خود را زیر 60 کاراکتر نگه داریم، تعیین دقیق میزان کاراکتر ها کمی پیچیده تر است زیرا این محدودیت بر اساس عرض عنوان نیز برنامه ریزی شده است که محدوده آن 600 پیکسل است.

بعضی از کاراکتر ها به طور طبیعی فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند. یک کاراکتر مثل حرف بزرگ "W" از کاراکترهای حروف کوچک مانند "I" و یا "t" گسترده تر است. نگاهی به نمونه های زیر:

در عنوان اول 77 کاراکتر کامل نمایش داده میشوند، زیرا "ittl" در "Littlest" بسیار باریک است و عنوان دارای ("|") است. عنوان دوم کاراکتر های پس از 42 کاراکتر اول به دلیل حروف بزرگ آن (مانند "W") حذف می شود و این واقعیت که کلمه بعدی در برچسب عنوان نام کامل وب سایت است از آن حذف شده است.

سعی کنید از عناوین ALL CAPS (حروف بزرگ) اجتناب کنید. ممکن است خواندن آنها برای بازدید کنندگان دشوار باشند، و ممکن است گوگل تعداد کاراکتر های نمایش داده شده را کاهش دهد.

در نظر داشته باشید که حتی با محدودیت طول عنوان، موتورهای جستجو ممکن است عنوان متفاوتی را برای نمایش آنچه شما در برچسب عنوان خود ارائه می کنید را ارائه دهند. به عنوان مثال، گوگل ممکن است نام تجاری شما را به عنوان نمایش داده شده اضافه کند، مانند این:

 

در اینجا، به این دلیل که Google قبل از اضافه کردن نام تجاری متن را قطع کرده است (متن قبل از "..." متن اصلی است)، فقط 35 عنوان ازعنوان اصلی نمایش داده شده است. در مورد نحوه جلوگیری از بازنویسی عنوان خود توسط موتورهای جستجو اطلاعات زیر را مشاهده نمایید.

به یاد داشته باشید که در برخی موارد ممکن است عناوین طولانی تر ممکن برای اشتراک گذاری اجتماعی بهتر کار کنند و اینکه بعضی از عناوین به طور طبیعی طولانی هستند. پس خوب است بدانیم که چگونه عناوین در نتایج جستجو ظاهر می شود، اما هیچ امتیازی برای استفاده از عناوین طولانی وجود ندارد. از قضاوت خود استفاده نمایید و از دید یک جستجو کننده به سایت خود نگاه کنید.

  1. کلمات کلیدی سئو را بیش از حد استفاده نکنید

در حالی که هیچگونه جریمه ای در الگوریتم های گوگل برای عناوین طولانی ساخته نشده است، اما اگر شما عنوان خود را با  کلمات کلیدی پر کنید به طوری که یک تجربه کاربری بد را ایجاد کند شما ممکن است به دردسر بیافتید، مانند:

Buy Widgets, Best Widgets, Cheap Widgets, Widgets for Sale

از استفاده از عناوینی که فقط یک لیست از کلمات کلیدی را تشکیل داده اند و یا تکرار تغییر یافته از کلمه کلیدی است به صورت مکرر اجتناب کنبد. این عناوین برای جستجو کاربران بسیار بد است و می تواند برای شما در مواجه با موتورهای جستجو مشکل ایجاد نماید. موتورهای جستجو تغییرات کلمات کلیدی را درک می کنند، و این کار غیر ضروری و غیرممکن است که هر نسخه از کلمات کلیدی خود را درون یک عنوان قرار دهید.

  1. به هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد بدهید

عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند که محتوای شما منحصر به فرد و ارزشمند است، و همچنین نرخ کلیک را افزایش می دهد. در مقیاس صدها و یا هزاران صفحه موجود، ایجاد یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه غیر ممکن است، اما CMS مدرن و قالبهای مبتنی بر کد باید به شما اجازه دهد حداقل عناوین منحصر به فرد را برای تقریبا هر صفحه مهم در سایت شما ایجاد کنید. برای مثال، اگر شما هزاران صفحه محصول با یک پایگاه داده از نام و دسته بندی محصولات داشته باشید، می توانید از این داده ها برای ایجاد عناوین استفاده کنید:

[Product Name] - [Product Category] | [Brand Name]

[نام محصول] - [رده محصول] | [نام تجاری]

از عناوین پیش فرض، مانند "صفحه اصلی" یا "صفحه جدید" اجتناب کنید- این عناوین ممکن است باعث شود که Google فکر کند محتوای شما در سایت شما (یا حتی در سایر سایتهای وب) تکراری است. علاوه بر این، این عناوین تقریبا همیشه نرخ های کلیک را کاهش می دهند. از خود بپرسید: چقدر احتمال دارد شما بر روی یک صفحه با نام "بدون عنوان" یا "صفحه محصول" کلیک کنید؟

  1. کلمات کلیدی مهم در ابتدا قرار دهید

بر اساس آزمایش ها و تجربیات ، کلمات کلیدی نزدیکتر به شروع برچسب عنوان شما ممکن است تاثیر بیشتری در رتبه بندی جستجو داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات تجربی تجربه نشان می دهد که افراد ممکن است به اندازه دو کلمه اول یک عنوان اسکن کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم عناوینی را که در آن جنبه ی منحصر به فرد بودن صفحه (به عنوان مثال نام محصول) است را در مکان های اول نمایش دهید. از عناوینی مانند زیر اجتناب کنید:

Brand Name | Major Product Category - Minor Product Category - Name of Product

نام تجاری | نوع محصول اصلی - رده محصولات کوچک - نام محصول

عنوان هایی مانند مثال بالا اطلاعات تکراری هستند و در نگاه اول مقدار منحصر به فرد بسیار کمی را ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر موتورهای جستجو یک عنوان مانند این را قطع کنند، بخش منحصر به فرد بیشتر احتمال دارد که ناپدید شود.

 

  1. از نام تجاری خود استفاده کنید

اگر یک برند قوی و معروف دارید، آنگاه اضافه کردن آن به عناوین خود ممکن است به افزایش نرخ کلیک کمک کند. ما معمولا توصیه می کنیم نام تجاری خود را در انتهای عنوان قرار دهید، اما مواردی مانند صفحه اصلی یا صفحه شما وجود دارد که ممکن است بخواهید بیشتر بر پایه نام تجاری شما تمرکز داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل ممکن است نام تجاری شما را به صورت خودکار به عناوین نمایش داده شما اضافه کند، بنابراین توجه داشته باشید که نتایج جستجوی شما به چه صورت نمایش داده خواهد شد.

  1. برای مشتریان خود بنویسید

در حالی که برچسب های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند، به یاد داشته باشید که اولین کار این است که کلیک بیشتری را از بازدیدکنندگان هدفمند که احتمالا محتوای شما را دارای ارزش بیشتری می دانند بدست آورید. در هنگام ایجاد برچسب های عنوان خود، علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی، در مورد تجربه کاربر وارد شده نیز فکر کنید. برچسب عنوان اولین تعامل بازدید کننده جدید با نام تجاری شما است هنگامی که آن را در نتایج جستجو پیدا می کند. این عنوان باید پیام مثبت و دقیقی را به گیرنده منتقل کند.

چرا گوگل از برچسب عنوان من استفاده نمی کند؟

گاهی اوقات ممکن است گوگل یک عنوان را نمایش دهد که با برچسب عنوان شما مطابقت ندارد. این می تواند خسته کننده باشد، اما هیچ راهی آسان برای مجبور کردن آنها به استفاده از عنوان تعریف شده شما وجود ندارد. وقتی این اتفاق می افتد، چهار توضیح احتمالی برای آن وجود دارد ...

  1. عنوان شما پر از کلمه کلیدی پر است

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اگر شما سعی می کنید عنوان خود را با کلمات کلیدی (گاهی اوقات به عنوان "بهینه سازی بیش از حد") پر کنید، گوگل ممکن است که آن را به سادگی بازنویسی کند. به دلایل بسیاری، عنوان خود را برای جستجوی بیشتر و مفید تر کاربران بازنویسی کنید.

  1. عنوان شما با پرس و جو کاربر مطابقت ندارد

اگر صفحه شما مطابق با یک پرس و جو جستجو باشد که به خوبی در عنوان شما نشان داده نشده است، گوگل ممکن است که عنوان نمایش شما را بازنویسی کند. این این کار لزوما بد نیست - هیچ عنوانی با هر جستجو قابل تصوری مطابقت ندارد - اما اگر عنوان شما برای جستجوهای مطلوب، حجم بالا رد شود، پس آن را برای مطابق بهتر با کلمات کلیدی جستجو و قصد آنها باز نویسی کنید.

  1. شما یک عنوان جایگزین دارید

در برخی موارد، اگر عنوان شما شامل اطلاعات متناوب، مانند برچسب های متا برای فیس بوک یا توییتر باشد گوگل ممکن است تصمیم به استفاده از این عناوین به جای عنوان اصلی را بگیرد. باز هم، این لزوما یک کار بد نیست، اما اگر این نمایش عنوان نامناسبی را برای سایت شما ایجاد می کند، ممکن است بخواهید داده های عنوان جایگزین را بازنویسی کنید.

  1. شما یک فهرست DMOZ قدیمی دارید

در موارد نادر، موتورهای جستجو ممکن است یک عنوان از DMOZ (همانند Open Directory Project) را بکشند. اگر عنوان صفحه نمایش شما در جستجوی با تگ عنوان شما مطابقت نداشته باشد، اما با لیست DMOZ شما را مطابقت داشته باشد، شما می توانید این جایگزینی را با تگ Robots NOODP مسدود کنید، که این کار شبیه به این است:

 

 

روبات های متا یک موضوع نسبتا فنی هستند، اما اگر شما یک عنوان نمایش داده شده غیر قابل توصیف را در SERP می بینید یک جستجوی سریع در DMOZ برای تجارت خود انجام دهید.

 

انکرتکست چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

انکرتکست متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک است. در مرورگرهای مدرن، اغلب آبی و زیر خط دار است.

نمونه کد

Example Anchor Text

 فرمت بهینه

انکرتکست سئو پسند مختصر و مرتبط با صفحه مورد هدف است (به عنوان مثال صفحه ای که به آن لینک دارد).


 سئو در مشهد

انکرتکست چیست؟

انکرتکست کاراکترها و کلمات قابل مشاهده است که لینک ها ترکیبی هنگام اتصال به یک سند و یا مکان دیگر در وب آنها را نمایش می دهند. که معمولا به عنوان متن زیرخطی با رنگ آبی  قابل رویت است، اما شما می توانید رنگ ها و سبک های لینک در وب سایت خود را از طریق HTML یا CSS تغییر دهید.

انکرتکست می تواند هم موتور جستجو و هم کاربران مربوط به اطلاعات متنی که در مورد محتوای مقصد آن لینک است را فراهم کند.

در مثال فوق کد پیوند « Tiny dancing horse» انکرتکست مربوط به لینک است.

موتورهای جستجو از انکرتکست خارجی (متن دیگر صفحات را برای پیوند به سایت شما استفاده می کنند) به عنوان بازتابی از چگونگی مشاهده افراد دیگر از صفحه شما و به صورت پسوند استفاده می کنند، و اینکه صفحه شما ممکن است در مورد چه چیزی باشد. در حالی که صاحبان وب سایت معمولا نمی توانند این موضوع را که سایت های دیگر چگونه به آنها پیوند می دهند را کنترل کنند.

اگر سایت های بسیاری فکر می کنند که یک صفحه خاص برای مجموعه ای از اصطلاحات خاص مناسب است، این صفحه می تواند به خوبی رتبه بندی شود حتی اگر این شرایط در متن  آن ظاهر نشود.

انواع انکرتکست

  • تطبیق کامل

انکرتکست "تطبیق کامل" است اگر شامل یک کلمه کلیدی باشد که نشان دهنده صفحه ای باشد که به آن مرتبط است. به عنوان مثال: "ساخت لینک" پیوند شما را به یک صفحه در مورد ساخت لینک برقرار می کند.

  • تطبیق جزئی

انکرتکست که شامل تنوع کلید واژه هایی در صفحه مرتبط شده است. به عنوان مثال: "استراتژی ساخت لینک" شما را به یک صفحه در مورد ساخت لینک پیوند می دهد.

 سئو در مشهد

  • علامت دار(Branded)

از یک نام تجاری به عنوان انکرتکست استفاده می شود. به عنوان مثال: 'Moz' به یک مقاله در وبلاگ Moz پیوند می دهد.

  • پیوند عادی (Naked )

یک URL که به عنوان یک انکر «www.moz.com» استفاده می شود یک انکر لینک عادی است.

  • عمومی

یک کلمه یا عبارت عمومی که به عنوان انکر استفاده می شود. " Click here " یک انکر عمومی رایج است.

  • تصویری

هر زمان که یک تصویر پیوند داده می شود، گوگل از متن موجود در ویژگی alt تصویر به عنوان انکرتکست استفاده می کند.

 

بهترین شیوه های تمرین سئو

انکرتکست سئو دوستانه:

  • مختصر باشد
  • مربوط به صفحه پیوند داده شده باشد
  • تراکم کلمه کلیدی پایین (بیش از اندازه کلمات کلیدی سنگین نداشته باشد)
  • عمومی نباشد

به خاطر داشته باشید که شما اغلب کنترل بر روی انکر تکستی که سایت های دیگر از آن برای پیوند به محتوای شما استفاده می کنند ندارید. بنابراین، بسیاری از این نکات، نحوه استفاده بهتر از انکرتکست را در وب سایت شما تنظیم می کنند نه وب سایت دیگران را.

انکرتکست مختصر

در حالی که محدودیت طولی مشخصی برای انکرتکست وجود ندارد، ایده خوبی است که متن لینک خود را تا جایی که ممکن است مختصر کنید. با این حال، در پایان روز، عباراتی که شما انتخاب می کنید در انکرتکست خود قرار دهید، باید دو عامل اصلی را در خود داشته باشد:

  • راهنمای مختصر و دقیق برای توصیف پیوند به صفحه مورد نظر چیست؟
  • چه کلمه یا عبارت باعث تشویق کاربران می شود تا بر روی لینک شما کلیک کنند؟

تناسب با صفحه هدف

همانطور که موتورهای جستجوگر کامل شده اند، آنها برای تعیین رتبه بندی، معیارهای بیشتری را شناسایی کرده اند. یکی از معیارهایی که در این میان وجود دارد، متناسب بودن پیوند است و یا اینکه موضوع صفحه A با صفحه B چقدر مرتبط است، که یکی را به دیگری پیوند دهند. یک لینک بسیار مرتبط می تواند احتمال رتبه بندی هر دو صفحه A و صفحه B را برای جستجو های مربوط به موضوع مرتبط با پیج خود بهبود بخشد.

تناسب لینک یک پدیده طبیعی است و زمانی اتفاق می افتد که افراد به محتوای دیگر در وب پیوند پیدا می کنند. و توسط معیار های زیر تعیین می شود:

  • موضوع صفحه منبع
  • محتوای انکرتکست در صفحه منبع

لینک هایی که به محتوای مربوط به موضوع صفحه منبع اشاره دارند، احتمالا سیگنال های ارتباط قوی تری را نسبت به لینک های اشاره کننده به محتوای غیر مرتبط با موضوع صفحه، ارسال می کنند. به عنوان مثال، یک صفحه در مورد بهترین شیر در سیاتل احتمالا یک سیگنال مرتبط بهتری را برای گوگل هنگامی که به یک وب سایت قهوه پیوند می خورد ارسال می کند تا زمانی که آن را به یک سایت با تصاویری از کودک حیوانات پیوند می دهید.

موتورهای جستجو به تغییرات مختلف انکرتکست در مورد استفاده برای پیوند به مقاله اصلی و یا استفاده از آنها به عنوان شاخص های اضافی در مورد اینکه مقاله در مورد چه چیزهایی است توجه می کنند و هم چنین به این توجه می کنند که جستجوی شما به چه مواردی ممکن است مرتبط باشد. این کار، در ترکیب با پردازش طبیعی زبان و سایر عوامل مانند منبع لینک و سلسله مراتب اطلاعات، بزرگترین سهم از شاخص های مرتبط پیوند آنلاین را تشکیل می دهند. برای اطمینان از اینکه پیوندهای شما سیگنال های مربوط قدرتمندی را ارسال می کنند، انکرتکست خود را تا آنجا که امکان دارد به عنوان توصیفی از صفحه هدف قرار هید.

میزان تراکم کلمه کلیدی انکرتکست

با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل شروع به نگاه دقیق تری به کلمات کلیدی در انکرتکست کرده است. اگر بسیاری از لینک های ورودی سایت شامل دقیقا یک انکرتکست باشند، ممکن است این اتفاق مشکوک به نظر رسیده شود و نشانه ای باشد از این که لینک ها به طور طبیعی به دست نیامده اند. به طور کلی، هنوز هم بهترین روش برای به دست آوردن و استفاده از کلمات کلیدی و موضوعی به جای انکرتکست خاص در صورت امکان است. با این حال، سئو کننده ها ممکن است نتایج بهتری را با تلاش برای بدست آوردن انکر تکست های متنوع تر از عبارات متنی طبیعی به جای کلمه کلیدی در هر زمان بدست آورند.

در کنار این خطوط، یک نکته مهم که باید یادآور شویم این است که: انکرتکست را بیش از حد با کلمات کلیدی سنگین لینک های داخلی پر نکنید. پیوند داخلی قطعا توصیه خوبی است، اما مراقب انکرتکستی که از آن برای ارتباط دهی صفحات خود استفاده می کنید، باشید. اگر لینک های بسیاری به یک صفحه همه از یک انکرتکست استفاده می کنند، حتی اگر آنها در سایت خود شما باشند، ممکن است گوگل احساس رفتار هرزنامه ای را برای سایت شما داشته باشد.

 سئو در مشهد