معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

تکنولوژی جدید گاز طبیعی با کربن صفر

هان به‌شدت بر مسئله‌ی گاز به‌عنوان یکی از منابع حیاتی برق برای آینده‌ی قابل پیش‌بینی تأکید دارااست . گاز طبیعی ارزان با دسترسی آسان، برای سی درصد از برق ایالات متحده و ۲۲ درصد از برق سراسر دنیا در حیث گرفته شده می باشد . اما گاز طبیعی تمیزتر از زغا‌ل سنگ است؛ البته هنوز هم منشاء عظیمی از انتشار کربن به شمار می رود . 
کربن 
صفر 
یک واحد برق آزمایشی بیرون از هیوستون در قلب صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ایالات متحده در هم اکنون آزمایش تکنیکی می باشد که به ایجاد انرژی منزه از گاز طبیعی می‌پردازد . شرکت پشتیبانی پروژه‌ی ۵۰ مگاواتی موسوم به Net Power معتقد است که می‌تواند مانند واحدهای استاندارد گاز طبیعی، با هزینه‌ای ناچیز به ساخت برق بپردازد و کل کربن دی‌اکسید آزادشده در مراحل را جذب نماید . 
در این صورت، روشی برای ساخت انرژی بدون کربن از سوخت فسیلی با یک هزینه‌ی معقول در جهان عرضه خواهد شد . این واحدهای گاز طبیعی را می‌توان بر حسب نیاز تقویت کرد و به این ترتیب از هزینه‌های بالای توان هسته‌ای اجتناب کرد و به سمت تأمین غیر پایدار منابع تجدیدپذیر قدم برداشت . 

Net Power یک همکاری در میان اداره توسعه‌ی فناوری 8 Rivers Capital، Exelon Generation و تولید انرژی CB&I میباشد . این کمپانی در مرحله‌ی قرارداد و مقدمه تست اول هست . هدف این شرکت، وصال به نتایجی از ارزیابی‌های اولیه‌ در ماه‌های آتی است . 

این واحد، کربن‌ دی اکسید نشریافته از سوخت گاز ارگانیک را ذیل فشار و گرمای شدید قرار می‌دهد و بعد از رسیدن به وضعیت مهیا به انفجار، از آن به‌عنوان سیالی برای فعال سازی توربین استعمال می کند . بخش اعظم حجم کربن دی‌اکسید را می‌توان به‌صورت پیوسته بازیافت کرد؛ باقی‌مانده‌ی آن را می‌توان با هزینه‌ی اندک به دست آورد . 

گاز 
طبیعی تمیزتر از زغا‌ل سنگ است؛ اما هنوز نیز منبع عظیمی از نشر کربن به شمار می‌رود یک بخش مهم کاهش هزینه‌ها به فروش کربن دی‌اکسید حاصل وابسته می باشد . امروزه، انگیزه اصلی، یاری به استخراج نفت از چاه‌های پتروشیمی می باشد . بازار این روند محدود هست و تنها یک بازار سبز به سود محفظه زیست به شمار نمی‌رود . با این حال، Net Power امیدوار میباشد نیاز به کربن دی‌اکسید در ساخت سیمان و پلاستیک و دیگر فرآورده‌های کربن‌محور ارتقا پیدا کند . 

فناوری Net Power تمام مشکل‌ها گاز ارگانیک به‌ویژه مشکلات استخراج را حل نمیکند . اما از آنجا که ما از گاز ارگانیک به کار گیری می‌کنیم، میتوانیم به مصرف منزه و تمیزی از آن برسیم . از تمام فناوری‌های در درحال حاضر توسعه‌ی انرژی پاک، Net Power یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها می باشد که نویدی فراتر از یک پیشرفته حاشیه‌ای در کاهش انتشار کربن میدهد . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.