معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

آشنایی با پروتکل HTTPS

اچ تی تی پی اس (HTTPS) پروتکل انتقال امن فرامتن برای ورژن امن پروتکل HTTP می باشد که در تبادل امن اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتر استفاده کننده متعددی دارااست . 

زمانی که یک استفاده کننده با پروتکل HTTPS: Hyper Text Transfer Protocol Secure به یک اینترنت وب سایت متصل می‌شود، وب‌سایت مسئله حیث درخواست را با یک کد دیجیتال رمزگذاری کرده و URL سایت در نوار آدرس با HTTPS شروع می‌گردد و آیکون قفل در بالای هدایتگر مرورگر وب نمایان می‌گردد و این یعنی که عملیات انتقال داده فی مابین استفاده کننده و وب‌سایت به فیس ایمن انجام میگردد . 

طراحی سایت در مشهد

با استفاده‌ از این پروتکل، کامپیوترهای فرستنده و گیرنده بر راز استعمال از یک کد به توافق می‌رسند و آن‌گاه پیغام‌ها رابا این کد تلفیق کرده تا قابل خواندن برای هکرها نباشد . 


چه بسا درصورتی که در راز رویکرد استفاده کننده و وب‌سایت شنود فیس بگیرد، نمیتوان به محتوای داده ها دست پیدا کرد . در پروتکل HTTPS ارسال و دریافت اطلاعات روی پروتکل SSL انجام می‌گردد و آن‌ را گاهی (TLS(Transport Layer Security یا لایه‌ی انتقال امنیتی می‌نامند . 


از این پروتکل برای بردن امنیت تبادل داده‌ها در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به کار گیری متعددی می‌شود . 


پروتکل‌های HTTP و HTTPS برخلاف ساکس قابلیت تعبیر درخواست‌های محل ورود از استفاده کننده را دارا میباشند و در حالتی که درخواست‌ها با قانون ها شبکه هم خوانی داشته‌ باشند، اذن دسترسی را صادر می‌نمایند . 

طراحی اپلیکیشن در مشهد




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.