قبلی از اینکه من تکنیک های سئو تارنما وردپرس را با شما به اشتراک بگذارم، ضروری هست یک نکته را قید کنم که بیشتر نکات اشاره گردیده در اینجا بسیار صریح و به طور کامل مفید هستند، اما ممکن می باشد بعضی از افراد با آن ها مخالف باشند . البته تمام این مورد ها طبق بررسی نمونه کار سئو وب سایت های دارای اعتبار محاسبه شده و نهایت این یادگرفتن رایگان سئو وب سایت در اختیار شما قرار داده شده میباشد .
من خودم به شخصه با وردپرس خیلی آسان هستم, وردپرس جزو شایسته ترین سیستم های مدیر محتوا می باشد, قریه ها میلیون از وبسایت های آنلاین توسط این قابل انعطاف افزار طراحی گردیده هست و مسلما یکی از شایسته ترین ها است .
جدول
محتوا ۱ .
بهینه سازی موتورهای کاوش (SEO) یا این که سئو وب سایت چیست؟ ۲ .
چرا اینترنت سایت من نیاز به بهینه سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟ ۳ .
چرا نمیتوانم موتورهای کاوش را فارغ از باصرفه سازی سایت و سئو به سایتم سوق دهم؟ ۴ .
آیا طراحی تارنما و سئو را خودم می توانم انجام دهم یا این که نیاز به مشاور سئو دارم ؟ ۵ .
یادگرفتن نکات همگانی سئو تارنما وردپرس ۵ . ۱ .
شایسته ترین نحوه ی آدرس گذاری وب وب سایت از حیث سئو در گوگل
۵ . ۱ . ۱ .
ساختار Permalink یا این که پیوندهای یکتا ۵ . ۱ . ۲ .
به کارگیری از www در پیشروی عدم به کارگیری WWW ۵ . ۱ . ۳ .
لغات توقف ۵ . ۲ .
با صرفه سازی عنا وین شما برای سئو اینترنت سایت ۵ . ۲ . ۱ .
چطور تیتر ها را با به کار گیری از پلاگین یاست سئو چک کنیم ۵ . ۲ . ۲ .
آموزش شخصی سازی عنوان ها برای سئو کردن سایت ۵ . ۳ .
آموزش با صرفه سازی متای توضیحات سایت ۵ . ۴ .
بهینه سازی تصاویر سایت ۵ . ۵ .
نقشه تارنما XML ۵ . ۶ .
نشانگر صفحات ۵ . ۷ .
فراگیری سئو تگهای تیتر در وب سایت وردپرس ۵ . ۸ .
با صرفه سازی و سئو سایت با ارتقا سرعت ۶ .
آموزش پیشرفته سئو وب سایت وردپرس و محتوای تکراری ۶ . ۱ .
ایندکس نکردن , دنبال کردن صفحه های آرشیو و غیر فعال کردن یکسری از آرشیوها ۶ . ۲ .
غیر فعال کردن بایگانی غیر ضروری ۶ . ۳ .
کنونیکال ۷ .
سه ابزار خوب برای بررسی کردن سئو سایت ۷ . ۱ .
WooRank ۷ . ۲ .
SEO Site Checkup ۷ . ۳ .
Site Auditor
دانلود
ارزان متاع
لغات طلایی ترافیک ساز را از دست ندهید ۱ .
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو سایت چیست؟ سئو (بهینه سازی اینترنت سایت در گوگل) یک فن بازاریابی هست و تمرکزش بر آن می باشد تا در نتایج موتورهای کاوش بخش اعظم دیده شوید . سئو اینترنت تارنما شامل تمام پارامترها و اقداماتی هست که شما برای کسب جایگاه در گوگل و بقیه موتورهای جستجو , ارتقا ترافیک محل ورود به وب سایت و با خبر شدن موتورهای کاوش از وب سایتتان انجام می دهید . جنبههای اکثری برای سئو وجود دارد، از با صرفه سازی وب سایت برای کلمه ها کلیدی گرفته تا ساخت لینک و پیوند های داخلی و به چنگ آوردن بک پیوند از تارنما های مرتبط, که کلیه را دربرگیرنده می شود . در این آموزش سئو رایگان به چک روش باصرفه سازی اینترنت وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم . به این ترتیب در انتهای آموزش خاطره می گیرید چطور وبسایت وردپرس خویش را سئو کنید .
دقت داشته باشید باصرفه سازی تارنما صرفا برای موتورهای جستجو نمیباشد بلکه شما می بایست طراحی تارنما و سئو خویش را برای یوزرها تان انجام دهید .
۲ .
چرا اینترنت سایت اینجانب نیاز به بهینه سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟ عمده ترافیک اینترنت بوسیله موتورهای کاوش بخش اعظم تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ساخت میشود . اگرچه رسانههای اجتماعی و انواع دیگر ترافیکها در ایجاد بازدیدکننده به وبسایت شما تأثیر دارند، اما موتورهای کاوش اصلیترین روش سوقدهی برای کاربران اینترنتی میباشند .
موتورهای کاوش با اعتنا به محتوای ارائهشده به وسیله شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را کاوش میکنند، مهیا مینماید . درصورتیکه موتورهای جستجو نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند و یا این که شما نتوانید مطالب خویش را به مقر دادههای آن ها اضافه کنید، فرصتهای باورنکردنی را برای تولید ترافیک در سایتتان از دست خواهید اعطا کرد .
جستجوی پرسوجوها – کلماتی که کاربران در جعبه کاوش تایپ میکنند، قیمت فوقالعادهای را حمل می کنند . تجربه نشان داده میباشد که ترافیک موتور کاوش میتواند باعث موفقیت و یا این که شکست یک اداره شود . ترافیک هدفمند به یک وبسایت میتواند سبب ساز تبلیغات، درآمد و بینظیری و فارغ از حریف بودن در بازاریابی را مهیا کند . به این ترتیب سرمایهگذاری در سئو و باصرفه سازی وبسایت برای موتورهای کاوش از پاراگراف گوگل میتواند نرخ استثنایی از بازگشت سرمایه را در مقایسه با انواع دیگر روشهای بازاریابی به وجود آورد .
۳ .
چرا نمیتوانم موتورهای کاوش را فارغ از باصرفه سازی وبسایت و سئو به سایتم سوق دهم؟ هرچند موتورهای جستجو هوشمندند، اما آن ها هنوز نیز نیاز به امداد دارند . موتورهای کاوش دارای اهمیت مدام به دنبال بهبود فنّاوریشان جهت خزیدن در وب بهصورت عمیقتر و برگشت دادن نتایج بهتری برای کاربران می باشند . بااینحال، محدودیت هایی در موضوع اینکه چطور موتورهای جستجو عمل کنند وجود دارااست . اگر چه با صرفه سازی و سئو وبسایت بهصورت درست قادر است برای شما هزاران بازدیدکننده و ارتقاء توجه خالص به وجود آورد، ولی حرکت خطا قادر است سبب ساز مخفی شدن و یا این که دفن وبسایت در اعماق نتایج کاوش (که در مشاهده کرد دستکم است) شود .
علاوه برساخت محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همینطور طوری منجر ارتقاء رتبهبندی محتوای قرار داده خواهد شد که دران موتورهای جستجو بهآسانی آن را پیدا خواهند کرد . اینترنت بهطور فزایندهای در حالا تبدیلشدن به رقابت است و شرکتهایی که از SEO استعمال مینمایند مزیت عمدهای در جذب بازدیدکننده و مشتری دارند .
۴ .
آیا پباده سازی تارنما و سئو را خودم می توانم انجام دهم یا این که نیاز به مشاور سئو دارم ؟ دنیای SEO پیچیده است، اما بخش اعظم مردم بهراحتی می توانند اصول اولیه انرا شعور نمایند . حتی داشتن میزان پاره ای داده ها نیز میتواند تفاوت بزرگی ایجاد نماید . آموزش بدون پول سئو (SEO) بر روی وب بهطور گستردهای در دسترس است، ازجمله همین راهنمایی در اکنون مطالعه هستید؛ و ترکیب این راهنما باکمی تمرین بهخوبی شما را به یک کارشناس سئو یک وب سایت وردپرس تبدیل می کند .
بسته به تعهد زمانی شما، تمایلتان برای یادگیری و پیچیدگی وبسایتتان، ممکن میباشد که شما تصمیم بگیرید نیاز به یک کارشناس یا مشاور سئو برای رسیدگی به این موارد دارید یا این که نه؛ بدین ترتیب تلاش شرکتها در به کار گیری از سئو میتواند متفاوت باشد . بعضا از آنان با تمرکز زیاد تخصصی روی آن فعالیت میکنند، درحالیکه دیگر افراد فقط جنبه های کلی آن را را در نظر می گیرند .
در
هر فیس شما با مطالعه همین یادگرفتن بدون پول سئو تبدیل به یک متخصص سئو خواهید شد (پس شادمان باشید)!
۵ .
یادگرفتن چهره یی نکات عمومی سئو سایت وردپرس قبل از هرچیز می بایست به این نکته اشاره کنیم که منش های بهینه سازی سایت وردپرس که در اینجا اشاره گردیده میباشد همگی آن ها توسط خودتان قابل اجرا میباشد و شما با پیاده سازی آن ها در سایتتان قدم اولیه با صرفه سازی وبسایت موتورهای جستجو را انجام داده اید .
۵ . ۱ .
شایسته ترین روش ی آدرس گذاری وب وب سایت از نظر سئو در گوگل
۵ . ۱ . ۱ .
ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا اولی چیزی که باید تغییر تحول دهید تغییر تحول ساختار لینک و پیوند های یکتای اینترنت سایتتان هست . برای دسترسی به تنظیمات لینک و پیوند های یکتا کافی هست به نصیب تنظیمات پنل کاربری وردپرس وارد شوید . حالت پیش فرض تنظیمات پیوندهای یکتا با id پست ذخیره شده است (?p=) ولی من ترجیح می دهم آن را روی نام پست یا درون یک فولدر داخلی برای مثال وب لاگ متن ها ذخیره شود (/post-name/) .
پیکربندی
پیوندهای یکتا سئو سایت
در قسمت آخرین مورد می توانید ساختار سفارشی ایجاد فرمایید و درصورتیکه خواستید نوشته های شما به فیس پیش فرض درون یک فایل مانند وبلاگ ذخیره شوند کافی میباشد از کد /%blog/%postname/ استفاده کنید .
۵ . ۱ . ۲ .
استعمال از www در پیشرو عدم به کار گیری WWW خب شما باید اندیشه کنید که می خواهید سایت شما چطور می خواهید به نمایش درآید, به عنوان نمونه با www نظیر www .example .com و یا این که ساده و فارغ از به کارگیری از www نظیر example .com . کافی میباشد به قسمت پیکربندی همگانی وبسایت بروید و در قسمت تنظیمات وارد نصیب همگانی شوید و حالتی که می خواهید به نمایش دربیاید وارد کنید .
سئو
و بهینه سازی سایت با تهیه آدرس
همچنین درصورتیکه خواستید پیکربندی را در گوگل وبمستر تولز نیز انجام دهید کافی میباشد وارد آدرس وبسایت آن گردید و دامنه ترجیحی را نظیم نمایید برای پیدا کردن دامنه ترجیحی یا این که preferred domain می توانید ان را در تحت قسمت تنظیمات پیدا فرمایید .
سئو
تارنما وردپرس و می توانید پیکربندی را به چهره پایین تغییر و تحول دهید .
فراگیری کامل سئو تارنما ادرس گوگل سرچ کنسول
۵ . ۱ . ۳ .
عبارات توقف پایانی چیزی که شما در موضوع پیوندهای یکتا برای بهبود سئو تارنما وردپرس انجام دهید، این میباشد که کلمه ها توقفی را از ادرس سایت حذف کنید . کلماتی مثل “از” , “و” و در وضعیت انگلیسی مثل “A”، and “” و غیره . در ورژن های ۱٫۱٫۶ و بالاتر پلاگین یاست سئو به فیس پیش فرض این کار رخ می گیرد . و نشانی های شما از حالت زشتی به صورت ساده تبدیل می شود .
ولی می بایست اعتنا داشته باشید در صورتیکه نشانی های گذشته شما با لغات زاید تنظیم شده و شما با آن آدرس لینک و پیوند دریافت کرده اید بهتر هست با به کار گیری از ریدارکت آن ها را به آدرس مهم تان سوق دهی فرمایید .
۵ . ۲ .
بهینه سازی عنا وین شما برای سئو اینترنت سایت تگ تیتر جزء مهم ترین کارداران قرار تصاحب کردن شما در کاغذ نخستین گوگل است که توسط موتورهای کاوش موضوع توجه قرار میگیرد و به آنها میگوید سایت شما آن ورقه مورد لحاظ درباره چه چیزی هست . در نسخه های سابق تر وردپرس به طور پیش فرض به تیتر ” اسم وبلاگ اسم ” یا این که ” تیتر پست ” سناریو داده میگردد ولی برای کسب جایگاه خوب تر است آن را تغییر دهید تا اینترنت وب سایت شما بتواند رقابت نماید و در صفحه اول گوگل ظاهر شود اما حتمی هست این نکته را مدنظر داشته باشید که برای هر کاغذ اکثر از یکبار آن را بکار نگیرید .
برای تغییر و تحول تگ عنوان اینجانب پیشنهاد میکنم از شایسته ترین افزونه سئو وردپرس Yoast seo برای ارزیابی سئو سایتتان استعمال کنید .
برای
پیکربندی عنوان دو نکته را مد لحاظ داشته باشید: •
موتورهای کاوش به کلماتی که در اولِ تیتر قرار می گیرند وزن بیشتری می دهند ، طوری که درصورتیکه کلمه ها با اهمیت خویش را در نزدیکی شروع تیتر صفحه استفاده فرمائید به احتمال زیاد رتبه بهتری کسب می کنید • افراد هنگام مواجه شدن با ورقه نتایج جستجوی گوگل برای اولین توشه آغاز به کپی نتایج می نمایند و در حالتی که لغات کلیدی شما در ابتدای تیتر ظاهر شود فیض بهتری داراست و عمده احتمال دارااست که روی پیوند شما کلیک شود .
۵ . ۲ . ۱ .
چطور تیتر ها را با استعمال از افزونه یاست سئو محاسبه کنیم دو بخش در این افزونه وجود داراست که می توانید تیتر ها را در دست گرفتن کنید . نخستین از همگی سپس از نصب و فعال سازی این افزونه شما می توانید در پنل وردپرس به نصیب سئو بروید و این پیکربندی را انجام دهید . از نصیب سئو وارد بخش عنوان ها و متاها بروید در انجا قسمت مختلف برای پیکربندی برگه را مشاهده می نمایید .
در
قسمت پست ها الگوی تیتر را به صورت پیش فرض با عبارت تحت را می بینید
سئو
تیتر در گوگل
که در نصیب سر مشق می توانید آن را تغییرو تحول دهید .
سفارش ما این میباشد که فقط دو قسمت اول ان را باقی بگذارید و بقیه را منزه نمائید (%%title%% %%page%%) (%%%%sep نماد جداکننده است که در کاغذ اول آن را مشاهده می فرمایید و می توانید آن را تغییر دهید .
تنظیمات
نشانی و سئو سایت وردپرس
۵ . ۲ . ۲ .
آموزش شخصی سازی عنوان ها برای سئو کردن سایت روشی که در بالا اشاره کردیم شرایط پیش فرض می باشد برای سئو کردن عنوان های هر ورقه و یا این که متن وبسایت بصورت سفارشی و یا دلخواه هم می توانیم کار کنیم . کافی هست به نصیب انتهای هر نوشته یا ورقه مراجعه نمایید و خلاصه آنالیز سئو مقاله یا این که کاغذ قضیه نظرتان را با افزونه سئو yoast seo ارزیابی کنید .
چک
سئو و چک بهینه سازی
درصورتی که بازنویسی اسنیپت را بزنید وارد نصیب تنظیمات سئوی تیتر تارنما می گردید . در وضعیت پیش فرض شما به عبارتی چیزی را می بینید که در الگوها تنظیم گردیده بود که می توانید ان را نادیده بگیرید و به دلخواه عنوان را دوباره دستکاری فرمایید .
آموزش
بهینه سازی و سئو وبسایت تیتر سایت
پایین عنوان یک نوار وجود دارد که نشان دهنده تعداد کاراکترهای عنوان میباشد و در صورتی که اکثر از محدوده مجاز شود آرم سبز رنگ ان قرمزرنگ می گردد .
برای
داشتن عنوان تارنما باصرفه رعایت مورد ها زیر با اهمیت است: •
نباید طول عنوان شما بخش اعظم ۶۵ کاراکتر گردد •
دقت داشته باشید برای سئو و بهینه سازی وب سایت در گوگل خوب تر هست همیشه از کلمه ها کلیدی تان در عنوان به کارگیری کنید •
عنوان را طوری بنویسید که اشخاص ترغیب شوند روی پیوند شما کلیک کنند
۵ . ۳ .
آموزش باصرفه سازی متای توضیحات سایت هم اکنون که تیتر ها را تنظیم کردیم نوبت به سئو و بهینه سازی متای توضیحات صفحه ها وب تارنما می رسد . متای توضیحات توسط موتورهای کاوش به کارگیری می شود تا توضیحاتی در رابطه مقاله یا این که متن در تحت عنوان در کاغذ نتایج سناریو داده شود .
برخی از پلاگین ها مانند all in one seo (یکی دیگر از شایسته ترین افزونه های سئو وردپرس) به چهره اتوماتیک توضیحات را برای شما تکمیل می کنند و معمولا به چهره پیش فرض چند خط نخستین متن شما را به عنوان توضیحات درنظر می گیرند . اما این خیلی رویه هوشمندانه ای نمیباشد . چون خیلی سخت میباشد که مدام اولی جمله را طوری بنویسیم که مضمون کلی را برساند .
بنابراین نصیب دشوار عمل نوشتن متای توضیحات بصورت مختصر و موثر است, درصورتی که شما به چهره مداد آن را تعیین فرمایید در واقع به موتورهای کاوش این حق را می دهید که هر چیزی را خودشان گزینش کنند و طبیعتا شما نیز این را نمی خواهید .
بنابراین، با استعمال از افزونه yoast seo می توانید تگ توضیحات زمینه نظرتان را تکمیل فرمایید . فقط مطمئن شوید که از کلمه ها اساسی تان در آن استفاده می فرمایید و تعریف آن را طوری می نویسید که دارنده دعوت به اقدام باشد تا خواننده ترغیب شود و آن کلیک کند .
در شرای دنبال این میباشید که به فیس دقیق خیس اطلاعات درباره متای توضیحات به کار گیری نمائید می توانید از ۵ نکته مهم تالیف متای توضیحات اثر گذار به کار گیری فرمائید .
۵ . ۴ .
باصرفه سازی تصاویر سایت یک عدد از قسمت هایی که اغلب نادیده گرفته می شود سئوی تصاویر وردپرس می باشد . شما با تکمیل کردن تگ جایگزین یا این که alt برای تصاویر سایتتان میتوانید ترافیک بیشتری از شیوه موتورهای کاوش به وبسایت خود سوق دهی نمایید .
ضمن اینکه تصاویر امداد می کند کاربران بخش اعظم با محتوای شما مشغول شوند وب تارنما کاربرپسند تری خواهید داشت .
تکمیل کردن تگ alt بوسیله افزونه yoast seo در اختیار گرفتن می شود و شما با اعتنا به هشدارهای این افزونه می توانید امداد نمائید سئو وبسایت وردپرس تان تکمیل گردد .
۵ . ۵ .
نقشه سایت XML برای این که به گوگل و سایر موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما به روز گردیده است, بایستی نقشه سایت xml برای تارنما وردپرس خود تولید نمائید . . پلاگین Yoast این کار را برای شما انجام می دهد کافی است به قسمت تنظیمات نقشه سایت پلاگین سئو بروید و مورد فعال سازی نقشه سایت را بزنید .
تهیه
نقشه وبسایت سئو و با صرفه سازی
به محض این که شما تنظیمات را ذخیره فرمایید نقشه وب سایت شما ساخته می شود، شما می توانید به سفارشی سازی سایر آیتم ها بپردازید . نقشه سایت شما برای متن ها, صفحات ,دسته ها و برچسب ها ایجاد می شود .
زمانی که شما یک پست نو و یا صفحه منتشر می کنید، نقشه وبسایت XML به طور خودکار به گوگل و بینگ اطلاع می دهد و اجازه می دهد مطالب شما سریعتر شناسایی شود در نتیجه گامی دیگر برای سئو سایت موتور های کاوش برداشته اید .
۵ . ۶ .
نشانگر صفحات نشانگرهای صفحه های لینک و پیوند هایی هستند که معمولا در بالای تیتر پست ها ظواهر می شود، بصورت مثال در اینجا نشانگر صفحات نظیر ( صفحه حساس > مقالهها > فراگیری سئو و باصرفه سازی وب سایت وردپرس ) هست .
نشانگر صفحه های به دو علت موثر هستند: • اذن می دهند کاربران به راحتی در سایت شما حرکت نمایند و یک گام دیگر در جهت بهینه سازی برای موتورهای جستجو برمیدارید .
• اذن می دهند موتورهای جستجو برای تعیین ساختار تارنما شما عمل راحتتری داشته باشند .
این نشانگر صفحه ها بایستی به صفحه دارای اهمیت لینک بازگشتی داشته باشند و جور بندی پست ها داخل آن باشند . در صورتیکه پست مشتمل بر یک سری جور بندی باشد در نشانگر صفحه ها می بایست یکی گزینش شود .
برای دستیابی به نشانگر صفحات کافی است به نصیب پیکربندی توسعه یافته در افزونه سئو بروید .
۵ . ۷ .
یادگرفتن سئو تگهای عنوان در تارنما وردپرس در شرای چه بیشتر تم های وردپرسی پیکربندی صحیح تگ های h را پشتیبانی می نمایند اما باید مطمئن شوید تگ عنوان شما تگ h1 باشد . اسم وب لاگ شما هم باید تگ h1 باشد ضمن اینکه بایستی اعتنا داشته که برای سئو در گوگل هر صفحه , پست , مدل بندی بایستی تنها شامل یک تگ h1 باشند . البته شما برای عنوان های فرعی و زیرعنوان ها می توانید از تگ های h2 و h3 استعمال کنید و تعداد آن ها در هر نوشته محدودیتی ندارد .
برای دستکاری این تگ ها به سادگی می توانید وارد پوشه های post .php و page .php قالب گردید .
۵ . ۸ .
با صرفه سازی و سئو تارنما با افزایش سرعت یک ادله فراوان اصلی در اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجو یکسری توشه در روز وبسایت شما می خزند و صفحات آن را ایندکس می نمایند به سرعت بارگذاری وب وب سایت شما وابسته میباشد . شما می توانید از فاکتور مهم تحت برای ارتقا سرعت سایت خویش استفاده کنید .
۱٫ با صرفه سازی پایگاه داده شما امری ضروری میباشد که مدام می بایست در حیث داشته باشید .
۲٫
با استفاده از افزونه w3 total cache می توانید وبسایت خود را کش کنید و تا حد متعددی سرعت خویش را بهبود ببخشید اما پلاگین های دیگری نظیر wp super chache و یا wp fastet cache هم اینکار را انجام می دهند ۳٫
افزونه w3 total chache در کنار یک CDN به فیس فوق العاده ای کار می نماید و در مقدار سئو تارنما شما موثر است اما بایستی توجه داشته باشید که علاوه بر موارد بالا انتخاب هاست مطلوب , تصاویر … در سرعت وب وب سایت شما اثرگذار میباشند . درصورتیکه قصد دارید داده ها بیشتری کسب کنید می توانید به مقاله ارتقا سرعت وب سایت مراجعه نمائید .
۶ .
آموزش توسعه یافته سئو وبسایت وردپرس و محتوای تکراری پس از اینکه پیکربندی مبنا ای وردپرس را انجام دادید ممکن میباشد به مشکلات بعدی مانند داشتن محتوای تکراری مواجه گردید .
این دقیقا به این حافظه ساخت می شود که وردپرس از دیدگاههای پایین مطالب را گونه بندی می کند: ۱٫
بر اساس تاریخ ۲٫
بر پایه مدل بندی ۳٫
بر مبنا تگ ها خب این قضیه منجر می شود شما مثلا در ۵ کاغذ مختلف یک محتوا داشته باشید که از دید گوگل به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود و ممکن میباشد به وسیله گوگل به یاد محتوای تکراری جریمه گردید . بنابراین برای بالا بردن وضعیت سئو در گوگل می بایست به تفکر حل کردن این موضوع باشید .
۶ . ۱ .
ایندکس نکردن , دنبال کردن صفحات بایگانی و غیر فعال کردن یکسری از آرشیوها با استفاده از پلاگین یاست سئو می توانید مطمئن شوید که صفحات آرشیوی که مناسب برای تارنما نیستند ایندکس نشوند . کافی است در افزونه سئو به قسمت تیتر ها و متاها وارد گردید و بعد از آن به تب آرشیو یا آرشیو ها بروید .
تنظیمات
یاست سئو در وردپرس و سئو
همان طور که می بینید ما تنظیمات مربوط به بایگانی مورخ رو غیرفعال کرده ایم و سبب ساز می شود هر لینکی که بر مبنای مورخ به کار گیری شود به صفحه اساسی تارنما ما ریدارکت گردد .
در صورتیکه در درحال حاضر اجرای کاغذ یک نویسنده باشید, بایگانی تالیف کننده دقیقا مثل صفحه کلیدی شما می شود که این خلل را تکراری بودن محتوا می نامند . درصورتیکه این حالت وب سایت شما میباشد می توانید آن را غیرفعال نمائید تا به کاغذ اساسی ریدارکت شوید . یا اینکه یک noindex,follow بیشتر کنید تا در فیض جستجو نمایان نشود . توجه داشته باشید که پیوند به آرشیو ممکن میباشد هنوز هم توسط قالب خروجی داشته باشد بنابراین نیاز هست بطور غیر وابسته حذفشان نمایید . خطای «محتوای تکراری» در آرشیو وقتی هم ممکن است صورت بدهد . همان طور که در بالا گفته شد، می توانید برای جلوگیری از این خطا، دقیقا مثل بایگانی تالیف کننده عمل نمائید .
همان گونه که در شکل می بینید ما آرشیو مولف را فعال و آن را noindex کرده ایم .
درصورتیکه به تب سایر در همان قسمت عنوان ها و متاها بروید و در بخش زیرصفحات آرشیو آیتم noindex را فعال کنید از نمایش دوم به بعد از آن هر صفحه برای مثال مربوط به مدل بندی, تگ ها و … در نتایج کاوش دوری می فرمائید بدین ترتیب در صورتیکه می خواهید فقط کاغذ اول به نمایش دربیاید مورد ایندکس را بزنید .
ایندکس
کردن و سئو سایت
۶ . ۲ .
غیر فعال کردن بایگانی غیر ضروری در صورتیکه بلاگ شما صرفا یک مولف دارد، تامل نمی کنم شما نیاز به آرشیو مولف داشته باشید، براین اساس می توانید با استعمال از افزونه سئو به غیرفعال سازی ارشیو مولف بپردازید . همچنین، درصورتیکه شما تاءمل می نمایید نیاز به یک آرشیو بر مبنا تاریخ ندارید: آن را هم غیر فعال فرمایید .
۶ . ۳ .
کنونیکال در فوریه ۲۰۰۹، موتورهای جستجوی به معرفی تگ “rel=”canonical پرداختند . این یکی دیگر از ابزارها برای کمک به پیکار با محتوای تکراری هست . در صورتیکه نسخه پولی یاست سئو را داشته باشید به صورت خودکار پیوند کانونیکال را برای صفحات وردپرس اخذ می نمایید .
۷ .
سه ابزار خوب برای بررسی کردن سئو سایت در ادامه به معرفی ۳ ابزار عالی برای چک و آنالیز کردن سئو تارنما پرداخته ایم .
در هرمورد از ابزارها تلاش کرده ایم تعدادی از نقاط مثبت و منفی آن ها را ذکر کنیم .
WooRank ۱ .
۷ آنالیز
کردن سئو تارنما با woorank WooRank یک ابزار خوب برای بررسی کردن سئو وبسایت است که در وضعیت رایگان یک وب سایت را به صورت بدون نقص محاسبه می نماید . اما تعداد گزارش گیری در حالت بدون پول آن محدود میباشد . خدمات سئو و باصرفه سازی این وبسایت ۷ روز هست و در نسخه پولی شما باید ۴۹ دلار در ماه پرداخت کنید .
در ادامه یک نمونه گزارش خلاصه ای از این سایت ارائه شده هست .
تحلیل
سئو وب سایت با woorank
این
گزارش در ۸ بخش زیر تقسیم بندی می شود: • فهرست بازاریابی – در این نصیب حیاتی ترین آیتم های قابل اقدام برای وبسایت شما ارائه می شود .
•
سئو (SEO)- در این بخش آنالیز می شود که سایت شما از حیث سئوی باطن تارنما یا خارج تارنما چه وضعیتی دارد (عنوان و متای توضیحات , کلمات دارای اهمیت , تعداد بکلینکها , استفاده از موقعیت کانونیکال www و فارغ از www وب سایت , استفاده از نقشه وب سایت و غیره …) • گوشی – نسخه موبایلی تارنما شما نمایش داده می شود .
• کاربردپذیری – این گزینش مینماید که سایت شما را از حیث کاربر پسند بودن با آنالیز قابلیت و امکان استفاده از روش های متعدد (به عنوان مثال، وجود یک ورقه سفارشی ۴۰۴، محتوای در دید یوزرها در بالای سایت، ساختار نماد گذاری و غیره) تحلیل می نماید .
• حرفه آوری – در این بخش به بررسی جنبه های دیگر از وبسایت (به عنوان مثال، استانداردهای تطابق با W3C ، باصرفه سازی سرعت، و غیره) .
• اجتماعی – این گزینه اندازه محبوبیت تارنما شما در شبکه های اجتماعی را ارزیابی میکند (به عنوان مثال، داده ها پروفایل چهره بوک، توییتر، گوگل پلاس، و غیره) .
• محلی – این بخش به بررسی ارائه لیست سایت شما در دایرکتوری های محلی میپردازد .
• آخرین بازدید – این مورد مقدار محبوبیت سایت شما را بر پایه تقریب های متفاوت ترافیک میزان گیری می نماید .
SEO Site Checkup 2 .
7 آنالیز
سئو وبسایت وردپرس در seo site checkup
این وبسایت یک ابزار رایگان برای ارزیابی و ارزیابی کردن سئو تارنما میباشد و وضعیت وب سایت شما را در ۶ دسته بندی مختلف ارزیابی می کند . بر مبنای تحلیلی که روی شرایط سئوی وبسایت شما انجام می دهد به فیس خلاصه یک نمره بر مبنا مورد ها درست و مورد ها ایراد دار به شما ارائه می نماید .
در
ادامه گزارش آزمایش سئو سایت گوگل در این وب سایت ارائه شده است
محاسبه
و تحلیل کردن سئو سایت وردپرس در seo site checkup
خلاصه
ای از ۴۵ تا از موارد چک سئو این تارنما در ادامه ذکر گردیده است: • مسائل رایج در سئو – در این بخش داده ها گسترده ای از سئوی سایت شامل به کارگیری از کلمه با اهمیت را در بخشها کلیدی علامت گذاری ، وجود یک پوشه robots .txt و نقشه سایت XML، رعایت استانداردهای HTML، سئو پسند بودن آدرس ها و … تحلیل می شود .
•
بهینه سازی سرعت – این نصیب آیتم های اثرگذار در کاهش سرعت وبسایت سایت را آنالیز می کند (به تیتر مثال، اندازه صفحه، فشرده سازی، کش کردن، کوچک سازی، سرعت سرور، و غیره) •
سرور و امنیت – در این بخش به شناسایی تعدادی نکته مهم میزبانی و امنیت خصوصیت های وب سایت پرداخته می شود (به عنوان مثال، canonicalization مناسب، ظواهر شدن در لیستهای سیاه و مشکوک، آماده آوردن امکان دسترسی غیر اضطراری و یا سناریو اطلاعات حساس، و غیره) •
قابلیت استعمال موبایل •
رسانه های اجتماعی • اینترنت معنایی – وضعیت شما از لحاظ به کار گیری از میکروداده ها و ساختار نماد گذاری آنالیز می شود .
Site Auditor 3 .
7 نظارت
سئو وبسایت وردپرس در site auditor
این تارنما هم به چک وضعیت سئوی سایت شما می پردازد . خدمات سئو و باصرفه سازی در ارزیابی برای موتورهای جستجو این تارنما ۳۰ روزه میباشد و نسخه مبلغی آن ۹۹ دلار در ماه میباشد .
در ادامه یک مثال گزارش آزمایش سئو وب سایت ارائه شده میباشد .
بررسی
سئو وب سایت وردپرس در site auditor
چک
سئو این وبسایت در ۹ بخش زیر تقسیم بندی شده است: • نمایش – این خلاصه شرایط نمایش وبسایت شما را از روئت کرد موتورهای کاوش سناریو می دهد (به عنوان مثال، کدام صفحه ها بوسیله robots .txt مسدود شده اند و یا این که متا تگ ها روبات ها ، کدام صفحه ها پیدا نمی شوند ، کدام صفحات تغییرو تحول مسیر داده شده اند ) .
• متا – در این بخش موقعیت دارای اهمیت ترین متاهای وب سایت محاسبه می شود (به تیتر مثال، عنا وین تکراری، متای توضیحات تکراری ، و غیره) .
• محتوا – این بخش به ارائه ویژگی های اساسی برای محتوای متنی سایت پرداخته می شود (به تیتر مثال، عنوان، تعداد لینک، تعداد کلمه، وجود محتوای تکراری داخلی، و غیره) .
• لینک و پیوند ها – این بخش لیستی در موضوع پیوند های داخلی و فرنگی سایت (به عنوان مثال، لنگر متن ، لینک های شکسته، لینکهای دنبال نشده و غیره) .
• تصاویر – حالت تصاویر تارنما شما آنالیز می گردد (به تیتر مثال، اسم فایل، نوشته ALT، تیتر متن، اندازه، و غیره) .
• معناشناسی- در این بخش داده ها مربوط به عنوان های تارنما (تگ های H1، H2، H3) و و میکروداده ها ارائه می شود .
•
سرعت سایت برای استفاده در کامپیوتر •
سرعت سایت در موبایل • مقایسه خزیدن – در اینجا مقایسه ای از موقعیت جستجوهای مختلف وب سایت (در زمان های متفاوت انجام شده) به منظور ارزیابی مسائل و مشکل ها وب سایت و اینکه در ارتفاع دوران چطور تغییر و تحول کرده آنالیز می شود .
نتیجه:
در این مقاله به یادگرفتن بی نقص سئو و باصرفه سازی وبسایت وردپرس در گوگل و موتورهای کاوش پرداختیم و فهمیدیم سئو سایت چیست, چرا سئو اساسی هست , چطور سئوی سایتمان را در وردپرس با استفاده از پلاگین Yoast SEO انجام دهیم , قسمت های متعدد پلاگین یاست سئو و تنظیمات آن را در وردپرس ارزیابی کردیم و غایت فهمیدیم چطور به تحلیل کردن سئوی وبسایت بپردازیم و با استعمال از وضعیت بدون پول این سایت ها به ارائه سرویس ها سئو و بهینه سازی مربوط به مشتریان خود از نظر گوگل و موتورهای جستجو بپردازیم .