معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

۶ میانبر کیبرد که باید بلد باشید

مخلوط کلیدهای Ctrl + F در کامپیوتر چه می کند؟ ممکن است پاسخش را نمی دانید . نگران نباشید . بر شالوده آمار گرفته شده ۹۰ درصد کاربران نمی دانند کنترل اف برای چه می‌باشد . پس نود درصد یوزرها وقتی در یک برگه بلند بالا دنبال یک کلمه و واژه می گردند، وقتشان را به شدت تلف می کنند .البته در کل این حقیقت ما را بر آن داشت، که یک‌سری دربین بر کیبردی که اکثرا از آن بی اطلاع میباشند را به شما معرفی نماییم . احتمالا آن‌ها را بلد باشید و احتمال دارد نباشید اما فراگیری حتی یک میانبر تازه هم در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد . پس برای به کارگیری باصرفه از بازه زمانی و بالا بردن بازدهیتان، ادامه مقاله را از دست ندهید . 

قبلی از آغاز عمل خوب تر است پاره ای روی شالوده ها عمل کنیم . حقیقتا ببخشید . اگر رقم نود درصد را نمی دیدیم، به هیچ وجه این نکات را ابلاغ نمی کردیم . شما نیز در حالتی که 2 ماهی می شود که کامپیوتر دارید، احتمال دارد این نصیب را بلد می باشید . پس می توانید پاراگراف زیر را نخوانید . 

عبارت CTRL مخفف واژه Control می باشد . در دست گرفتن کلید مهم میانبر ساز، برای کامپیوتر های شخصی ویندوزی می باشد . در صورتی‌که از مک به کارگیری می کنید، گشوده نیز دارای اهمیت شبیه کنترل را دارید . این کلید Command اسم می گیرد . Alt وShift نیز مانند کنترل، کلید های اصلاحی میباشند . هنگامی این کلید ها را به تنهایی فشار دهید، هیچ حادثه خاصی چهره نمی دهد . ولی با فشار دادن این کلید ها به همراه دیگر دکمه ها می توانید کارهایتان را زیاد پر سرعت تر از شرایط معمولی انجام دهید . این همان مفهوم «میانبر» در کامپیوتر هاست . در ادامه می خوا هیم چند از اساسی ترین میانبر های کیبرد را به شما معرفی کنیم . 


Control + F یا Command + F 
کنترل اف میانبری هست که فرمان Find (پیدا کردن) را نمایندگی می نماید . در‌صورتی‌که روی مرورگر اینترنت باشید و بخواهید متنی را روی یک ورقه کاوش نمایید می بایست از این میانبر به کارگیری نمائید . با فشار دادن کلید های در اختیار گرفتن و اف، یک جعبه جستجو بالا می آید . متن مسئله نظرتان را در این جعبه تایپ فرمایید تا مرورگر آن را در برگه فعلی پیدا کند . این میانبر ممکن می‌باشد به جز مرورگر ها با بقیه اپلیکیشن ها نیز کار نماید . برای مثال مایکروسافت ورد و سایر اپلیکیشن های ویرایش متن، به طور حتم از این میانبر پشتیبانی می نمایند . 



Control + N یا Command + N 
به کار گیری از این میانبر برای ایجاد چیزی نو کاربرد دارد . در حالتی که این میانبر را در مرورگر اینترنت فشار دهید، یک پنجره جدید گشوده خواهد شد . در نرم افزار های پردازش متن، دستکاری تصویر و . . . به کار گیری از این میانبر، یک پرونده نو را ساخت خواهد کرد . 



Control + S یا این که Command + S 
خوشبختانه این میانبر چندان غریبه نیست . با فشار دادن کلید های در دست گرفتن و اس، می توانید پرونده موجود را Save فرمائید . در حالتی که اولی توشه باشد که پرونده خویش را ذخیره می کنید؛ باید وضعیت ذخیره سازی آن روی هارد و همچنین نامش را در کارد محاوره ای باز شده، گزینش نمائید . برای دومی توشه دیگر خبری از کادر محاوره ای نخواهد بود و محتوای نو جایگزین محتوای قبل روی همان پرونده می شود . 



Control + P یا Command + P 
در شرای می خواهید پرونده ای که ساخته اید را پرینت بگیرید، باید از این میانبر ها استفاده نمایید . به محض فشار دادن این میانبر پنجره پرینت باز می شود . پرینتر خود را گزینش نمایید و هر مقطع که فراهم بودید روی دکمه پرینت کلیک نمائید . پرونده شما پرینت خواهد شد . این میانبر تقریبا در هر اپلیکیشنی که از قابلیت پرینت پرونده پشتیبانی کند، کاربرد دارااست . 



Alt + F4 یا Command + Q 
مخلوط این کلید ها نرم افزار جانور را به طور کامل می بندند . این میانبر در ویندوز، پنجره ای که انتخاب شده را می بندد . در مک هم همچنین . تنها نکته این که در مک، تشخیص این که دقیقا روی کدام نرم افزار فوکوس شده اختلال می باشد . بنابر این همیشه به گوشه بالا - سمت چپ نگاه نمایید و نام نرم افزار را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که برنامه زمینه نظر شما بسته خواهد شد . 



کلید Enter یا کلید Return در مک 
کلید اینتر برای هر کاری اثر گذار هست . معمولا هنگامی ویندوز به شما پیام می دهد و شما باید Ok یا Cancel را انتخاب کنید؛ می توانید از کلید اینتر به جای کلیک کردن روی اوکی بهره ببرید . در ویندوز، با اهمیت که دورش نوار رنگی کشیده گردیده یا این که داراست چشمک می زند، به طور پیشفرض روی اینتر فعال هست . در مک دارای اهمیت که آبی شده به Return عکس العمل نشان می دهد . اینتر همینطور می تواند برای خیلی فعالیت های دیگر نیز به عمل رود . زمانی که متنی را روی گوگل جستجو می کنید و . . . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.