معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

متا تگ ها چه هستند و چه اهمیتی در سئو دارند؟

احتمالاً شما هم با افرادی در رابطه بوده اید که عقیده دارند برای کسب جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل، صرفا کافیست به صفحه های وب تارنما خود متا تگ بیش تر فرمائید . خب، بایستی بیان‌کنم این روش فکر کاملاً اشتباه است! در حقیقت متا تگ ها، فقط یک تکه از پازل پیچیدۀ الگوریتم رتبه بندی هستند و موتورهای جستجوی حساس برای درجه بندی وب تارنما ها، عوامل مختلف بخش اعظمی را در نظر می گیرند . 

در حالیکه بحث های بسیاری پیرامون اهمیت متا تگ ها در موتورهای جستجو وجود دارد، بایستی در همین جا اعلام کنم استفاده از متا تگ ها برای وب وب سایت شما اعجاز نمی کند . مطمئن باشید صِرفِ به فعالیت بردن متا تگ ها، سکو بالایی در نتایج جستجوی گوگل، بینگ و یاهو برایتان به دست نمی آورد . 

با این حال، متا تگ ها به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا مسئله اینترنت وبسایت شما را خوب تر درک کنند . بدین ترتیب اگر نتوانید در وب تارنما خود به درستی از متا تگ ها استعمال کنید، شاهد تاثیرات مخرب آن بر جایگاه بندی اینترنت تارنما تان خواهید بود . 

در این مطلب برایتان توضیح خواهم بخشید که متا تگ ها چه هستند، کدام یک از متا تگ ها اهمیت بیشتری دارا‌هستند و چه‌طور می توانایی از خطاها رایج در حین به کار بردن متا تگ ها دوری کرد . 

متا 
تگ ها چه هستند؟ در صورتیکه به لهجه بی آلایش بگوییم، متا تگ ها اسنیپت های متنی می‌باشند که محتوای یک برگه را توصیف می نمایند . گفتنی می‌باشد متا تگ ها بر روی کاغذ وب وبسایت ظواهر نمی شوند، ولی در کدهای HTML صفحه وجود دارا هستند . 

همۀ ما با عملکرد برچسب های وبلاگ آشنایی داریم و متا تگ ها هم کمابیش به همان شکل فعالیت می کنند . در حقیقت، متا تگ ها توضیحات مختصری در رابطه محتوای ورقه به موتورهای جستجو ارائه می نمایند . 

صرفا تفاوت فی مابین برچسب های بلاگ و متا تگ ها این میباشد که متا تگ ها فقط در کدهای HTML اینترنت وب سایت وجود دارا‌هستند و معمولاً در کد Heading برگه قرار می گیرند . بنابراین، این کدها صرفا برای موتورهای کاوش (و افرادی که می دانند در چه منتخب به دنبالشان باشند) قابل مشاهده است . 

واژه متا (به انگلیسی: Meta)، کوتاه شدۀ عبارت Metadata می باشد . Matadata، داده هایی میباشند که این تگ ها برای موتورهای جستجو فراهم می کنند . اگر بی آلایش خیس بگوییم (شاید هم پیچیده تر!) داده های متا، داده هایی از داده های صفحه های اینترنت وب سایت شما میباشند . 

آیا 
استفاده از متا تگ به سئوی سایت یاری می کند؟ در جواب به این سوال باید گفت: بله . یاری می کند . ولی نه همۀ آن‌ها و خیر در همۀ مواقع! در ادامه مقاله شما را با انواع متا تگ ها آشنا می کنم . 

در‌صورتی‌که می خواهید بدانید که متا تگ های فعلی صفحه ها اینترنت وبسایت شما چه چیزی است، کافیست در مرورگر خود کلیک راست فرمائید و گزینه "View Page Source" را انتخاب کنید . 

با تعیین این گزینه، یک تَبِ نو در گوگل کروم گشوده می شود (در مرورگر فایرفاکس، یک پنجره نو به فیس پاپ آپ باز خواهد شد) . شما می توانید در نصیب بالای کدها که با عنوان "Head" معلوم شده است، تگ های متای یک صفحه را مشاهده کنید . 

چه طور 
متا تگ کاغذ را مشاهده کنیم؟ 
متا 
تگ ها نظیر تصویر پایین نمایش داده خواهند شد: 
نمونه 
کدهای متا تگ 
انواع 
متا تگ ها را بشناسید خب، در آغاز باید بدانید که چهار مدل متا تگ دارای اهمیت وجود داراست که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد . بعضا از این متا تگ ها مثل پیشین اصلی و کاربردی نیستند . بعضا دیگر از آن ها هم می توانند با جمع آوری داده ها برای گوگل، ترافیک وب سایت شما را ارتقاء دهند . 

اما در اینجا می بایست اعلام کنم که تعداد متا تگ ها بیش خیس از 4 عدد هست . ادله این‌که در این مقاله فقط 4 متا تگ حیاتی را به شما دوستان معرفی می کنیم این هست که به کارگیری از دیگر اشکال تگ های متا چندان متداول نمیباشد و بعضا از آن‌ها هم به بازاریابی اینترنتی دارای ربط نیستند .

متا تگ های اصلی به ترتیب ذیل هستند: 
عبارات با اهمیت متا یا این که Meta Keywords: کلمات مهم میباشند که با موضوع برگه وب وب سایت شما در ارتباطند . 
تگ عنوان یا این که Title Tag: تگ عنوان، به عبارتی متن ای میباشد که شما در بالای مرورگر خویش مشاهده می فرمایید . از لحاظ موتورهای جستجو، این نوشته عنوانِ ورقه وب سایت است . 
توضیحات متا یا Meta Description: توضیح مختصری از قضیه صفحه می‌باشد . 
متا ربات ها یا Meta Robots: به ربات های موتورهای جستجو اطلاع می دهند که در مواجهه با یک برگه چه کاری انجام دهند . 

به 
دنبال خدمات سئو هستید؟ ما علم ضروری برای افزایش اعتبار و درجه شما در گوگل را داریم . پس خوبه با ما تماس بگیرید . 
برای مشاوره رایگان، همین شرایط فعلی با ما تماس بگیرید . 
ارتقا 
ترافیک وب وب سایت شما021-63404داخلی 3 کلمه ها 
اساسی متا یا این که Meta Keywords عبارات مهم متا، از آن دست متا تگ هایی می‌باشند که استعمال از آن‌ها دیگر رایج نیست . ممکن است در یک سری سال گذشته، استعمال از کلمات دارای اهمیت متا برای سئوی وبسایت مفید بود، البته دیگر چنین نمیباشد . 

در سال های گذشته، وبمسترها و متخصصین سئو تشنۀ ارتقا بازدید وب وب سایت خود بودند . به همین عامل کارایی می کردند با بیش تر کردن کلمات دارای اهمیت نامرتبط به اینترنت وبسایت خود، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خویش بکشانند . به این به کارگیری بیش از حد از لغات اساسی نامرتبط، Keyword Stuffing گفته می شود . 

پس از گذر کرد مدتی، مدیران گوگل تصمیم گرفتند که تاثیر کلمات اساسی متا را به صفر برسانند . امروزه، گوگل دیگر عبارات حیاتی متا را در الگوریتم درجه بندی خود حیث نمی کند زیرا سوء استفاده از آن ها فراوان آسان میباشد . 

تگ 
Alt تصاویر چه میباشد و چه تاثیری بر سئوی تارنما دارد؟حتما بخوانید: تگ Alt تصاویر چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ تگ 
تیتر یا Title Tag در طرف دیگر، تگ تیتر قرار دارااست که با اهمیت ترین قضیه میان متا تگ های جان دار می‌باشد . تگ های عنوان بر روی سکو بندی اینترنت سایت در نتایج جستجو، تاثیر بدون واسطه دارا‌هستند . می توانایی اعلام کرد تگ عنوان، تنها متا تگی می باشد که کاربر به راحتی می تواند آن را مشاهده نماید . 

شما 
می توانید تگ تیتر هر ورقه را در تَب های مرورگر خود مشاهده نمایید: 
تگ 
عنوان یا Title Tag چیست؟ 
استفاده از تگ تیتر بسیار کاربردی است، مخصوصاً هنگامی که می خواهید عنوانی حساس برای کاغذ خویش تعیین فرمایید . استعمال از تگ عنوان خیر صرفا حالت سئوی سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه به یوزرها هم امداد می کند تا به راحتی اینترنت وبسایت تان را در میان آبادی ها تَب مو جود در مرورگر خود، شناسایی نمایند . 

توضیحات 
متا یا این که Meta Description توضیحات متا یکی از متا تگ های دوچندان اثرگذار میباشد . این تگ به موتورهای کاوش و برخی کاوش کنندگان، مسئله وب وب سایت شما را به صورت مختصر توضیح می دهد . فرض کنیم شما در گوگل، عبارت انکر تکست را کاوش می فرمایید . 
به احتمال مضاعف با نتایجی شبیه نتیجه پایین روبرو شوید: 
توضیحات 
متا یا Meta Description چیست؟ 
البته خوبتر می‌باشد بدانید توضیحات متا مدام آنطور که شما می خواهید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شوند زیرا گوگل بر مبنا کلمه دارای اهمیت جستجو شده، منتخب از محتوای تارنما را به عنوان اسنیپت به یوزرها نشان می دهد . 

همچنین، گوگل بارها اعلام کرده میباشد که استعمال از لغت ها کلیدی در توضیحات متا تاثیری بر روی مرتبه بندی یک سایت ندارد . با این حال، نوشتن یک نوشته دیدنی همراه با کلمه ها مهم مرتبط می تواند کاربران را ترغیب کند بر روی لینک و پیوند اینترنت تارنما شما در نتایج کاوش کلیک کنند . 

اگر‌چه برهان این تصمیم گوگل چندان آشکار نیست، ولی مدیران گوگل بارها اعلام کرده اند که لغات مهم متا دیگر اهمیتی ندارند . با این درحال حاضر به کار گیری از توضیحات متا، مطمئناً به ارتقا نرخ کلیک اینترنت سایت امداد می کند . 

نکته: در صورتی که در قسمت توضیحات متای صفحه خود چیزی ننویسید، گوگل به جای شما این عمل را انجام می دهد . براین اساس برای آنکه از بروز هر جور اشتباه و کج سلیقگی پرهیز کنید، خوبتر است همیشه توضیحات متا را خودتان بنویسید . 

ربات 
های متا یا Meta Robots با 
استفاده از این تگ، شما به موتور جستجو توضیح می دهید که با صفحات اینترنت تارنما تان چه فعالیت کند: 
index/noindex: با به کارگیری از این کدها در ورقه می توانید به موتور جستجو بفهمانید که آیا باید کاغذ مذکور را در نتایج کاوش نشان دهد یا خیر . 
follow/nofollow: استفاده از این کدها به موتورهای کاوش می گوید که لینک و پیوند های جانور در ورقه می بایست دنبال شوند یا خوبی . 
در انتظار 
چه اتفاقی باشیم؟ در بالا توضیح دادیم که به کار گیری از متا تگ ها، چه‌طور می تواند بر بازاریابی موتورهای کاوش اثر گذار باشد . 
از تمام گفته های بالا می توانیم سود بگیریم: 
تگ تیتر یا این که همان Title Tag، به تنهایی می تواند جایگاه تارنما شما در نتایج جستجو را تغییر دهد . 
تالیف توضیحات متای جالب می تواند نرخ کلیک و میزان بازدید از اینترنت وب سایت تان را ارتقا دهد . 
توضیحات متای (Meta Description) جالب می تواند مانند متن تبلیغ گوگل عمل کند . 
به کار گیری از متا تگ ها به هیچ وجه طاقت فرسا نمی باشد و تنها مستضعف شناخت مقدماتی با گویش HTML می باشد . همینطور اگر برای اینترنت تارنما خویش از یک سیستم رئیس محتوا استفاده می کنید، خوب تر میباشد بدانید پلاگین های بخش اعظمی برای مدیر متا تگ ها وجود دارا هستند که می توانید از آن‌ها استفاده نمایید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.