درصورتی که
در فضای آنلاین عمل داشته باشید یا این که به موضوعات دارای ربط با آن علاقمند باشید، مشابه چنین جملاتی را زیاد شنیدهاید:
«شما بایستی روی سئو سرمایه گذاری نمائید .»
«شما دیده نمیشوید؛ در حالتی که در صفحهی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده میباشد .»
«چرا
سئوکار نمیآورید تا مسئولیت بهینه سازی سایت شما برای موتورهای کاوش را به عهده بگیرد؟»
«اگر وب سایت … هنگام جستجوی کلمه … در صفحهی اولیه گوگل میآید، به خاطر یک خصوصی تکنیک است . نام این تکنیک ها سئو است .»
«الگوریتمها عوض شده .
کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ سیستم دیپ مایند؟»
«ما میتوانیم شما را به صفحهی اول موتورهای کاوش بیاوریم . مطمئن باشید این منطقیترین سرمایه گذاری شماست .»
درسهای مربوط به سئو در متمم با انگیزه تربیت متخصص سئو پباده سازی نشدهاند .
بلکه انگیزه با اهمیت ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و بعضی از پایهایترین تکنیک های سئو می باشد . تا نیز بتوانند شغل های ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیر کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بخش اعظم سئو پیش روی آنان رسم شود .
آنچه
در ادامه میخوانید:
توصیف
سئو موتورهای
جستجوی پراستفاده نقش
سئو در کیفیت محتوا چیزهایی
که با سئو وب سایت اشتباه گرفته میشوند تکنیک
های سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید انگیزه
ما در درس فراگیری سئو بعضی
از مهم ترین تکنیکهای سئو منابع
و مراجع ما در آموزش سئو توصیف
سئو و یک سری نکته درباره SEO درصورتیکه چه به لحاظ نمی رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان اضطراری باشد، ولی بد نیست مروری به بعضی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم .
طبیعی
است که با اعتنا به منش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده به وسیله منابع مختلف، میتوانند متفاوت باشند؛ به این ترتیب شاید خوبتر باشد به جای تمرکز بر مقدار ظریف اعداد، اکثر به مقیاس و اهمیت نسبی آن ها توجه کنیم:
مردمان عالم روزمره در بین ۶ تا ۷ میلیارد توشه از موتورهای جستجو استعمال میکنند (منبع) .
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به رخ تبلیغ (با پرداخت پول) به وسیله موتورهای کاوش از گزاره گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند .
کسی که از نحوه کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت .
جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی صعودی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ گوشی از سرچ دسکتاپ اکثر گردیده میباشد .
همینطور در اکنون حاضر، سهم دسکتاپ در دربین ابزارهای اتصال به وب در مرحله جهان کمتر از ۵۰ درصد هست