معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

معرفی مطالب جالب با لینک منبع

جشنواره فیلم کوتاه تهران

سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با برگزاری آیین اختتامیه در برج میلاد به کار خود پایان می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی

برج میلاد،آخرین ایستگاه جشنواره فیلم کوتاه تهران
گروه هنری پایشگر- سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با برگزاری آیین اختتامیه در برج میلاد به کار خود پایان می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل ازمهر، مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عصر امروز ۲۲ آبان ماه با حضور هنرمندان عرصه فیلم کوتاه و بلند و مسئولان سینمایی در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

این مراسم از دقایقی قبل با تلاوت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سینما و دبیر جشنواره ملی فیلم فجر، حبیب ایل بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی و سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران از مدیران سینمایی حاضران در این مراسم هستند.

سید صادق موسوی دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در آغاز این مراسم در سخنانی ضمن خیرمقدم به مهمانان و فیلمسازان فعال در حوزه فیلم کوتاه گفت: باید از خدای مهربان تشکر کنم که به من توفیق داد خدمتگزار شما باشم. تصمیم گرفته‌ام هیچ گزارشی امشب ندهم چراکه همه را خودتان می‌دانید. خودتان حال و هوای این ایام را دیدید و برکت این جشنواره شمایید.

وی افزود: قبل از هرچیزی به مهمانان خارجی خیرمقدم می‌گویم که از اقصی نقاط دنیا به اینجا آمده‌اند. علاوه‌بر این می‌خواهم از فیلمسازان جوان کشورمان که با حداکثر استعداد و حداقل امکانات سال گذشته نام ایران را بلند آوازه کرده‌اند، از مخاطبان این جشنواره که با اشتیاق فراوان این محفل را گرم نگه داشته‌اند، از هیات‌های انتخاب در بخش‌های مختلف، از دوستان انجمن ایسفا، از همکارانم در انجمن سینمای جوانان، از خانه کتاب، اهالی رسانه و … تشکر می‌کنم که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کرده‌اند.

موسوی در ادامه گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران بدون ادعا مهم‌ترین جشنواره خاورمیانه است و اعتبار خود را به خاطر توانایی‌های هنری و فنی به دست آورده است. مهتر از همه ما می‌گوییم در منطقه این ایران است که صنعت سینما را دارد.

وی سپس بااشاره ضمنی به خداحافظی رئیس فعلی سازمان سینمایی در آینده نزدیک به دلیل اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: احتمالا این آخرین جشنواره‌ای است که حیدریان به عنوان رییس سازمان سینمایی در آن حضور دارد اما حتما در جشنواره‌های دیگر از توان او استفاده می‌کنیم. از او تشکر می‌کنم و با وجود اینکه در ابتدا من را نمی‌شناخت و آقای ایوبی رییس پیشین من را منصوب کرده بود، این همکاری را ادامه داد. در این ۲ سال از آقای حیدریان خیلی چیزها آموختم که برای مثال صبر و حوصله یکی از مواردی بود که او به من آموخت و از این بابت از او تشکر می‌کنم.

پس از این صحبت‌ها نوبت به محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی رسید که روی سن اختتامیه جشنواره سی‌وهفتم فیلم کوتاه حاضر شد و در سخنانی کوتاه گفت: ابتدا از ابراز لطف آقای موسوی و از حضور شما تشکر می‌کنم. من اولین فیلم کوتاهم را در سال ۵۹ ساختم. خوشحالم در این عرصه ماندم تا شاهد این فرهنگ و تمدن و استمرار این حرکت باشم.

وی در ادامه خطاب به فیلمسازان و هنرمندان حاضر در مراسم افزود: با شما نباید نگران حیات فرهنگی کشور بود. بدون شما و بدون کسانی که بتوانند با تصویر با دنیا حرف بزنند باید نگران کشور بود. با شما کسی نمی‌تواند ایران را منزوی کند و ایران را ندیده بگیرد.

حیدریان در پایان گفت: روز گذشته آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع شما آمده بود و بسیار خوشحال بود. به هر حال شما همواره دلیل و باعث ماندن، دیده شدن و سرافرازی بوده‌اید. برای شما آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.


بررسی تگ های مهم وثابت HTML در صفحات وب

تگ از حیث لغوی به مضمون‌ برچسب است، ولی در لهجه های برنامه نویسی و از پاراگراف در html، تگ ها به مضمون‌ کدهای تعریف گردیده این گویش می‌باشند که معمولا به صورت دو بخشی به کار می روند، قسمت اولیه نشانگر شروع تگ و قسمت دوم نشانگر پایان آن است، هر نصیب هم فی مابین آرم های <> محصور شده است، ذکر این نکته هم حتمی هست که برخی تگ های html تک قسمتی و یکتا هستند، نظیر تگ های مربوط به خط یا مسافت .

icon-validator-v4

تگ 
head ، title ، html و body کدهای وب بین تگ های html و body ساخته می شوند و تگ head دارنده قابلیتهایی خاص جهت معرفی آن صفحه، قرار دادن تیتر صفحه (تگ title)، ایمپورت پوشه های css و جاوا اسکریپت (javascript)، متاتگ ها (metatags) و… است، نسبتاً در تمام صفحه های وب، این تگ ها را خواهید یافت، چرا که چارچوب حیاتی یک برگه وب را تعریف می کنند و از اهمیت زیادی برخوردارند .

طراحی سایت در مشهد


http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />


این 
متنhtml ساده است!

تگ 
h1 تا h6، سرتیترها تگ های فوق جهت معرفی سرتیترها (header) به عمل می پروسه و نشان دهنده میزان اهمیت محتوای باطن خویش هستند، تگ h1 بیشترین اهمیت و به ترتیب تا h6 قلیل ترین اهمیت را دارند، امروزه به عامل این‌که برد در اینترنت تا حدود زیادی به سازگاری یک وبسایت با موتورهای کاوش بستگی دارد، شما در صورت تمایل می توانید از تگ های مربوط به سرتیترها جهت قابل درک شدن مطالب اساسی برای ربات های خزنده، استعمال کنید، در استعمال از تگ های h1 تا h6، ترتیب آنها باید از با اهمیت ترین (h1) به ناچیز اهمیت ترین (h6) از بالای ورقه به پائین آن باشد .

 طراحی اپلیکیشن در مشهد


http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> 
این یک نوشته html تیتر گردیده است!
تگ 
های تولید کننده خط و فاصله br و hr دو تگی میباشند که از آنان برای ساخت مسافت و خط به کار گیری می شود، به کارگیری از این دو تگ به جهت مورد ها کاربرد زیاد، در صفحه ها html به تعداد مضاعف فراوان تکرار می شود، از طرفی همانطور که پیش خیس گفتیم، این تگ ها یکتا میباشند و نصیب دوم ندارند .

متا تگ ها چه هستند و چه اهمیتی در سئو دارند؟

احتمالاً شما هم با افرادی در رابطه بوده اید که عقیده دارند برای کسب جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل، صرفا کافیست به صفحه های وب تارنما خود متا تگ بیش تر فرمائید . خب، بایستی بیان‌کنم این روش فکر کاملاً اشتباه است! در حقیقت متا تگ ها، فقط یک تکه از پازل پیچیدۀ الگوریتم رتبه بندی هستند و موتورهای جستجوی حساس برای درجه بندی وب تارنما ها، عوامل مختلف بخش اعظمی را در نظر می گیرند . 

در حالیکه بحث های بسیاری پیرامون اهمیت متا تگ ها در موتورهای جستجو وجود دارد، بایستی در همین جا اعلام کنم استفاده از متا تگ ها برای وب وب سایت شما اعجاز نمی کند . مطمئن باشید صِرفِ به فعالیت بردن متا تگ ها، سکو بالایی در نتایج جستجوی گوگل، بینگ و یاهو برایتان به دست نمی آورد . 

با این حال، متا تگ ها به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا مسئله اینترنت وبسایت شما را خوب تر درک کنند . بدین ترتیب اگر نتوانید در وب تارنما خود به درستی از متا تگ ها استعمال کنید، شاهد تاثیرات مخرب آن بر جایگاه بندی اینترنت تارنما تان خواهید بود . 

در این مطلب برایتان توضیح خواهم بخشید که متا تگ ها چه هستند، کدام یک از متا تگ ها اهمیت بیشتری دارا‌هستند و چه‌طور می توانایی از خطاها رایج در حین به کار بردن متا تگ ها دوری کرد . 

متا 
تگ ها چه هستند؟ در صورتیکه به لهجه بی آلایش بگوییم، متا تگ ها اسنیپت های متنی می‌باشند که محتوای یک برگه را توصیف می نمایند . گفتنی می‌باشد متا تگ ها بر روی کاغذ وب وبسایت ظواهر نمی شوند، ولی در کدهای HTML صفحه وجود دارا هستند . 

همۀ ما با عملکرد برچسب های وبلاگ آشنایی داریم و متا تگ ها هم کمابیش به همان شکل فعالیت می کنند . در حقیقت، متا تگ ها توضیحات مختصری در رابطه محتوای ورقه به موتورهای جستجو ارائه می نمایند . 

صرفا تفاوت فی مابین برچسب های بلاگ و متا تگ ها این میباشد که متا تگ ها فقط در کدهای HTML اینترنت وب سایت وجود دارا‌هستند و معمولاً در کد Heading برگه قرار می گیرند . بنابراین، این کدها صرفا برای موتورهای کاوش (و افرادی که می دانند در چه منتخب به دنبالشان باشند) قابل مشاهده است . 

واژه متا (به انگلیسی: Meta)، کوتاه شدۀ عبارت Metadata می باشد . Matadata، داده هایی میباشند که این تگ ها برای موتورهای جستجو فراهم می کنند . اگر بی آلایش خیس بگوییم (شاید هم پیچیده تر!) داده های متا، داده هایی از داده های صفحه های اینترنت وب سایت شما میباشند . 

آیا 
استفاده از متا تگ به سئوی سایت یاری می کند؟ در جواب به این سوال باید گفت: بله . یاری می کند . ولی نه همۀ آن‌ها و خیر در همۀ مواقع! در ادامه مقاله شما را با انواع متا تگ ها آشنا می کنم . 

در‌صورتی‌که می خواهید بدانید که متا تگ های فعلی صفحه ها اینترنت وبسایت شما چه چیزی است، کافیست در مرورگر خود کلیک راست فرمائید و گزینه "View Page Source" را انتخاب کنید . 

با تعیین این گزینه، یک تَبِ نو در گوگل کروم گشوده می شود (در مرورگر فایرفاکس، یک پنجره نو به فیس پاپ آپ باز خواهد شد) . شما می توانید در نصیب بالای کدها که با عنوان "Head" معلوم شده است، تگ های متای یک صفحه را مشاهده کنید . 

چه طور 
متا تگ کاغذ را مشاهده کنیم؟ 
متا 
تگ ها نظیر تصویر پایین نمایش داده خواهند شد: 
نمونه 
کدهای متا تگ 
انواع 
متا تگ ها را بشناسید خب، در آغاز باید بدانید که چهار مدل متا تگ دارای اهمیت وجود داراست که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد . بعضا از این متا تگ ها مثل پیشین اصلی و کاربردی نیستند . بعضا دیگر از آن ها هم می توانند با جمع آوری داده ها برای گوگل، ترافیک وب سایت شما را ارتقاء دهند . 

اما در اینجا می بایست اعلام کنم که تعداد متا تگ ها بیش خیس از 4 عدد هست . ادله این‌که در این مقاله فقط 4 متا تگ حیاتی را به شما دوستان معرفی می کنیم این هست که به کارگیری از دیگر اشکال تگ های متا چندان متداول نمیباشد و بعضا از آن‌ها هم به بازاریابی اینترنتی دارای ربط نیستند .

متا تگ های اصلی به ترتیب ذیل هستند: 
عبارات با اهمیت متا یا این که Meta Keywords: کلمات مهم میباشند که با موضوع برگه وب وب سایت شما در ارتباطند . 
تگ عنوان یا این که Title Tag: تگ عنوان، به عبارتی متن ای میباشد که شما در بالای مرورگر خویش مشاهده می فرمایید . از لحاظ موتورهای جستجو، این نوشته عنوانِ ورقه وب سایت است . 
توضیحات متا یا Meta Description: توضیح مختصری از قضیه صفحه می‌باشد . 
متا ربات ها یا Meta Robots: به ربات های موتورهای جستجو اطلاع می دهند که در مواجهه با یک برگه چه کاری انجام دهند . 

به 
دنبال خدمات سئو هستید؟ ما علم ضروری برای افزایش اعتبار و درجه شما در گوگل را داریم . پس خوبه با ما تماس بگیرید . 
برای مشاوره رایگان، همین شرایط فعلی با ما تماس بگیرید . 
ارتقا 
ترافیک وب وب سایت شما021-63404داخلی 3 کلمه ها 
اساسی متا یا این که Meta Keywords عبارات مهم متا، از آن دست متا تگ هایی می‌باشند که استعمال از آن‌ها دیگر رایج نیست . ممکن است در یک سری سال گذشته، استعمال از کلمات دارای اهمیت متا برای سئوی وبسایت مفید بود، البته دیگر چنین نمیباشد . 

در سال های گذشته، وبمسترها و متخصصین سئو تشنۀ ارتقا بازدید وب وب سایت خود بودند . به همین عامل کارایی می کردند با بیش تر کردن کلمات دارای اهمیت نامرتبط به اینترنت وبسایت خود، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خویش بکشانند . به این به کارگیری بیش از حد از لغات اساسی نامرتبط، Keyword Stuffing گفته می شود . 

پس از گذر کرد مدتی، مدیران گوگل تصمیم گرفتند که تاثیر کلمات اساسی متا را به صفر برسانند . امروزه، گوگل دیگر عبارات حیاتی متا را در الگوریتم درجه بندی خود حیث نمی کند زیرا سوء استفاده از آن ها فراوان آسان میباشد . 

تگ 
Alt تصاویر چه میباشد و چه تاثیری بر سئوی تارنما دارد؟حتما بخوانید: تگ Alt تصاویر چیست و چه تاثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ تگ 
تیتر یا Title Tag در طرف دیگر، تگ تیتر قرار دارااست که با اهمیت ترین قضیه میان متا تگ های جان دار می‌باشد . تگ های عنوان بر روی سکو بندی اینترنت سایت در نتایج جستجو، تاثیر بدون واسطه دارا‌هستند . می توانایی اعلام کرد تگ عنوان، تنها متا تگی می باشد که کاربر به راحتی می تواند آن را مشاهده نماید . 

شما 
می توانید تگ تیتر هر ورقه را در تَب های مرورگر خود مشاهده نمایید: 
تگ 
عنوان یا Title Tag چیست؟ 
استفاده از تگ تیتر بسیار کاربردی است، مخصوصاً هنگامی که می خواهید عنوانی حساس برای کاغذ خویش تعیین فرمایید . استعمال از تگ عنوان خیر صرفا حالت سئوی سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه به یوزرها هم امداد می کند تا به راحتی اینترنت وبسایت تان را در میان آبادی ها تَب مو جود در مرورگر خود، شناسایی نمایند . 

توضیحات 
متا یا این که Meta Description توضیحات متا یکی از متا تگ های دوچندان اثرگذار میباشد . این تگ به موتورهای کاوش و برخی کاوش کنندگان، مسئله وب وب سایت شما را به صورت مختصر توضیح می دهد . فرض کنیم شما در گوگل، عبارت انکر تکست را کاوش می فرمایید . 
به احتمال مضاعف با نتایجی شبیه نتیجه پایین روبرو شوید: 
توضیحات 
متا یا Meta Description چیست؟ 
البته خوبتر می‌باشد بدانید توضیحات متا مدام آنطور که شما می خواهید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شوند زیرا گوگل بر مبنا کلمه دارای اهمیت جستجو شده، منتخب از محتوای تارنما را به عنوان اسنیپت به یوزرها نشان می دهد . 

همچنین، گوگل بارها اعلام کرده میباشد که استعمال از لغت ها کلیدی در توضیحات متا تاثیری بر روی مرتبه بندی یک سایت ندارد . با این حال، نوشتن یک نوشته دیدنی همراه با کلمه ها مهم مرتبط می تواند کاربران را ترغیب کند بر روی لینک و پیوند اینترنت تارنما شما در نتایج کاوش کلیک کنند . 

اگر‌چه برهان این تصمیم گوگل چندان آشکار نیست، ولی مدیران گوگل بارها اعلام کرده اند که لغات مهم متا دیگر اهمیتی ندارند . با این درحال حاضر به کار گیری از توضیحات متا، مطمئناً به ارتقا نرخ کلیک اینترنت سایت امداد می کند . 

نکته: در صورتی که در قسمت توضیحات متای صفحه خود چیزی ننویسید، گوگل به جای شما این عمل را انجام می دهد . براین اساس برای آنکه از بروز هر جور اشتباه و کج سلیقگی پرهیز کنید، خوبتر است همیشه توضیحات متا را خودتان بنویسید . 

ربات 
های متا یا Meta Robots با 
استفاده از این تگ، شما به موتور جستجو توضیح می دهید که با صفحات اینترنت تارنما تان چه فعالیت کند: 
index/noindex: با به کارگیری از این کدها در ورقه می توانید به موتور جستجو بفهمانید که آیا باید کاغذ مذکور را در نتایج کاوش نشان دهد یا خیر . 
follow/nofollow: استفاده از این کدها به موتورهای کاوش می گوید که لینک و پیوند های جانور در ورقه می بایست دنبال شوند یا خوبی . 
در انتظار 
چه اتفاقی باشیم؟ در بالا توضیح دادیم که به کار گیری از متا تگ ها، چه‌طور می تواند بر بازاریابی موتورهای کاوش اثر گذار باشد . 
از تمام گفته های بالا می توانیم سود بگیریم: 
تگ تیتر یا این که همان Title Tag، به تنهایی می تواند جایگاه تارنما شما در نتایج جستجو را تغییر دهد . 
تالیف توضیحات متای جالب می تواند نرخ کلیک و میزان بازدید از اینترنت وب سایت تان را ارتقا دهد . 
توضیحات متای (Meta Description) جالب می تواند مانند متن تبلیغ گوگل عمل کند . 
به کار گیری از متا تگ ها به هیچ وجه طاقت فرسا نمی باشد و تنها مستضعف شناخت مقدماتی با گویش HTML می باشد . همینطور اگر برای اینترنت تارنما خویش از یک سیستم رئیس محتوا استفاده می کنید، خوب تر میباشد بدانید پلاگین های بخش اعظمی برای مدیر متا تگ ها وجود دارا هستند که می توانید از آن‌ها استفاده نمایید . 

ویژگی های قالب سایت از نظر سئو

برای این‌که به اهمیت قالب تارنما در سئو پی ببرید بایستی بگوییم که صرفا یکی از عناصر موجود در قالب سایت، کدهای بخش هد وب سایت است، که اطلاعاتی نظیر لهجه تارنما و ریسپاسیو بودن وبسایت را نگه داری می کنند، این اطلاعات شیوه خوانش موتورهای جستجو از تارنما را میتوانند تغییردهند . به این ترتیب با اطمینان میتوان ذکر کرد قالب وبسایت از نظر سئو بسیارحائز اهیمت است . 
قالب 
سایت در سئو 
قالب 
وب سایت چیست با ورود نرم افزارهای مدیریت محتوا به بازار، قالب وب سایت از محتوای تارنما قطع شد . طراحان تارنما کدهای قالب را در فایل هایی نوشته، و این پوشه ها محتوای وبسایت را از خزانه داده فراخوانی می نمایند . 
قالب سایت انتخاب کننده مکان قرار گیری عنصرها وب سایت می‌باشد . قالب وب سایت در نرم افزارهای رئیس محتوا بصورت ماژولار پباده سازی میشود، یعنی یک صفحه، قالب هدر سایت را نگه داری می کند، یک صفحه قالب بخش محتوای صفحه ها را، برگه دیگر قالب بخش ساید بار، و به همین ترتیب، برای هر نصیب سایت، یک صفحه وجود دارد، قالب کلی تارنما هر کدام از این تکه ها را فراخوانی می نماید . به این ترتیب برای طراحی قالب اضطراری نمی‌باشد همیشه کدهای خویش را تکرار کنیم . مثلا میخواهیم قالبی متعدد برای ورقه محصول ها ساخت کنیم، هدر وبسایت باید در این برگه با صفحه های دیگر یکی باشد . به این ترتیب در کاغذ قالب برای بخش هدر امر فراخوانی کاغذ هدر را درج می کنیم، به این ترتیب می‌توانیم کدهای خویش را در خلاصه ترین منش ممکن ایجاد کنیم . 
قالب وب سایت انتخاب کننده تگ هایی نظیر H1 وغیره در وبسایت است . بنابراین هنگام پباده سازی قالب تارنما می بایست به روش بکارگیری این تگ ها اعتنا حتمی را داشته باشید . 
خصوصیت 
های قالب وبسایت از حیث سئو تفاوت برگه و پست در قالب سایت اولی زمینه ای می باشد که در سئو سایت شما زیاد تاثیر می گذارد . ورقه حساس وبسایت شما نمی تواند بصورت پست باشد . در شرای اینطور است، وبسایت شما از لحاظ موتورهای جستجو یک وبلاگ در نظر گرفته میگردد و نه یک سایت، این مسئله در جایگاه گرفتن سایت شما در موتورهای جسجتو مضاعف با اهمیت است . براین اساس او‌لین گام شما این میباشد که برای صفحه با اهمیت سایت خود یک ورقه پباده سازی نمائید . تلاش نمائید بیش از 70 درصد صفحه ها وب سایت همواره اثبات باشند . تعریف کاغذ بیان می کند که صفحه های دارای مطالبی می‌باشند که بروز رسانی نمی شوند، بدین ترتیب صفحه ها وب سایت خود را مدام پیدایش رسانی نکنید . بروز رسانی وب سایت می بایست در پست های شما انجام شود . برخی از وبسایت ها گزیده از صفحه اساسی خود را به سناریو پست های بروز گردیده اختصاص وارد می کنند . که تکنیک بسیار عالی و موثری برای جذب مخاطبان میباشد و مشکلی هم از لحاظ سئو ندارد . 
استفاده 
از سیستم کد نویسی HTML5 با ورود HTML5 بسیاری از تگ های نو برای طراحی وبسایت بیشتر شده اند . در این مورد ما شاهد دو خطای بارز در دربین طراحان تارنما هستیم : 1- پباده سازی با همان روش های کهن بجای استعمال از کد های HTML5 2- پباده سازی با کدهای HTML5 فارغ از به کار گیری از Doctype مناسب . هر دو این مشکلات را می بایست کنار گذاشت . بزودی تمام تارنما ها به HTML5 مسافرت خواهند کرد . HTML5 خیلی خوبتر از نسخه های قبلی با موتورهای کاوش رابطه برقرار می نماید . با استفاده از HTML5 احتمال بروز خلل در وبسایت مضاعف کمتر هست . چون HTML5 بسیاری از نادرست ها را هندل می کند . 
اگر میخواهیم به موتور جستجو بگویید که در یک بخش از وب سایت یک مطلب وجود دارد، میتوانید براحتی با یک تگ HTML5 این مقاله را به اطلاع موتور کاوش برسانیم . اگر می خواهیم مطلبی را از سایتی نسخه برداری کرده و در وبسایت خویش قرار دهیم، می توانیم براحتی به موتور کاوش اعلام کنیم، که این متن با رفرنس به وبسایت کلیدی کپی گردیده هست . این مساله سبب به این گردیده است، که امروزه برای بدست آوردن سکو های بهتر در موتورهای کاوش تارنما های بیشتری با HTML5 قالب خود را پباده سازی نمایند . 
تمام نصیب های تارنما از Doctype تا سایر تگ ها را با سیستم HTML5 کد نویسی فرمائید . بخاطر داشته باشید که استایل دهی Css3 برای Html5 پباده سازی گردیده میباشد و ممکن هست در نسخه های کهن بدرستی عمل نکند . با توجه به اینکه سرعت اینترنت امروزه فراوان فراتر رفته می باشد . کاربران وبسایت ها انتظار دارا‌هستند که گرافیک متحرک بیشتری در وبسایت ببیند که با امداد CSS3 و canvas این قابلیت و امکان وجود دارد که با دستکم حجم، گرافیک های بسیار زیبایی در وب اخلاق کرد . 
پباده سازی 
ریسپانسیو 
طراحی 
ریسپانسیو این قالب تارنما می باشد که بایستی در هنگام نمایش در کاغذ های گوناگون تغییر تحول شکل دهد . امروزه ریسپانسیو بودن به تنهایی کافی نمی باشد . سایتها، امروزه سعی می نمایند که در تلفن همراه ها و تبلت ها به زیبایی نمایش داده شوند . گاهی اضطراری می‌باشد بخش هایی از مطالب وب سایت در موبایل ها حذف شود، تا یوزرها با برگه زیباتری روبرو شوند . طراحی منوی مختلف برای تلفن همراه ها و تغییرات گرافیکی مثل آن، از پاراگراف مواردی است که امروزه یک ضرورت در پباده سازی قالب تارنما ها می‌باشد . 
در این مطلب از ذکر مواقعی مثل با جدول، وبسایت را قالب بندی نکنید، میگذریم . چون که این مساله آنقدر تکرار شده اند که نیازی به تکرار مجدد نمی باشد . 
هنگام طراحی ریسپانسیو در شرای از پلت فرم های مهیا مثل بوت استرپ برای پباده سازی ریسپانسیو به کار گیری می فرمائید . می بایست مهارت حتمی برای تغییر این کدها را داشته باشید . از بکاربردن فایل های استال دهی طولانی تر برای تغییر و تحول کدهای بوت استرپ بپرهیزید . ارتقاء حجم فولدر های استایل دهی به ضرر و زیان سئو خواهد بود . میتوان با اصلاح کد های جانور تمام قابلیت و امکان های زمینه حیث مشتریان را ایجاد کرد . 
پباده سازی ریسپانسیو برای بعدها کوچتر از 768px بزرگتر و هم اندازه 768pxو بزرگتر معادل 992px و بزگتر از1200px بعنوان اصول ریسپانسیو در پلتفرم بوت استرپ شناخته میشوند، خوب تر است که حد اقل این اندازه های استایل دهی مناسب داشته باشید . پباده سازی ریسپانسیو غالبا بصورتی انجام میشود، که در حالتی که استفاده کننده اندازه پنجره را کوچک کند نیز بخوبی با میزان صفحه تارنما تغییر و تحول صورت دهد . 
رعایت 
اصول طراحی عدم ایجاد کدهای تهی برای استایل دهی یک عدد از مواردی می‌باشد که اهمیت اکثری داراست . ساخت کدهای DIV تهی برای استایل دهی به کدها امری می باشد که فقط بوسیله مبتدیان انجام میگردد و استفاده از چنین کدهایی به هیچ عنوان فن ای میباشد . 
رعایت 
حجم فایل قالب سایت انتخاب کننده تعداد عکس های یک قالب هست . اندازه این عکس ها نیز در قالب تعیین می‌شود . بدین ترتیب قالب سایت گزینش کننده حجم صفحه ها وب سایت خواهند بود . به کار گیری بیش از میزان از تصاویر و ویدیو ها می‌تواند به کند شدن صفحه ها وب سایت منتهی شود . 
دلیل 
اهیمت قالب وبسایت در سئو زمانی که موتورهای جستجو به وب سایت مراجعه می کنند، یک تصویر کلی از سایت، که مشتمل بر کدهای قالب و محتوا است را مشاهده می نمایند . براین اساس کدهای قالب را جزئی از محتوای وب سایت در حیث می گیرند . رعایت اصول کد نویسی در قالب وبسایت منجر می شود که موتورهای کاوش بتوانند، با تارنما ارتباط بر قرار کرده و کدهای تارنما را استاندارد تشخیص دهند . یکی از ویژگی های Html5 تولید امکان استفاده از کدهای غیر استاندارد بصورت استاندارد می باشد . که قادر است یک خصوصیت دارای اهمیت برای سئو سایت های پباده سازی گردیده باشد . در‌صورتی‌که نو کار پباده سازی تارنما را آغاز کرده اید این خصوصیت HTML5 سبب ساز میگردد که خطاهای شما سبب جریمه شدن مشتریان شما نگردد . 
رعایت اصول کد نویسی قالب امروزه یک امر واضح می باشد و تمام کمپانی های فن ای پباده سازی وب سایت این اصول را رعایت می کنند . البته با دقت به این که تعداد کسانی که بدون داشتن تخصص حتمی مبادرت به پباده سازی قالب وبسایت می نمایند . می بایست خاطر نشان کرد که احتمالا یک عدد از عوارض عقب ماندن یک تارنما نسبت به رقبایش همین کدنویسی نادرست در قالب سایت باشد . ما می‌دانیم که موتورهای جستجو دست اندرکاران متعددی را برای درجه دهی به یک وبسایت در نظر می گیرند و هنگامیکه رقابت بر راز واژه ای در گوگل بالا باشد رعایت کوچکترین نکات طراحی می‌تواند موجب دریافت رنک خوبتر در گوگل توسط سایت ها گردد . 
با دقت به اینکه تگ های تیتر بندی اکثر زمان ها در قالب وبسایت انتخاب میشوند، و اهمیت این تگ ها در سئو برای همگان معین می باشد . هنگام طراحی قالب وب سایت می بایست به تبدیل کردن عنوان صفحه ها و پست ها به تگ H1 و استعمال درست از سایر تگ های عنوان بندی اعتنا داشت . می بایست یاد نشان کنیم که در HTML5 قوانین عنوان بندی در قسمت های گوناگون سایت تغییرات زیادی کرده هست . رعایت این قانون ها میتواند بر سئو سایت تاثیر مثبتی زیادی داشته باشد . 
کد های جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن نظیر جی کوئری و یا آنگولار در قالب سایت نوشته می گردند . به کارگیری از این کدها می بایست با استاندارد های نرم افزار مدیریت محتوا هم آهنگ باشد . امروزه در بسیاری از تارنما های متن باز که به وسیله اشخاص غیر حرفه ای نوشته گردیده اند، شاهد کد های جاوا اسکریپتی هستیم که بدلیل عدم رعایت استاندارد به صدق اجرا نمی شوند . 
قالب 
وبسایت در لحاظ سئو 
نتیجه 
گیری: قالب تارنما حاوی داده ها برگه بندی وب سایت است و علاوه بر انتخاب ظواهر تارنما بر روی سئو سایت هم تاثیر داراست . کد نویسی درست قالب وب سایت میتواند موجب افزایش سرعت بار گذاری وبسایت و شناسایی بهتر وبسایت به موتورهای کاوش شود . یک قالب استاندارد فاقد کدهای خراب و اضافه میباشد . یک قالب تارنما استاندارد در اشکال تبلت ها گوشی ها و پی سی ها و تلویزیون های هوشمند بدرستی سناریو داده می شود . 

یک قالب خوب برای فروشگاه چه ویژگی هایی باید داشته باشد

خیلی از دوستانی که با پرستاشاپ آشنا می شوند همون اول کار دنبال یک قالب خوب برای خط مش اندازی فروشگاهشان می‌باشند . 

حال جدا از این که در این در میان ، به خصوص در جمهوری اسلامی ایران کلیه دنبال قالب رایگان می‌باشند و من نمیخوام در این مسئله بحث کنم یا این که واردش بشم ، باید بگم بیشتر کسانی که با پرستاشاپ شروع مینمایند دست کم در سه ماه اول قالبی جز قالب دیفالت استعمال میکنند . در این دربین 10 درصد افراد به دنبال یک طراح عالی می گردند و توصیه قالب منحصر به فرد عرضه میکنند . 

اما براساس تجربه ای که دارم و آماری که نشون میده ، از این قریه درصد افراد که به صورت فن ای میخوان کسب و عمل آنلاین خودشان را با پرستاشاپ آغاز نمایند ، از هر 100 نفر حداکثر 3 نفر غالب میشن به آن چیزی که میخوان برسن . بله ، صرفا سه درصد !! هیچ تعجبی نداره و من توضیح خواهم اعطا کرد چه می‌گردد که این رخداد شوم برای صاحبان مغازه حادثه می‌ افتد . 

شاید اعتقاد و باور نکنید ، اما دکان هایی میباشند که با قالب دیفالت پرستاشاپ روزانه بیش از یک عدد دو میلیون تومان فروش دارند ، اینو از خودم نمیگم بلکه با مشتری ها که به واسطه طراح بودنم بازخورد می‌کنم به عینه می بینم و حس می کنم . 

دکان هایی هم میباشند که مخلوق قالب منحصر 500 هزار تومانی یا این که چه بسا بالاتر واسشون طراحی کره ام ولی ماهانه یک میلیون که هیچ ، 100 هزار تومان هم درآمد ندارند !! بله این حقیقت انکار ناپذیری هستش . حال شاید بگین حتما قالب هایی که شما طراحی میکنید اختلال دارا هستند که این واقعه میفته !! :D بایستی بگم به طور کامل صحیح حدس زدین !! تعجب کردین؟ اکثر توضیح خواهم بخشید . 

اصولا در رویه اندازی و پیروزی یک فروشگاه اینترنتی عوامل زیادی دست به دست میدن تا یک دکان رو به ورطه فنا یا موفقیت بکشانند . عواملی زیرا شناختن بازار هدف ، تولید ها عالی و قیمت مطلوب ، پشتیبانی استاندارد و در نهایت میرسیم به شکل ظاهری دکان و قالب . عبد زیرا تخصصم قالب هستش به موردها دیگه نمیپردازم و صرفا به صورت ظاهری دکان در موفقیت یا این که عدم پیروزی آن اشاره خواهم کرد . 

ماهانه 
افراد زیادی با اینجانب تماس گرفته و پیشنهاد طراحی قالب پرستاشاپ میدن ، البته متاسفانه شخصی که بخواد قالب واقعی مغازه واسش بزنم ممکن است هر سال نیز یک عدد به تورم نخوره ! 
متاسفانه ، طراحی اینترنت در کشور ایران دوچندان مظلوم واقع گردیده و مردمان به هیچ وجه روءیت کرد قابل قبولی نسبت به پباده سازی اینترنت ندارند ، البته تقصیر مردمان نیز نمی‌باشد ، پباده سازی وب وارد جمهوری اسلامی ایران شده اما تمدن استفاده و دانشش داره پشت سرش لنگان لنگان حرکت میکنه . 
اینجانب یه مقایسه ساده می کنم : 
هنگامی 
یک فرد فرنگی پیشنهاد پباده سازی قالب میده : 
آنالیز میکنه ، شایسته ترین طراح رو براساس نمونه کارهاش و بازخوردهایی که مشتری های دیگه داشتن و همینطور پیروزی تارنما هایی که اون طراح اساس ریزی کرده ، تعیین میکنه - با طراح کلام میکنه و میگه که اینجانب هدفم اینه ، میخوام یک دکان بزنم ، در سه ماه نخستین این هدف رو پشتیبانی میکنم در سه ماه دوم این انگیزه و . .، 
میخوام سایتم این امکانات رو داشته باشه - 
طراح یک گردهمایی میذاره با مشتری ، امکاناتی که مشتری میخواد بررسی میکنه و استدلال درست بودن یا این که نبودن رو توضیح میده ، به مشتری میگه که این رنگبندی برای دکان شما مناسبتره و این امکانی که میخواین خوبه یا این که بد و اگه چیز بهتری به نظرش برسه به مشتری سفارش میکنه و مشتری هم میپذیره ( زیرا خودشو تو مسئله طراحی اینترنت کارشناس نمیدونه ، برخلاف مشتری های عزیز ما در کشور‌ایران ) - قالب رو طراح خط مش اندازی میکنه ، مشتری به هیچ وجه در مواقعی که تخصص کافی نداره دخالت نمیکنه، مثلا مشتری هیچ گاه نمیگه چرا دکمه سبد خرید این رنگیه یا این که چرا بزرگه یا چرا کوچیک ، چیزی که تو جمهوری اسلامی ایران متاسفانه فراوانه . 
قالب روی تارنما سوار میشه و اگه باگی داشته باشه برطرف میشه و یک فعالیت استاندارد و استفاده کننده پسند تحویل داده میشه ، طراح هم یک مثال عمل عالی داره و هم مشتری یک وب سایت باحال و استاندارد که استارت میکنه به فروش خوب و سودآوری :shy: 
زمانی 
یک ایرانی هم وطن و با مرام پیشنهاد طراحی قالب میده : 
پیام محرمانه میده یا پست الکرونیکی میده که سلام آقا بهمن یا این که آقای طراح ، اینجانب یه قالب مخصوص میخوام ، شماره موبایلم اینه اگه خواستین با اینجانب تماس بگیرین !!! من برخی وقتا فکر می‌کنم می بایست تماس بگیرم و توصیه طراحی قالب رو بدم و خودمو با مشتری اشتباهی میگیرم ! خوب دیگه چیکار میشه کرد 
- از طراح مثال کار میخوان ، هر طراحی که دربین مثال کارهاش رنگ مسئله عشق خودشان وجود داشته باشه اونو گزینش مینمایند و ابدا هم اعتنا نمیکنن که به عنوان مثال آقا بهمن یک ساله برای این سایت یه قالب پباده سازی کرده ، آیا این قالب زیبا و خوش رنگ و آب ، تونسته اهداف تارنما مورد لحاظ رو برآورده کنه یا این که خیر . 

نمونه کارهای طراحان وب کشور ایران ، به هیچ عنوان توان های اونا رو نشون نمیده !! این مشکل اساسیه که مثال کارهای بنده یا دیگر طراحان اینترنت ، ذوق مشتری توش حیث شده تا رعایت استاندارد های طراحی وب 
- از گرد هم آیی و مشاجره علمی و روانشناسی و . . خبری نمیباشد ، خوب مشتری میگه چه کاریه هنگامی اینجانب هستم چرا می بایست طراح بگه اینجای تارنما اینجوری باشه بهتره !! متاسفانه از هر 10 مشتری بنده 9 تاش همینطوری میباشند و به این ایمان دارا‌هستند که طراح سایت فقط باید اجرا کنه . جالبه خیلی ها میگن برای مثال ما 10 سال سابقه مطالعه و گشتن تو وب داریم و عمده از شما میدونیم یک سایت بایستی چطوری باشه . در حالی که صد سال هم مطالعه هیچ ارزشی نداره تو پباده سازی اینترنت تا هنگامی که یک سایت رو طراحی نکنید . در کل طراح وب سایت رو کارگری میدونن که استخدام کردن یه کاری رو انجام بده زیر دستشون . 

- چون فقط به زیبایی اندیشه می‌کنند و زیبایی زیرا نسبی هستش ، در طول فعالیت همیشه سلیقشون رو تغییر تحول میدن و میگن اینطوری باشه به نظرم بهتر میشه . برای مثال دکمه سبد خرید چرا اندازش اینقدره یا رنگش چرا اینه . اعتقاد نخواهید کرد اگه بگم کارهایی داشتم که دکمه سبد خریدش رو تنها 15 توشه عوض کردم تا مشتری بپسنده . و متاسفانه اون چیزی که مشتری میپسنده اکثر وقت ها غیراستانداردترین رویه طراحی هستش . 
ابدا تو فرهنگ و تمدن غرب مشتری در مورد ساختار گرافیکی قالب دخالتی نمیکنه !! اینم از ابداعیات ما ایرانی ها هتسش دیگه - سود این میشه که قالب رو وبسایت سوار میشه ، هم اکنون بماند که بعد از آن از تحویل کار ده ها بار کلیه جای وب سایت دوباره بازنویسی میشه ، درحال حاضر یک نمونه فعالیت غیراستاندارد برای طراح باقی میمونه و یک قالب داغون و آشفته برای مشتری که جز ضرروزیان چیزی نخواهد داشت . 
:( 
هم اکنون 
دو نوع طراح تو کشور ایران داریم : طراح عالی - طراح بد :D 
اگه 
هر چیزی مشتری میگه بگی دیده ، اگه بگه اینجا رو این رنگی کن و اینجا بهتره این باشه زود انجام بدی ، میشی طراح عالی و محبوب اگه 
به مشتری مشورت بدی ، بگی این باشه اکثر سود داره واست و عمده پاسخ می گیری و مخالفت کنی با موردها غیراستاندارد ، میشی طراح بد و زشت ! 
این آغاز ای بر سلسله پست های بنده در تشریح ویژگی های یک قالب عالی ، طرز پیشنهاد و عمل با طراح ، اشکال شیوه های طراحی قالب ، اصول و فوت و فن به عمل رفته در قالب ها و سبک های طراحی امروزی بود ، انشالله اگر عزیزان استقال نمایند هر روز این مبحث رو پیش می برم و راهنمای جامع و جامعی برای دوستانی که میخوان یک فروشگاه با قالب منحصر به فرد منش اندازی نمایند که بفروشه خیر پژ بده ، خواهد رایحه در خصوص . 

در مبحث بعدی که در همین تاپیک خواهد بود ،سبک طراحی مینیمال رو سرویس شما توضیح خواهم بخشید که برای یک فروشگاه اینترنت پباده سازی فوق العاده ای هستش و امروزه توسط شرکت های پر اسم و رسم انجام میگیره . همچنین اینجانب در این پست ، بر ناآگاهی هایی که مشتری ها در مورد پباده سازی قالب دارن تاکید کردم ولی طراحان ما نیز بی عیب نیستند !! در مبحث بعدی در موضوع نقص های طراحان هم حرف خواهم کرد .